2024-2025 оқу жылына арналған
Қысқа мерзімді сабақ жоспарларын жүктеп алғыңыз келеді ме?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен жасалған
Материалдар / The war of the worlds

The war of the worlds

Материал туралы қысқаша түсінік
әлемдегі соғыс туралы 10шы сыныпқа арналған сабақ жоспары
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады

Short term plan: term 3

Unit: 5 Reading for pleasure

Lesson 49

Teacher name:

Zhumasheva A

Date:

13.01

Grade: 10

Number present:

absent:

Lesson title

The war of the worlds


Learning objectives


10.3.2.1 - ask and respond to complex questions to get information about a wide range of general and curricular topics;

10.4.8.1 - use a wide range of familiar and unfamiliar paper and digital reference resources to check meaning and extend understanding;

Lesson objectives

Learners will be able to:

-present vocabulary for types of literature;

- to introduce the topic

- read for specific information

Value links

"Law and Order"

Know the basics of the legal system and human rights

Plan


Stages / Time

Teachers actions

Students actions

Assessment criteria

Resources

Beginning of the lesson

5 min.









Organization moment :

1.Greeting.

Ask about the weather.

Warming-up

The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.

Lead – In



Students of the class are listed.


Students' attention is drawn to the lesson.


Students say different words from the picture



Learners answer the questions


The teacher to assess learners for their ability.

Good job!

Well done!”




Pictures









Text

Middle of the lesson

Presentation part.

35 min












Ex:1 P:63

Direct Ss to the pictures. Explain that they show book covers for different types of literature.

Elicit which ones are fiction and which ones are non-fiction from Ss around the class.

Differentiation: «Verbal support» method is used to help Ss use new words in the sentences.


Ex: 2 P: 63

Read out the adjectives in the list and explain/ elicit their meanings.

Then ask Ss to read the example and elicit similar sentences from Ss around the class about which books they like to read and why.





Ex:3 P64

Give Ss time to read the text and answer the question. Elicit an answer from the class.




Ex: 4 P: 64

Have Ss ask and answer questions in pairs about H.G. Wells following the example.

Monitor the activity around the class.



Ex: 5 P: 64

Explain the task and ask Ss to read the statements and then read the text and mark them according to what they read.

C heck Ss' answers.






Learners look at the pictures. Answer the question.

ANSWERS

Fiction: A, C, D, H

Non-fiction: B, E, F, G

Learners use ideas from the list. Answer the question.

ANSWERS

I enjoy science-fiction books as I find them thrilling and imaginative. I don't like travel books. I find them a waste of time


Pupils read about H.G. Wells. Answer the question

ANSWERS

H.G. Wells wrote science-fiction novels.

Pupils ask and answer the question as the example.

ANSWERS

B: He worked as a shop assistant, a chemist's assistant, a teaching assistant and a teacher. What did he study at college?

A: He studied biology. Who did he marry?

B: He married Amy Catherine Robbins. What was his first novel?

A: 'The Time Machine'. What other novels did he write?

B: 'The Invisible Man' and 'The War of the Worlds'. When did he die?

A: In 1946

Pupils read the text and mark the statements

ANSWERS

1T 2 F 3 T 4 DS 5 F

Evaluate each other and encourage students with phrases like:

Well done! Brilliant! Good job! I like it!



10.3.2.1 - ask and respond to complex questions to get information about a wide range of general and curricular topics;


Descriptor:

-answer the questions

-write and identify

-use the ideas from the list

Total: 5point



10.4.8.1 - use a wide range of familiar and unfamiliar paper and digital reference resources to check meaning and extend understanding;



Descriptor:

- read the text

- mark the statements

Total: 5 point


-Make CCQ questions Yes / No



Student’s book

End of the lesson

5 min

FEEDBACK

Learners provide feedback on what they have learned at the lesson.


Ss evaluate each other and encourage classmate with phrases like:

Well done! Brilliant! Good job! I like it!



Poster Success



12 Қаңтар 2025
341
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі