Материалдар / The demonsrative lesson plan
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

The demonsrative lesson plan

Материал туралы қысқаша түсінік
Бұл ашық сабақ ағылшын тілі пәнінен сабақ беретін мұғалімдерге пайдасы зор.Өйткені қазіргі таңда ағылшын тілі өте қарқынды дамып келеді
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
30 Желтоқсан 2017
284
0 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Сыныбы: 8 Пәні: Ағылшын тілі

Theme of the lesson: My most precious possessions

English Messages 4.

Student`s book and work book

Date: 04.12.2017

Teacher name: Nazar A

Form:8-А

Number present:

absent:

Learning objectives(s) that this lesson is contributing

The aims of the lesson

1.Educational:to give more information about precious possession and to enlarge vocabulary
2.Practical:to revise and practice material present perfect with ever

3.Cultural:to motivate self-study and group work

Assessment criteria:

1 Match the words with the pictures

2.to describe important things and events

3. talk about your possessions

4. Make questions using the superlative

Lesson objectives:






Brush-[br/\S]-қылшақ

Comb-[kәum]-тарақ

Earrings-[`iәrinz]

Key rings-[ki: rin]-салпыншақ

MP3player-[empi: Өri: `pleiә]-МП3Плейер

Photo album-[fәutәv `әelbәm]-суретжиғы

Value links

National unity,peace and harmony in our society and respect each others opinion

Resources

presentation, student`s book,work book ,smiles,grammar puzzle

Cross-curricular links

Kazakh language

Previous learning:

Learners will have prior knowledge of using words.


Plan


Planned activities (replace the notes below with your planned activities)

Resources



English Messages 4.

Student`s book and work book


Organization moment:

Warm-up activity:

Greetings.

Report of pupils on duty

Home work:

Ex-6 p 33

Can you complete these words?

1.Second 2.Minute 3.hour 4.night 5.day

6.week 7.fortnight 8.month 9.year

Learn by heart words


Middle




The theme our lesson is My most precious possessions

New words:

Brush-[br/\S]-қылшақ

Comb-[kәum]-тарақ

Earrings-[`iәrinz]

Key rings-[ki: rin]-салпыншақ

MP3player-[empi: Өri: `pleiә]-МП3Плейер

Photo album-[fәutәv `әelbәm]-суретжиғы

Purse-[pЗ:s]-әмиян

Wallet-[`wolit]-әмиян

Watch-[`wotS]-сағат

Precious-[`preSәs]-бағалы

Possession-[`pәzesSn]-заттар

Ex-1Match the words with the pictures.

Brush-1.Comb-8.Earrings-4.key ring-6.Mp3 player -9

Photo album-5.Purse-7.Wallet-3.Watch-2.


Ex-1.W.B

Which is the odd one out? Underline one of the things in each group.

1. curry carrot comb crisps

2. wedding photo album birthday party holiday

3. purse bag rucksack money

4. shampoo brush headache hairdryer

5.stereo MP3player camera DVDplayer

6.bank card coin wallet 20

7.clock ring watch necklace

8.Shoes earrings socks boots

9.Hat coat key ring jacket


Key grammar: Present simple with ever and superlative adjectives.

We often use the present perfect+ ever after the superlative.

We also use ever in questions.

What`s the hardest thing you`ve ever done?

Remember

Superlative adjectives.

Hard-the hardest

Amazing –most amazing


Practice5.

a. Make questions using the superlative +you`ve ever…..

1.What`s the worst film you`ve ever seen?

2.Who`s the nicest person you`ve ever met?

3.Who`s the best actor you`ve ever seen?

4.What`s the most interesting book, you`ve ever read?

5.What`s the funniest TV programme, you`ve ever watched?

6.What`s the most amazing thing, you`ve ever done?


Make a dialogue. Choose at least two questions from 5a.Ask and answer

For example: What`s the most interesting book,you`ve ever seen?

Zhabaiy alma. It was the most interesting.



Descriptor:

Read the words correctly.







Descriptor: Write the words correctly.




Descriptor :Find the odd one out words.


















English Messages 4.

Student`s book and work book








Descriptor:

Write the ex using the superlative



English Messages 4.

Student`s book and work book

Conclusion:


Grammar puzzle.

Noun

Verb

Present perfect

Superlative adjectives.


- 8 - 10 points

- 5 –7 points

- less than 5

Home work:


Ex-2 p.34.

Superlatives.

Use the superlatives form of the adjectives in the box.

1.Atacama Desert is the driest place in the world.’

2.Saturday will be wettest day.

3.Sam is the best runner in the school.

4.I`ve just had the weirdest dream! It was really strange.

5.They`re the noisiest family in the street.

6.My grandfather is the most interesting person in our family.


Reflection

Summary evaluation

What two things went really well (consider both teaching and learning)?

1:

2:

What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)?

1:

2:


What have I learned from this lesson about the class or individuals that will inform my next lesson?


Тәлімгер: Оқу ісінің орынбасары:

Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!