The lost world; Past passive

Тақырып бойынша 11 материал табылды

The lost world; Past passive

Материал туралы қысқаша түсінік
"Lost World" тақырыбында оқушыларға өткен шақтың пассивті формасы (Past Passive) туралы түсінік беру үшін мынадай ақпаратты беруіңіз мүмкін:
Материалдың қысқаша нұсқасы

Тексерілді: ДОІЖО: Ж. Мамадалиева

Unit of a long term plan: Unit: 6 The natural world

School №18: named after Abay

Date:05.02.2025

Teacher`s name:G. Dauylova

Grade: 8 «ә»

Number present:

absent:

Lesson title

The lost world; Past passive

Learning objectives


8.1.7.1 develop and sustain a consistent argument when speaking or writing

8.3.7.1 use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a range of general topics, and some curricular topics

Lesson objectives

Learners will be able to:

Read a text about endangered and extinct species.

Read for general meaning and specific information.

Learn about Past passive

Plan


Stages / Time

Teachers’ actions

Students’ actions

Assessment criteria

Resources

Beginning of the lesson

5 min















Organization moment

1.Greeting.

Ask about the weather.

The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.

The teacher wishes the student good luck and starts the lesson

Students wish each other by holding a wishes lamp

Teacher checks the homework.

The teacher explains the Past Passive voice using the table

-

The teacher gives a task.

1 Bakhtiyar Tabiev painted Village at the Caspian Sea.

Village at the Caspian Sea was painted by Bakhtiyar Tabiev


2 The artist created some unusual sculptures

Some unusual sculptures were created by the articts

3 They didn`t show the portrait in the exhibition

The portrait wasn`t shown in the exhibition

4 Many people appreciated abstract art

Abstract art was appreciated by many people

The teacher gives an additional test and helps them remember by watching

Lead – In.

The final days of the last isolated woolly mammoths on Earth were filled with genetic misfortune

The aim: To develop pupils speaking skills and create friendly atmosphere

Efficiency: By telling the wishes they show their appreciations .

Students of the class are listed.


Students' attention is drawn to the lesson.



Determines the topic and purpose of the lesson



Students understand by looking at the table from Past Passive voice










Students make sentences from lost words


















Students solve the test by trying in groups

At the organization moment teacher tries pupils evaluate pupils with phrases like:

Good job!

Well done!”










*Formative Assessment


Good job!












At the organization moment teacher tries pupils evaluate pupils with phrases like:

Good job!

Well done!”






Pictures











Student’s book




Middle of the lesson

Presentation part.

35 min













Differentiation:

«Verbal support» method is used to help Students use new words in the text.

Write the new words in the text

Species-түрлері

Extinction-жойылу

Herds- үйірі «стада»

Fossils-қазбалар

Mammals-сүтқоректілер

Fur-жүні

Bones-сүйектер

Habitats-мекендейтін орны


Read the questions with the class and ask students to guess the answers before they read and listen to the text.

Ex: 3 P:70

Students read the text again more carefully to decide if the sentences are true or false. Remind them to correct the false sentences


Students write down new words in dictionary


Students check the meaning of the words in blue in the text. Then look at the photos. What kind of animals of these? What do you think happened of them?



ANSWERS:

Woolly mammoths, they became extinct because they were hunted



Students read the text again. Write true or false. Correct the false sentences.

Assessment criteria

- Read a text about

endangered and

extinct species




Descriptor:

- check the meaning of the words in blue in the text


Assessment criteria:

- Read for general

meaning and

specific information

Descriptor:

- read and listen to the text and check your answers




Cards





Worksheets




End of the lesson

5 min







FEEDBACK

Learners provide feedback on what they have learned at the lesson.

This is a way for students to self-reflect on their progress in the lesson.

Home task:

Ex: 5. Write synonyms for the words in the box


Students use their stickers to show their knowledge according to the lesson.

Poster















Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
24.00.2025
44
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі