2024-2025 оқу жылына арналған
Қысқа мерзімді сабақ жоспарларын жүктеп алғыңыз келеді ме?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен жасалған
Материалдар / Текше, тіктөртбұрышты параллелепипед. Фотосуретке түсіру өнері.

Текше, тіктөртбұрышты параллелепипед. Фотосуретке түсіру өнері.

Материал туралы қысқаша түсінік
"Текше, тіктөртбұрышты параллелепипед. Фотосуретке түсіру өнері." тақырыбына арналған ҚМЖ
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады

Білім беру ұйымының атауы

Т.Рысқұлов атындағы ЖББМ

Пәні:

Математика

Бөлім:

Өнер

Педагогтің аты-жөні:

Сейдалиева Н

Күні:6.02.2025ж


Сынып: 3 «Ә»



Сабақтың тақырыбы:

100 сабақ. Текше, тіктөртбұрышты параллелепипед.

Фотосуретке түсіру өнері.

Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаты:

3.3.2.4 солға және оңға бұрғанда, үстінен және жанынан қарағанда кеңістіктік фигуралардың қалпындағы өзгерістерді түсіндіру

Сабақтың мақсаты

Кеңістіктік фигуралардың орналасуындағы өзгерістерді түсіндіреді. Кестеден тыс көбейту және бөлуді орындайтын болады.

Құндылықтар:

Ақпан айы: Жасампаздық және жаңашылдық

Апта дәйексөзі: Жасампаздық- бәрімізге өнеге

Құндылық мақсаты: Қарапайым өлшеулер жүргізу, практикалық іс-әрекетті шешуге арналған құралдармен жұмыс жасай алу

Сабақтың барысы

Сабақтың кезеңі/

уақыты

Педагогтің әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақ

тың басы

5 минут







Өткенді пысықтау

5 минут












Сабақ

тың ортасы

20 минут













































Сергіту сәті

2 минут











Сабақты қорыту

8 минут




Сабақтың соңы

5 минут




Кері байланыс:

? Үй тапсырмасы:





Рефлекция


1. Психологиялық ахуал қалыптастыру

-Біз қандаймыз?

-Әдептісің,ақылдысың!

-Біз қандаймыз?

-Сенімдісің,талаптысың!

-Біз қандаймыз?

-Ақылдысың,тәп-тәттісің!


2.Өткенді пысықтау.

«Түлкібас» аялдамасы

Үй тапсырмасын тексеру.

.Бүгінгі сабағымыз өткенді қайталау.

Текше мен параллелепипедтің кеңістікте орналасуындағы өзгерістер туралы түсіндіреміз және кестеден тыс көбейту мен бөлуге тапсырмалар орындаймыз.

Бүгінгі сабақ ерекше, саяхат сабағы.

Астана қаласына саяхатқа барамыз.

А)«Көршіме сенемін» әдісі.

Ә) Математикалық диктант.

2²=4 9²=81 7²=49

6²=36 8²=64 4²=16


3.«Зерек» аялдамасы

«Wordwall» әдісі арқылы сұрақтарға жауап беру

1. Текшенің беті қандай фигуралардан тұрады? (шаршы)

2. Текшенің қанша жағы бар? (6)

3. Текшеде неше қыры бар? (12)

4. Параллелепипед дегеніміз не?

5. Параллелепипедтің жазбасын дайындау үшін қандай өлшемдерді білу керек? (ұзындығы, ені,биіктігі)

6. Текшенің толық бетінің ауданын қалай табамыз?


4.«Тапқыр» аялдамасы. Өзіндің жұмыс

«Іс-әрекет» әдісі.

1-топ. №1 тапсырма.

Текшенің жазық түрінен текше құрастыр.


2-топ. №2 тапсырма.

Текшені сағат тілімен 3 рет айналдырғанда қай сурет сәйкес келуі мүмкін? Анықта.


3 топ. №3 тапсырма.

Параллелепипед құрастыр.Қабырғаларының ұзындығын жаз.


5.«Ойшыл» аялдамасы.

Функционалдық сауаттылық.

5 тапсырма. Есепті шығар.

"Фотограф әр апта сайын мектепке 5 рет барады. Әр барғанда ол 30 баладан фотосуретке түсіреді. Ол 4 аптада қанша баланы фотосуретке түсіреді?"


1 аптада-5 рет,30 бала

4 аптада-?

Ш: 5х30=150 (1 аптада)

4x150=600 (4 аптада)

Ж: 4 аптада 600 баланы фотоға түсірді.


6.«Кім жылдам?» аялдамасы.

6 тапсырма.Теңдеу шеш. (6 оқушы)

у-165=620+173. а : 15 = 54 : 18.

800-х=870-610. у - 420= 600-56.

55*х=820-710. 300-х=42*2.



7.«Демалыс» аялдамасы. Сергіту сәті.


8.«Ойлан, тап» аялдамасы.

7 тапсырма.

Тирдегі 2 дос әрқайсысы қанша ұпай жинағанын анықта.


Алмас: 3х4=120 210

3х30=90

Қайрат: 3х40=120 240

4х30=120


9.«Астана» аялдамасы. Қорытындылау.

Ойнап отырып Астана қаласына да жеттік. Астана қаласында кеңістік фигураларға ұқсайтын қандай ғимараттар бар?

Әлем геометриялық фигуралардан тұрады.

-Шаршы,папаллелепипедке ұқсайтын не бар?

-Әр түрлі нысандар,көп қабатты үйлер бар.





«Бағдаршам» әдісі


Кеңістіктік фигуралар: Үйде текше мен параллелепипедтің суретін салып, олардың орналасуындағы өзгерістерді сипаттау.

8. 46-бет.




Сәлемдеседі .
















Парталас оқушылар дәптер алмастыру арқылы үй жұмыстарын тексереді.







Колесоға түскен оқушы сұраққа жауап береді.











Берілген жазбалардан текше,параллелепипед құрастырады, жапсырады, өлшейді.










Оқушылар өз жауабын жазып, оның дұрыс екенін дәлелдеп, үш рет айналдырудың нәтижелерін талқылайды.



Оқушылар әр фигураның өлшемдерін жазып, қабырғаларының ұзындығын есептейді









«Шаршы» әніне сай геометриялық фигураларды кеңістікке салып, қимыл қозғалыс жасайды. Қолдарын көтеріп, әр фигураның пішінін көрсетеді.







Астана қаласының суреттегі ғимараттарынан кеңістік фигураларға ұқсастарын тауып,атайды.






Кері байланыс жасайды


Үй тапсырмасын алады


































































































































Мадақтау арқылы бағалап отыру.

«Бәйтерек» бағалау парағы арқылы өз-өздерін бағалап отырады.

Дескриптор:

1.Өрнектің мәнін табады. 1 бал

2. Санның квадратын анықтайды.1 бал

ҚБ:мадақтау










Дескриптор:

текше мен параллепипед туралы айтады.1 бал

ҚБ: мадақтау











Дескриптор:

1.Жазбадан текше,

параллелепипед құрастырады.2 бал

2. Орналасуындағы өзгерістерді анықтайды.1 бал

ҚБ:мадақтау






Дескриптор:

1. Есептерді шығарады

1 бал

ҚБ:мадақтау









Дескриптор:

1. Теңдеулерді шешеді 1 бал

ҚБ:мадақтау









Дескриптор:

Балалардың қанша ұпай жинағанын анықтайды.2 бал

ҚБ:мадақтау

















































шығармашылықпен


















Дескриптор:

Оқушы есепті дұрыс шығарды және әртүрлі тәсілдермен шешімдер ұсынды.
Оқушы әр тәсілді түсініп, қайсысы тиімді екенін дәлелдеп көрсетті.
Оқушы есептің шартын дұрыс түсініп, нәтижелерді дәл есептеді.



















Дескриптор:

Оқушы теңдеулерді дұрыс шешіп, белгісіздерді тауып көрсетті.
Оқушы шешу жолдарын дұрыс орындап, амалдарды дұрыс қолданды.
Оқушы әр теңдеудің шешу нәтижесін дәл тапты.


? Дескриптор:
Оқушы текше мен параллелепипедтің қасиеттерін дұрыс түсіндірді.
Оқушы сызба бойынша өрнек құрып, амалдардың дұрыс орындалу тәртібін көрсетті.
Оқушы кестеден тыс көбейту және бөлуді дұрыс орындады.
Топпен бірге жұмыс жасап, тапсырманы белсенді орындады.


? Дескриптор үй тапсырмасын орындау үшін:
Оқушы суреттерді дұрыс салды және өзгерістерді түсіндірді.
Оқушы кестеден тыс көбейту және бөлуді дұрыс орындады.
Оқушы тапсырмаларды түсініп, дұрыс орындады.











? Оқулық (математика, 3 сынып) – тапсырмалар мен теориялық негіз үшін.














Интернет-платформалар:

«Wordwall» әдісі





Сызғыш – өлшеулер мен сызбаларды салу үшін.




Картон/қағаз – модельдер жасау үшін (кәдесый қораптары).







LearingApps – математикалық тапсырмаларды орындау үшін.


Білім беру ұйымының атауы

Т.Рысқұлов атындағы ЖББМ

Пәні:

Математика

Бөлім:

Өнер

Педагогтің аты-жөні:

Сейдалиева Н

Күні:


Сынып:

3


Сабақтың тақырыбы:

100 сабақ. Текше, тіктөртбұрышты параллелепипед. Фотосуретке түсіру өнері.

Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаты:

3.3.2.4 солға және оңға бұрғанда, үстінен және жанынан қарағанда кеңістіктік фигуралардың қалпындағы өзгерістерді түсіндіру

Сабақтың мақсаты

Кеңістіктік фигуралардың орналасуындағы өзгерістерді түсіндіреді. Кестеден тыс көбейту және бөлуді орындайтын болады.

Құндылықтар:

Ақпан айы: Жасампаздық және жаңашылдық

Сабақ құндылығы: Табиғи және әлеуметтік объектілер, тірі және жансыз табиғаттың байланысы, ғылым және ғылыми білім туралы алғашқы түсініктің болуы

Апта дәйексөзі: Жасампаздық- бәрімізге өнеге


Сабақтың барысы

Сабақтың кезеңі/

уақыты

Педагогтің әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақ

тың басы

5 минут















Өткенді пысықтау

5 минут





















Сабақ

тың ортасы

20 минут



Сергіту сәті

2 минут



Сабақты қорыту

8 минут



Кері байланыс

5 минут


? Психологиялық ахуал қалыптастыру

Оқушылармен амандасып, сабақтың мақсатын түсіндіріп, жақсы көңіл-күй орнату.

"Бүгінгі сабақта біз не істейміз? Біз кеңістіктегі фигураларды зерттеп, математикалық амалдарды орындайтын боламыз!"



Өткенді пысықтау

7, 44-бет.

Қосымша: "Менің бөлмемдегі текшелер мен параллелепипедтер" тақырыбында зерттеу жұмысын тексеру.



Құндылық мақсаты: Қарапайым өлшеулер жүргізу, практикалық есептерді шешуге арналған құралдармен жұмыс жасай алу



Жаңа тақырып

? Тапсырма: Жаңа тақырыпқа кіріспе

  1. Видео көрсету:

Текше мен тіктөртбұрышты параллелепипед туралы бейнемазмұн көрсетеміз.

Оқушылар бұл фигуралардың кеңістікте қалай орналасқанын көреді және сұрақтарға жауап береді.

  1. Жаңа ақпарат:

Текше мен параллелепипедтің сипаттамасын түсіндіріп, олардың кеңістіктегі орналасуы мен өзгерістерін көрсету.



? №2, 45-бет. Текшені сағат тілімен айналдыру

Тапсырма:

  1. Оқушыларға текшенің суреті беріледі. Текшенің алғашқы жай-күйін көрсетеміз.

  2. Оқушыларға текшені бір рет сағат тілімен айналдыруды ұсынамыз.

  3. Содан кейін, оқушыларға текшені үшінші рет айналдырғанда қандай сурет пайда болатынын болжауды сұраймыз.

Нұсқаулық:

  • Текше бір айналғанда оның қабырғаларының қандай өзгерістерге ұшырайтынын байқаңыз.

  • Әр оқушы өздерінің болжамдарын жазып, үш айналдыру нәтижесін салыстырады.



? №3, 45-бет. Қорапты ашып, фигураларды жазу

Тапсырма:

  1. Оқушылардан кез келген бос қорапты (параллелепипед формасындағы) алып, оны ашып, беттерін жазуларын сұраймыз.

  2. Қорапты ашқаннан кейін, оқушылар оның әр бетінде қандай фигуралар пайда болатынын анықтайды (барлығы тіктөртбұрыштар).

Нұсқаулық:

  • Қораптың әр бетін ашып, беттеріндегі тіктөртбұрыштардың өлшемдерін жазып шығыңыз.

  • Оқушылар параллелепипедтің қабырғаларының ұзындығын есептейді.

  • Қораптың әр бетінде қанша бірдей фигура бар екенін анықтаңыз.



? Сергіту сәті
"Кеңістіктік фигураларды бейнелейтін жаттығулар жасаймыз: текше, параллелепипед, үшбұрыш және төртбұрыш. Қолдарымызды көтеріп, әр фигураның пішінін көрсетуіміз керек!"



? ЕҚБ

Фигураларды құрастыру:

Оқушыларға текше мен тіктөртбұрышты параллелепипедтің моделін құрастыру тапсырмасы беріледі. Бұл үшін олар картонды немесе қатты қағазды қолдануы керек.

Текшенің моделін 6 квадраттан, ал параллелепипедтің моделін 6 тіктөртбұрыштан құрастыру қажет.



? №4, 46-бет. Кәдесый қораптарын жасап, оларды суретке түсіру

Тапсырма:

  1. Оқушыларға кәдесый қораптарын жасау тапсырмасы беріледі. Оларды өздеріңіз қалаған материалдан жасаулары қажет (мысалы, картон, қағаз, басқа да қолда бар заттар).

  2. Әуелі, кәдесый қораптарының қандай формада болатынын шешіңіз.

  3. Әр оқушы өз әрекетінің жоспарын құрып, оны орындауға кіріседі. Қораптың өлшемдерін анықтап, қажетті құралдарды дайындайды.

  4. Қорапты жасап болған соң, оны суретке түсіру керек. Бұл сіздердің шығармашылық жұмыстарыңызды көрсетудің тамаша жолы болады.

Нұсқаулық:

  • Қорапты жасау барысында оның қабырғаларының өлшемдерін анықтаңыз.

  • Қораптың сыртқы дизайны мен ішкі бөлігін қалай безендіруге болатынын ойластырыңыз.

  • Өзіңіздің жұмысыңызды фотосуретке түсіріп, нәтижені сыныпқа көрсетіңіз.

? №5. Есепті әртүрлі тәсілмен шығар. Қандай тәсіл ыңғайлы? Неліктен?

Тапсырма:

  1. Оқушыларға есеп беріледі: "Фотограф әр апта сайын мектепке 5 рет барады. Әр барғанда ол 30 баладан фотосуретке түсіреді. Ол 4 аптада қанша баланы фотосуретке түсіреді?"

  2. Оқушылар есепті әртүрлі тәсілмен шығарулары керек. Мысалы:

Көбейту тәсілі: Әр аптада 5 рет барса, бір аптада неше баладан түсіретінін есептеп, 4 аптаға көбейту.

Қосымша тәсіл: 1 аптадағы түсірілген балалардың санын есептеп, кейін оны 4 аптаға қосу арқылы шығару.

  1. Оқушылар өздерінің шешімдерін салыстырып, қай тәсілдің ыңғайлы әрі түсінікті екенін түсіндіреді.

Нұсқаулық:

  • Алдымен есептің шартын мұқият оқып шығыңыз.

  • Әр тәсілді қолдана отырып, нәтижелерді салыстырыңыз.

  • Ең тиімді тәсілді табу үшін әр тәсілдің артықшылығын талқылаңыз.



➗ №6, 46-бет. Теңдеулерді шеш.

у-165=620+173.

а : 15 = 54 : 18.

800-х=870-610.

у - 420= 600-56.

55*х=820-710.

300-х=42*2.















? Қорытынды тапсырма: Математикалық өрнектер құру

Оқушыларға сызба немесе сурет бойынша өрнек құру тапсырмасы беріледі.

Оқушылар сызба немесе сурет негізінде математикалық өрнек құрып, амалдарды орындайды.

Оқушылар топтар бойынша есептерді шешіп, қорытындыны талқылайды.





















? Үй тапсырмасы:

7,8. 46-бет.

  1. Кеңістіктік фигуралар: Үйде текше мен параллелепипедтің суретін салып, олардың орналасуындағы өзгерістерді сипаттау.

  2. Көбейту мен бөлу: Кестеден тыс 10 тапсырма орындау.



? Қорытынды және кері байланыс:

  • Оқушылардың жұмысын талқылап, олардың қиындықтарын тыңдаймыз.

  • Оқушыларға жағымды кері байланыс беріп, "Математикалық шебер" деген атақ беріледі.






















Өткенді пысықтайды























Видео көреді, тақырыпты ашады, сұрақтарға жауап береді.





















Оқушылар өз жауабын жазып, оның дұрыс екенін дәлелдеп, үш рет айналдырудың нәтижелерін талқылайды.

































Оқушылар әр фигураның өлшемдерін жазып, қабырғаларының ұзындығын есептейді.













































































Қораптың дизайны мен құрылысын түсіндіру кезінде, оқушылар өз жоспарларын дәлелдейді.



























































































































? Теңдеулерді шешу оқушылардың математикалық дағдыларын арттырады, арифметикалық амалдарды үйренуге көмектеседі.


















































































































Дескриптор:
Оқушы текшенің бастапқы, бірінші және үшінші айналу жағдайларын дұрыс анықтады.
Оқушы текшенің әр айналуының өзгерістерін түсініп, дұрыс шешім қабылдады.
Оқушы үш рет айналдыру нәтижелерін салыстырып, дәлелді жауап берді.















Дескриптор:

Оқушы қорапты ашып, оның беттеріндегі фигураларды дұрыс анықтады.

Оқушы әр беттегі тіктөртбұрыштардың өлшемдерін дәл жазып шықты.

Оқушы параллелепипедтің қабырғаларының ұзындығын дұрыс есептеп, нәтижелерін ұсынды.

Оқушы беттің әрқайсысында қанша бірдей фигура бар екенін дұрыс есептеді.





















Дескриптор:
Оқушы текше мен параллелепипедті дұрыс құрастырды
Оқушы шығармашылықпен жұмыс жасап, тапсырманы толық орындады.





Дескриптор:

Оқушы кәдесый қораптарын дұрыс жасады және оның жоспарын алдын ала құрды.

Оқушы жұмыс кезінде қажетті құралдарды дұрыс таңдады және қолданды.

Оқушы қораптың дизайнын сәтті орындап, оны суретке түсірді.

Оқушы өз жұмысының нәтижесін түсінікті және дәлелді түрде ұсынды.































Дескриптор:

Оқушы есепті дұрыс шығарды және әртүрлі тәсілдермен шешімдер ұсынды.
Оқушы әр тәсілді түсініп, қайсысы тиімді екенін дәлелдеп көрсетті.
Оқушы есептің шартын дұрыс түсініп, нәтижелерді дәл есептеді.





































Дескриптор:

Оқушы теңдеулерді дұрыс шешіп, белгісіздерді тауып көрсетті.
Оқушы шешу жолдарын дұрыс орындап, амалдарды дұрыс қолданды.
Оқушы әр теңдеудің шешу нәтижесін дәл тапты.



? Дескриптор:
Оқушы текше мен параллелепипедтің қасиеттерін дұрыс түсіндірді.
Оқушы сызба бойынша өрнек құрып, амалдардың дұрыс орындалу тәртібін көрсетті.
Оқушы кестеден тыс көбейту және бөлуді дұрыс орындады.
Топпен бірге жұмыс жасап, тапсырманы белсенді орындады.



? Дескриптор үй тапсырмасын орындау үшін:
Оқушы суреттерді дұрыс салды және өзгерістерді түсіндірді.
Оқушы кестеден тыс көбейту және бөлуді дұрыс орындады.
Оқушы тапсырмаларды түсініп, дұрыс орындады.


? Оқулық (математика, 3 сынып) – тапсырмалар мен теориялық негіз үшін.

Сызғыш – өлшеулер мен сызбаларды салу үшін.



Картон/қағаз – модельдер жасау үшін (кәдесый қораптары).

Интернет-платформалар:

Kahoot! – интерактивті ойындар мен білімді тексеру үшін.

LearingApps – математикалық тапсырмаларды орындау үшін.


















01 Сәуір 2025
75
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі