Сараланған
тапсырмалар
Оқушыларға тақырып
бойынша «Ой
қозғау» сұрақтары
беріледі.
І
топқа
Анықтама: Мәні анықтауды қажет
ететін теңдік теңдеу деп аталады, Мысалы, 5
+ х = 12, 12
– z = 5 –
теңдеулер.
22 + х = 27 теңдеуiнiң шешiмi 5
саны, өйткенi теңдеудегi х-тiң орнына 5-тi қойсақ, 22 + 5 = 27 дұ
рыс теңдiгiн аламыз.
ҚБ:
«Шапалақ»
ІІ топқа
•Анықтама: Теңдеудегі әріптің
орнына қойғанда оны дұрыс санды теңдікке айналдыратын
сан теңдеудің түбірі
деп аталады.
Мысалы, 5 + х
= 12
теңдеуінің шешімі 7 саны, себебі 5 + 7 = 12.
Теңдеудiң бiрнеше түбiрi болуы
немесе түбiрi болмауы мүмкiн. Мысалы, (х – 12) · (х – 13) = 0
теңдеуiнiң 12 және 13 сан дары болатын екi түбiрi бар, ал х · 0 =
15 теңдеуiнiң түбiрi жоқ.
ҚБ:
«Бағдаршам»
ІІІ топқа
•Анықтама:Теңдеуді шешу
дегеніміз теңдеудің барлық
түбірлерін табу немесе түбірлері жоқ екенін
көрсету.
Мысал
-2: Шешуі:
72 :
(х + 12) = 4 Берілген
теңдеуде х
+ 12
бөлгіші
х + 12 = 72 : 4 белгісіз.
Белгісіз бөлгішті табу
х + 12 = 18 үшін
бөлінгішті бөліндіге бөлу к\к
Енді х
+ 12 = 18
теңдеуін шешеміз.Мұнда
х = 18 – 12 қосылғыш
белгісіз. Белгісіз
х = 6 қосылғышты табу
үшін
қосындыдан белгілі
қосындыны
азайту керек.
Тексеру: 72
: (х + 12) =
4
72 :
(6 + 12) = 4
72 : 18 = 4
ҚБ:
«Басбармақ»
І.Топтық жұмыс.
«Ойлан-жұптас-бөліс»
әдісі.
Шарты:
3 топқа А3 формат,
стикерлер мен маркерлер таратылады. Тапсырмаға 3 минут беріледі.
Уақыт болған кезде топ мүшелері постерлерін
қорғайды.
1 топ
№
80. Теңдеудi
шешiңдер
43x + 72 = 502;
№
83. Теңдеудің түбірін
табыңдар.
(х – 23) · 14 = 56
№ 87. Берiлген
сөйлемдердi теңдеу арқылы жазып, шық қан теңдеудi шешiңдер:
тiзбектей алынған екi
натурал санның қосын дысы ның мәнi 303-ке
тең.
ҚБ:
«Бағдаршам»
ІІ топ
№
80. Теңдеудi
шешiңдер
67 – 21y = 25;
№
83. Теңдеудің түбірін
табыңдар.
205 : (у – 27) = 41;
№87. Берiлген сөйлемдердi теңдеу арқылы
жазып, шық қан теңдеудi шешiңдер: жұп цифрмен аяқталатын тiзбектей
алынған үш натурал санның қосындысының мәнi 306-ға тең.
ҚБ:
«Шамалақ»
ІІІ топ
№80 Теңдеудi
шешiңдер
83 + 29x = 982.
№ 84. Теңдеудiң түбiрiн табыңдар:
17х + 18х = 700;
№86 8х – 4 = * ; теңдеуiнiң түбiрi 5 саны
болатындай етiп жұлдызшаның орнына сан қойыңдар.
ҚБ:
«Смайлик»
-
Мәнін анықтауды қажет
ететін теңдік теңдеу
деп аталады
\ия\
-
22 + х = 27 теңдеуiнiң шешiмi 5
саны болады \ия\.
-
Теңдеудегі әріптің
орнына қойғанда оны дұрыс санды теңдікке айналдыратын
сан теңдеудің
тексеру деп аталады \жок\ \теңдеудің
түбірі\
-
Теңдеудiң бiрнеше түбiрi болуы
немесе түбiрi болмауы мүмкiн. \ия\
-
Теңдеудің барлық түбірлерін табу немесе түбірлері жоқ
екенін көрсету теңдеу деп аталады. жоқ
\Теңдеуді шешу
дегеніміз\
Қалыптастырушы бағалау
тапсырмалары:
Ойлау дағдыларының
деңгейі:
Білу, түсіну, қолдану.
Бағалау критерийі: Білім
алушы:
-арифметикалық амалдардың
белгісіз компоненттерін табу ережесін пайдалана отырып, теңдеу
шешімдерін айнымалыны түбірмен алмастыру әдісімен
шығарады;
-теңдеу шешімдерін кері амалдар
әдісімен тексереді;
-мәселе есеп мазмұнымен
танысып, теңдеу құрады, теңдеу шешімін дәлелдейді.
1-тапсырма. Теңдеуді
шешіңіз.
а) 324
: y =
36.
б) 4) (y + 96) – 73 =
515.
Дескриптор: Білім алушы:
-белгісіз көбейткішті табу
ережесін пайдалана отырып, теңдеулерді шешеді;
-белгісіз бөлінгішті табу
ережесін пайдалана отырып, теңдеуді шешеді.
- шыққан мәнін белгісіз
айнымаллының орнына қойып тексереді.
2-тапсырма. Теңдеудің түбірін
табыңыз.
(12m–5m) · 4=252
Дескриптор: Білім
алушы:
-айнымалыны түбірмен алмастыру
әдісін пайдаланады;
-кері амалдар әдісін қолданады.
|