The symptoms of stress

Тақырып бойынша 11 материал табылды

The symptoms of stress

Материал туралы қысқаша түсінік
The symptoms of stress
Материалдың қысқаша нұсқасы

Unit 6: Capabilities of human brain


Teacher name: Bakhramova S


Date: 12.02.2025


Grade: 10

Number present: 12

absent:

Lesson title

The symptoms of stress

Learning objectives


10.4.4 - read a wide range of extended fiction and non-fiction texts on familiar and unfamiliar general and curricular topics;

10.4.7 - recognise patterns of development in lengthy texts [inter-paragraph level] on a range of general and curricular topics;

10.3.2 - ask and respond to complex questions to get information about a wide range of general and curricular topics;


Lesson objectives

Learners will be able to:

-Most learners will be able to: identify patterns of the video “Describing the symptoms of stress.”

-Some learners will be able to: identify patterns of the text “Describing the symptoms of stress.”

Value links

Science, Biology

Plan


Time

Teachers actions

Resources

Beginning of the lesson

Warming-up

3 min






Pre-learning

Multiple intelligence

7 min.




Organization moment :

1.Greeting.

Ask about the weather.

The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.

Warming up


Check your previous lesson

1.What is Multiple intelligence? What do you know about Multiple intelligence?  

2.By whom the theory of intelligences was introduced?

3.Why did Dr. Gardner study this theory?

4.8 types of intelligence that Dr. Gardner suggested

5.Give example




Colourfull papers





From blackboard












Student’s book

Middle of the lesson

Presentation part.

30 min














Listen to the video

Ask and answer for general and detailed questions

  1. How do you think what is this video about?

  2. What do you know about stress?

Ex-1

After watching a video learners answer the questions:

1.What is the stress? Why is stress bad?
2. How does stress affect you? Do you have
warning signs that indicates too much stress?
3. When you are stressfull, how do you feel physically?
4. How do you feel emotionally?
5.How does stress affect academic performance, relationships and other parts of your life?


Ex: 2

Read the words. Use a dictionary if necessary. Divide the responses to stress into physical and emotional responses to stress.

Emotional responses to stress:

Loneliness, Poor Concentration, Sadness,Loss of appetite

anxiety

Physical responses to stress:

Headache, Irritability, Stomach ache,Poor sleep,Tiredness,Anger


Ex-3

Choose one noun from each box to complete the sentences




















Card

Worksheet





End of the lesson

5 min

FEEDBACK

Learners provide feedback on what they have learned at the lesson.

Ex:

Home task:

Poster Success


Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
01.04.2025
326
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі