The cool caravan.Use of English:thereis/thereare.

Тақырып бойынша 11 материал табылды

The cool caravan.Use of English:thereis/thereare.

Материал туралы қысқаша түсінік
The cool caravan.Use of English:thereis/thereare.
Материалдың қысқаша нұсқасы

Short term plan

Unit 7. Buildings


Lesson 56

School:

72 S. Nurmagambetova

Teacher’s name:

Apzhapparova G.T

Date:


Grade: 3

Number present:

absent:

Lesson title

The cool caravan.Use of English:thereis/thereare.

Learning objectives

3.1.2.1 recognise familiar words with visual support;

3.2.3.1 respond to basic questions with single words or short responses;

3.3.1.2 identify and read separate sounds (phonemes) within words, which may be represented by more than one letter;

3.4.1.1 spell accurately a few high-frequency words.

Lesson objectives

(assessment criteria)

Learners will be able to:

- listentoand readastoryabout acaravan;

- makeacaravan;

- developlisteningcomprehensionskillsthroughastory;

- revise parts of the house; to read a short, illustrated fiction story written in verysimplelanguageusing adictionary;



Stages/

Time

Teachers actions

Students actions

Assessment

Resources

Beginning of the lesson

5 min

Organization moment :

1.Greeting. . (Whale class, Individually)

Warm-up

Play The Messy Room!game from the previouslessonwiththeclass.

Choose various itemsfrom the picture and writetheir names on the board.Repeat the activity asmanytimesasyouthinkisnecessary.



The pupils, in pairs,take turns asking andanswering questionsaboutthelocationofthecorrespondingitemson

theboard


Teacher tells values of this month. Understanding the value of work in the life of a person, family, and society.

Teacher controles the process, gives feedback and asks additional questions if it’s nessasery.

Teacher evaluate pupils with phrases like:

Good job!

Well done!”

Formative Assessment

Assessment sheet Kazakh yurt



Middle of the lesson

Presentation part.

35 min


Task. I

Ex:1 P: 84

Teacher asks the children read the title and elicit itsmeaning.

Ask: What is thestory about? Let’s findout! Go through thepictures

andsetthescene. e.g.

Teacher:(pointingtoUncleLucasinpicture1)This is Uncle Lucas.Explain what Unclemeans. (Pointing to thecaravan in picture 1)Look! This is his newhouse.

(pointing to the door inpicture 1) What’s this?Class:Thedoor.etc

Learners listen andfollow along in theirbooks.


Descriptor:

- read the title -2

-answer the question-2

Point 4


flashcards



Task. II

Ex: 2 P: 85

Teacher askfor stronger classes:Allow them some time torehearse their dialogues.Invite some groups to cometothefrontoftheclassroomand act out their dialogues.Provideanynecessaryhelp.

Forweakerclasses:Handout the photocopiesof thestorycards,onesetperpupil.Askthe pupils

tocolor them in.

Learners read andcompletethesentences.Then they tick thecorrectboxes.

2 four/No

3 cute kitchen/No

4 living room/No

5bathroom/Yes


Descriptor:

- read the example- 2

-completethesentences-2

Point 4





Craft work

Hand out the empty milkcartons and bottle caps,oneset perpupil.

Alternatively, hand outsheets of paper and askthe pupils to draw andcolor in their caravans.Place sheets of A4 paperon the floor in two rows.These are the “parkingspaces”. Clap your handsasthepupilswalkaroundthe ‘parking spaces’ withtheircaravans.Whenyou stop clapping, they mustfind a parking space. If apupil doesn’t find aparkingspace,theyareout of the game and sitdown. The other pupilswave and say: Bye! Havea nice trip! Repeat theactivity, taking away oneparking space each timeuntilthereisonlyoneleft

Learners , in twoteams,playtheCaravangame.

The pupils color empty milk cartons and bottlecaps in and drawwindows and a door,glue the wheels, ordraw the wheels on thecarton.

Alternatively, pupilsdrawandcolortheir caravansonthesheetsofpaper.

Descriptor:

- color empty milk cartons and bottle

caps- 1

- play a game -1

Point 2





End of the lesson

5 min

Briefly ask students what they learned today (greetings, names of characters, introducing themselves).

Ex: P:

Home task:

Ss evaluate each other and encourage classmate with phrases like:

Well done! Brilliant! Good job! I like it!  

The teacher to assess learners for their ability.

Good job!

Well done!”


Poster Success














Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
25.04.2025
322
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі