The lost city

Тақырып бойынша 11 материал табылды

The lost city

Материал туралы қысқаша түсінік
Respect and Cooperation – You may appreciate people who treat others with kindness and are willing to work together. If this is you, you likely get frustrated with individuals who dismiss the opinions of others or refuse to collaborate.
Материалдың қысқаша нұсқасы



Lesson plan 2


Unit 5 Reading for pleasure

Lesson 50

School


Teacher name: Sidakova A.


Date: 09.01.2025


Grade: 8

Number present: 12

absent:0

Lesson title

The lost city

Learning objectives


8.2.1.1 understand with little or no support the main points in extended talk on a wide range of general and curricular topics

8.3.3.1 give an opinion at discourse level on a wide range of general and curricular topics

8.4.2.1 understand specific information and detail in texts on a growing range of general and curricular topics, including some extended texts

Lesson objectives

Students will be able to:

- consolidate new vocabulary

- identify a narrative type

- predict what happens next in a story, to give an opinion

Value links

Respect and Cooperation – You may appreciate people who treat others with kindness and are willing to work together. If this is you, you likely get frustrated with individuals who dismiss the opinions of others or refuse to collaborate.

Plan


Stages / Time

Teachers actions

Students actions

Assessment criteria

Resources

Beginning of the lesson

5 min











Middle of the lesson

Presentation part.

35 min

Organization moment :

1.Greeting.

Ask about the weather.

Warming up

The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.

Lead – In



Ex:7 P:55

Allow Ss time to look up the meanings of the words in the list in their dictionaries.

Elicit definitions from Ss around the class.

Then give Ss time to use them to complete the sentences

Check Ss’ answers.


Students of the class are listed.

Students' attention is drawn to the lesson.

Determines the topic and purpose of the lesson

Students say different words from the picture

Answer the question.







Students complete the sentences. Use these words

ANSWERS

1 escape

2 appeared

3 surrounded

4 moved

5 entered

6 produced

The teacher to assess Students for their ability.

Good job!

Well done!”

Formative Assessment


Good job!







Descriptor:

- complete the sentences

- use these words

Total: 2 point


4



















Ex: 8 P: 55

Read out the Study Skills box and explain the difference between a first-person narrative and a third-person narrative.

Elicit what type of narrative the text is and who narrates it.


Ex: 9 P: 55

Ask Ss to discuss the questions in small groups.

Monitor the activity around the class and then elicit answers from various groups.


Differentiation: «Verbal support» method is used to help Ss use new words in the sentences.







Ex: 10 P: 55

Ask Ss to research the story online.

Play the video for Ss and elicit their comments.

Elicit who guessed correctly.



Students answer the question

ANSWERS

It is a first-person narrative narrated by Professor Aronnax




Students discuss in groups. What do you think happens next in the story? Do you think the three men will manage to escape? How?

ANSWERS

A: I think they will go on many adventures with Captain Nemo in the Nautilus, but they will not be allowed to leave.

B: I think you’re right. Maybe they will travel all around the world.

C: I think the men will escape in a small boat as they planned, but not for some time. etc


Students research the whole story or watch the video. How close were your guesses?

ANSWERS

Ss’ own answers

Descriptor:

- answer the question

Total: 1 point







Descriptor:

- discuss in groups.

- answer the question

Total: 2 point













Descriptor:

- research the whole story

- watch the video

Total: 2 point


-Make CCQ questions Yes / No

Total: 1 point








8


















5

End of the lesson

5 min

FEEDBACK

Students provide feedback on what they have learned at the lesson.

Ex: P:

Home task:

Ss evaluate each other and encourage classmate with phrases like:

Well done! Brilliant! Good job! I like it!





















Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
25.03.2025
220
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі