The Proresions

Тақырып бойынша 11 материал табылды

The Proresions

Материал туралы қысқаша түсінік
Оқушылыарға жұмыс және жұмысшы туралы түсінік беру.
Материалдың қысқаша нұсқасы

LESSON: Module 3 Lesson 2

The Theme: The jobs

Date:14.12.2018

Teacher's name: Ospanova Guldariga

CLASS:3A

The type of lesson: open lesson

Learning objective(s) that this lesson is contributing to

To talk about the jobs

Lesson objectives

All learners will be able to:

  • 3.UE2 use cardinal (they will be practiced in Time for CLIL section of Module 4)

  • 3.UE14 use prepositions of time: on, in, at to talk about days and times

  • 3.S1 make basic statements related to personal information, people and objects on familiar topics and classroom routines

  • 3.S4 respond to basic supported questions giving personal and factual information

  • 3.W1 write with support short responses at phrase level to questions and other prompts

  • 3.L8 understand short narratives spoken slowly and distinctly on routine and familiar topics

Assessment criteria

Learners have met the learning objectives if they can: Talk about daily routines; tell the time.

Language focus

Structures: present simple (all forms)

Language in use: What do I want to be? She works at a hospital. She helps sick people.

Target vocabulary

Jobs: postman, chef, pilot, firefighter, vet, doctor, baker, police officer

ICT skills

Using audios

Extra materials

The Jobs poster

Previous learning

Our town: butchers, greengrocers, bank, post office, hospital, bakers, supermarket, sweet shop

Plan

Planned timings

Planned activities (replace the notes below with your planned activities)

Smiles Resources

BEGINNING THE LESSON

5(min)








5(min)




























10(min)



















2(min)

5(min)



5(min)



















4(min)


2(min)

3(min)





  1. Organization moment


-Hello boys and girls! How are you today? Who is on duty today? What date is it today? Ok , Are you ready to start the lesson .

The circle of happiness: Video clips


  • Ok very good. So ,I want you divide into two groups. That’s why I give you cards and with helping cards you find own team. The first group’s name is “Apple” , and the second group is “Orange” .Ok ,we will continue our lesson .

  1. Checking up the home work .Look, read and choose.

Picture 1

Ok, very good, What home task for today? Vocabulary related to the previous topic.

  1. The middle of the lesson( explain the new material with presentation). “BRAINSTORMING strategy”( 10 min)

  • At first of all, who wants to tell me, What speak about on previous lesson ?. So , all of you look at the interactive board! What is it? What did the kids learn from the video?

  • Children today are our new theme of: The Jobs

  • Open you copybooks and write down the new theme of the lesson and new words.

  • Postman - пошташы

  • Chef- аспазшы

  • Pilot- ұшқыш

  • Firefighter- өрт сөндіруші

  • Vet- мал дәрігері

  • Doctor-дәрігер

  • Baker- наубайшы

  • Police officer- полиция офицері

  • Post office- пошта

  • Dining room- асхана

  • Airport - әуежай

  • Fire station- өрт сөндіру бөлімшесі

  • Veterinary - ветеринария

You can start doing this task.

Eye training. (2 min)

TASK 1.Work with textbooks

Ex17. P.54 Then mach


Task2.(Work with group) . I-group: Look and complete. Then mach.

Picture 3

II- group: Complete sentences

Picture 5

Task. 3 Test


Refreshment time: Clap your hunds

IV. Conclusion of the lesson

Reflection for pupils( give them picture of tree and learners tick there apples)

Ss are given 2 apples and asked to tick one of them on the apple tree.

I liked and understood the lesson

I didn’t like and understand the lesson










PPT,AUDIO VISUAL MATERIALS,FLASHRDS,COLOUR-

FUL CARDS, BOOKS

T


Test



  1. 2. 3.

Picture 2 Picture 3 Picture 2



a)Chef a)Postman a)Police officer

b)Pilot b)Doctor b)Baker

c)Firefighter c)Vet c)Chef







4. 5. 6.


Picture 2 Picture 2 Picture 2

a)Postman a) Firefighter a)Doctor

b)Baker b) Pilot b) Vet

c)Pilot c) Police officer c) Chef







Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
22.01.2019
582
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі