Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Unit 7. Travel and Transport

    School: Secondary school named after P.G.Karelin

    Date:

    Teacher name: Dossumbaeva Altynay Kumarkyzy

    Class: 8

    Number present:

    Absent:

    Theme of the lesson:

    The future of transport

    Learning objectives


    8.R2 understand specific information and detail in texts on a growing range of familiar general and curricular topics, including some extended texts.

    8.S7 use appropriate subject specific vocabulary and syntax to talk about a limited range of general topics.

    Lesson objectives

    All learners will be able to explain and describe the pictures and compare types of transports by using a travel list.

    Most students will be able to compare the advantages and disadvantages of transport.

    Some students will be able to talk and discuss to each other and share their opinions.

    Assessment criteria

    Identify the main idea of the text in details on an increasing level of familiar topics.

    Apply the suitable lexis and syntax to talk about a limited range of common topics.

    Level of thinking

    Understand, Comprehension, Application, Evaluation.

    Value links

    Responsibility, respect.

    Cross curricular links

    Geography, Art.

    Previous learning


    Travelling, vocabulary on the theme Transport

    PLAN

    Planned timings

    Planned activities

    Resources

    Beginning


    2 min












    3 min
























    2 min














    3 min















    Middle




    5 min
















    6 min


































































    4 min





























    End


    10 min





























    2 min

    Greetings

    Teacher greets the learners.

    (W) Warm up

    Before start lesson teacher demonstrates warm-up for learners. Students will repeat the actions and the words after the teacher.

    It’s time, to think

    It’s time, to speak

    It’s time, to show

    Ready, steady, go!

    Then should try it again bit faster, after that they can do it as faster as they can.


    Teacher tells the lesson objectives.


    Teacher shows the picture according to the theme.












    (I, P, W)

    S trategy “Think-Pair-Share”




    Students thinks, discuses with pair and shares with their ideas. Students give their opinions.

    Teacher accepts students answer.


    (W) Activate Prior Knowledge by strategy “Elicitation"

    Teacher asks next questions:

    1) Do you like to travel?

    2) Do you like travelling alone or with your friends?

    3)What kind of transports do you prefer to travel?

    4)Do you like traveling by car or by plane?

    5)Do you have a problem when you travel?



    Task 1. (P) Compare the advantages / disadvantages of transport by using


    Graphic organizer T-chart

    Transport

    Advantages

    Disadvantages

    Public



    Private



    Car



    Train



    Plane



    Bus




    Type of assessment: Peer assessment

    Students give comments or agree/disagree with their answer.


    (W) Pre-reading task

    Learners are suggested to watch a short video. Teacher elicits the information by asking question:

    -What this video is about?


    1. Strategy “S-I-T"

    (Surprising, interesting, troubling)

    -And, what text we are going to read?

    After they will discuss and will predict new theme.



    (G) While reading task.

    Read the text about “Future transport”

    Tuk-tuks

    A new type of public transport has been appearing in British cities over the last few years. They run on natural gas and are called tuk-tuks because of the sound their engine makes. Each colorful tuk-tuk has its own individual design on it, such as a Union Jack, and even has a hood and curtains to keep out the rain and cold. These mini taxis can go at speeds of up to 56 km per hour, and are a huge hit with both tourists and locals.

    RIVER TAXIS

    T he authorities in Jakarta, Indonesia, have come up with the clever idea of making use of the city’s network of rivers and canals for a new form of public transport-river taxis! As there are also markets along some of the rivers, you can hop off and do a little shopping on the way! The authorities hope this service will ease Jakarta’s terrible traffic problem as there are about 5 million vehicles on the city’s streets, growing about 10% yearly.


    A eromobil

    Beautiful flying car. Transforms in seconds from an automobile to an airplane. Aeromobil is flying car that perfectly makes use of existing infrastructure created for automobiles and planes, and opens doors to real door-to- door travel. As a car it fits into any standard paring space, uses regular gasoline, and can be used in road traffic just like any other car. As a plane it can use any airport in the world, but can also take off and land using any grass strip or paved surface just a few hundred meters long.


    Vectus

    V ectus PRT: A user summons a PRT car, if one is not waiting at the station, and types in their destination. The PRT takes them (and up to five passengers) there with no stops along the way, thanks to bypass tracks at each station. Because the electric cars are lightweight, the elevated rail structure needed to safely support them is less expensive than adding a new subway line or elevated roadway for cars. In the event of an individual car’s breakdown, another PRT can get behind it and push it to the next station for repairs.

    Post reading task (G,W)

    1. What do you think about these transport?

    2. What do you think the transport of the future would look like?

    3. Do you like this kind of transport?


    (G) “Socratic seminar” strategy

    Students discuss and share their understanding from the text.


    Descriptor:

    -understands main details from the text.

    -discusses and shares ideas for group.


    Assessment: Self-assessment (look at the appendix1)


    Differentiation: The more able learners can provide support through instruction for weaker learners.


    (G) Project work “The future of transport”

    Teacher gives the task for each group to make their future transport.

    1 group- Green transport

    2 group- Flying cars

    Picture 2



    Descriptor:

    -makes a model of their future transport;

    -talks about their vehicle.

    Differentiation: by scaffolding more able learners can help for a less able learner.

    Assessment: Peer assessment.

    Give feedback to each other by using “Sandwich” feedback strategy.







    Is taken from

    http://multiurok.ru/files/unit-2-my-school-days.html

















    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Досумбаева Алтынай Құмарқызы
    20 Ақпан 2023
    411
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    The future transport.

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    The future transport.

    Материал туралы қысқаша түсінік
    English, lesson plan, the future transport, types of transport
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Unit 7. Travel and Transport

    School: Secondary school named after P.G.Karelin

    Date:

    Teacher name: Dossumbaeva Altynay Kumarkyzy

    Class: 8

    Number present:

    Absent:

    Theme of the lesson:

    The future of transport

    Learning objectives


    8.R2 understand specific information and detail in texts on a growing range of familiar general and curricular topics, including some extended texts.

    8.S7 use appropriate subject specific vocabulary and syntax to talk about a limited range of general topics.

    Lesson objectives

    All learners will be able to explain and describe the pictures and compare types of transports by using a travel list.

    Most students will be able to compare the advantages and disadvantages of transport.

    Some students will be able to talk and discuss to each other and share their opinions.

    Assessment criteria

    Identify the main idea of the text in details on an increasing level of familiar topics.

    Apply the suitable lexis and syntax to talk about a limited range of common topics.

    Level of thinking

    Understand, Comprehension, Application, Evaluation.

    Value links

    Responsibility, respect.

    Cross curricular links

    Geography, Art.

    Previous learning


    Travelling, vocabulary on the theme Transport

    PLAN

    Planned timings

    Planned activities

    Resources

    Beginning


    2 min












    3 min
























    2 min














    3 min















    Middle




    5 min
















    6 min


































































    4 min





























    End


    10 min





























    2 min

    Greetings

    Teacher greets the learners.

    (W) Warm up

    Before start lesson teacher demonstrates warm-up for learners. Students will repeat the actions and the words after the teacher.

    It’s time, to think

    It’s time, to speak

    It’s time, to show

    Ready, steady, go!

    Then should try it again bit faster, after that they can do it as faster as they can.


    Teacher tells the lesson objectives.


    Teacher shows the picture according to the theme.












    (I, P, W)

    S trategy “Think-Pair-Share”




    Students thinks, discuses with pair and shares with their ideas. Students give their opinions.

    Teacher accepts students answer.


    (W) Activate Prior Knowledge by strategy “Elicitation"

    Teacher asks next questions:

    1) Do you like to travel?

    2) Do you like travelling alone or with your friends?

    3)What kind of transports do you prefer to travel?

    4)Do you like traveling by car or by plane?

    5)Do you have a problem when you travel?



    Task 1. (P) Compare the advantages / disadvantages of transport by using


    Graphic organizer T-chart

    Transport

    Advantages

    Disadvantages

    Public



    Private



    Car



    Train



    Plane



    Bus




    Type of assessment: Peer assessment

    Students give comments or agree/disagree with their answer.


    (W) Pre-reading task

    Learners are suggested to watch a short video. Teacher elicits the information by asking question:

    -What this video is about?


    1. Strategy “S-I-T"

    (Surprising, interesting, troubling)

    -And, what text we are going to read?

    After they will discuss and will predict new theme.



    (G) While reading task.

    Read the text about “Future transport”

    Tuk-tuks

    A new type of public transport has been appearing in British cities over the last few years. They run on natural gas and are called tuk-tuks because of the sound their engine makes. Each colorful tuk-tuk has its own individual design on it, such as a Union Jack, and even has a hood and curtains to keep out the rain and cold. These mini taxis can go at speeds of up to 56 km per hour, and are a huge hit with both tourists and locals.

    RIVER TAXIS

    T he authorities in Jakarta, Indonesia, have come up with the clever idea of making use of the city’s network of rivers and canals for a new form of public transport-river taxis! As there are also markets along some of the rivers, you can hop off and do a little shopping on the way! The authorities hope this service will ease Jakarta’s terrible traffic problem as there are about 5 million vehicles on the city’s streets, growing about 10% yearly.


    A eromobil

    Beautiful flying car. Transforms in seconds from an automobile to an airplane. Aeromobil is flying car that perfectly makes use of existing infrastructure created for automobiles and planes, and opens doors to real door-to- door travel. As a car it fits into any standard paring space, uses regular gasoline, and can be used in road traffic just like any other car. As a plane it can use any airport in the world, but can also take off and land using any grass strip or paved surface just a few hundred meters long.


    Vectus

    V ectus PRT: A user summons a PRT car, if one is not waiting at the station, and types in their destination. The PRT takes them (and up to five passengers) there with no stops along the way, thanks to bypass tracks at each station. Because the electric cars are lightweight, the elevated rail structure needed to safely support them is less expensive than adding a new subway line or elevated roadway for cars. In the event of an individual car’s breakdown, another PRT can get behind it and push it to the next station for repairs.

    Post reading task (G,W)

    1. What do you think about these transport?

    2. What do you think the transport of the future would look like?

    3. Do you like this kind of transport?


    (G) “Socratic seminar” strategy

    Students discuss and share their understanding from the text.


    Descriptor:

    -understands main details from the text.

    -discusses and shares ideas for group.


    Assessment: Self-assessment (look at the appendix1)


    Differentiation: The more able learners can provide support through instruction for weaker learners.


    (G) Project work “The future of transport”

    Teacher gives the task for each group to make their future transport.

    1 group- Green transport

    2 group- Flying cars

    Picture 2



    Descriptor:

    -makes a model of their future transport;

    -talks about their vehicle.

    Differentiation: by scaffolding more able learners can help for a less able learner.

    Assessment: Peer assessment.

    Give feedback to each other by using “Sandwich” feedback strategy.







    Is taken from

    http://multiurok.ru/files/unit-2-my-school-days.html

















    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Неміс тілі Тест 9 сынып
    20.02.2023
    411
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Досумбаева Алтынай Құмарқызы
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации