Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы




    Unit 1. Legend or truth


    Teacher name:AbdulmaxutAinur,

    7 Betkainar college



    Grade: 10

    Number present:

    absent:



    Theme of the lesson:

    The wildest dream. Past Simple



    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

    10.C2 use reading, speaking and listening skills to provide sensitive feedback to peers

    10.S7 use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a range of general and curricular topics

    10.R1 understand main points in extended texts on a range of familiar and some unfamiliar general and curricular.

    10.UE.7 - use perfect continuous forms and a variety of simple perfect active and passive forms including time adverbials … so far, lately, all my life , on a wide range of familiar general and curricular topics;



    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    • appreciate the main idea of the text

    • pick up and practice specific vocabulary related to the topic ‘The wildest dream’

    • implement the key words and phrases to write about mountaineering expedition

    Most learners will be able to:

    • determine the features of the main characters

    • spread topic related vocabulary to express their ideas about the mountaineering expedition

    • represent the similarities and differences of the main characters in written form

    Some learners will be able to:

    • compile the main events of the text in chronological order

    • compose their own mountaineering expedition

    • express their attitude to the mountaineers



    • appreciate the main idea of the text

    • pick up and practice specific vocabulary related to the topic ‘The wildest dream’

    • implement the key words and phrases to write about mountaineering expedition

    Most learners will be able to:

    • determine the features of the main characters

    • spread topic related vocabulary to express their ideas about the mountaineering expedition

    • represent the similarities and differences of the main characters in written form

    Some learners will be able to:

    • compile the main events of the text in chronological order

    • compose their own mountaineering expedition

    • express their attitude to the mountaineers



    Assessment criteria

    • compare main ideas of the texts and express their preferences;

    • identify main ideas of the text “The wildest Dream” and make multiply choices answering questions;

    • Express ideas clearly and logically in short writing description;

    • Apply topic related vocabulary in speech.



    Language objectives

    Learners can:

    • use specific phrases and vocabulary according to the topic

    • use past simple tense



    Level thinking skills

    Application knowledge and comprehension

    Understanding

    Analyzing

    Creating

    Evaluating

    Higher order thinking skills



    Cross curricular links

    Lesson is connected with PE



    ICT skills

    Using videos& pictures, working with URLs, PPT whiteboard and visual aids, cards, sheets of paper, computer



    Previous learning

    Legend or Truth?



    Plan



    Planned timings

    Planned activities

    Resources



    Beginning

    5 minutes


    (W)Organizationmoment

    Teacher greets the learners and asks some questions to organise class.

    Date questions

    Lesson objectives

    Assessment criteria are discussed with learners


    Students say wishes to each other.

    Example: I wish you to be active


    Lesson hook.

    Warm up. Free talk.

    • What is the meaning of the word combination `wildest dream`?

    • What is your wildest dream today?

    • What is the wildest dream you hope to achieve in your life?

    • What`s your wildest dream that you want to achieve in life at any cost?


    Quick Write strategy.

    (W)Task 1. Pre-watching task “Do you know that?” Learners write as much information they know about Mount Everest which concerned today`s lesson.

    Teacher shows PPT slide with pictures of Sir Edmund Hillary and Everest Mountain and asks learners some questions to activate prior knowledge:

    - Who was Sir Edmund Hillary?

    - How is he connected to Mount Everest?



    Descriptors:

    A learner:

    • discusses given questions in a pair

    • write as much information as they know about a topic for a short period of time

    Differentiation is provided by support:

    Less able students are supported through wait-time strategy, think-pair-share activity and visual aids.

    More able students are challenged to have less thinking time.


    Aim cards Assessment criteria table – whiteboard





    PPT slide (useful phrases)












    https://mpora.com/mountaineering-expeditions/edmund-hillary-facts/















    Writing worksheet






    Middle

    30

    minutes





























    Three-minute Pause Strategy:

    Teacher shows video: “The Wildest Dream” stop any time during watching the video and give learners three minutes to review what has been said, summarize key ideas, and to ask clarifying questions:

    - What do you think? Did these two brave men manage to reach the summit?

    Descriptors:

    A learner:

    • discusses given questions in a pair

    • recognize the names of characters


    ThinkPad Brainstorming strategy: Teacher draws learners attention to the board and says that they are going to work in pairs. The task is to watch the video “The Wildest Dream” again and try to find the main idea of this video. Learners should work in collaboration with a neighbor and actively participate in a discussion and expressing their own ideas.

    Descriptors:

    A learner:

    • works in a pair;

    • participates in a discussion;

    • shares own ideas;

    • gives a constructive feedback on peer’s answers;

    • gets a feedback from a peer.

    Differentiation is provided by support:

    Less able students are supported through wait-time strategy, think-pair-share activity.

    More able students are challenged to have less thinking time.

    Pre-reading (P, W)

    Teacher distributes handouts to the learners to check their background knowledge about the first mountaineering expedition. Learners work in pairs.

    Descriptors for less able students:

    A learner:

    • shares his/her ideas in a pair

    • completes Web graphic organiser

    Descriptors for more able students:

    A learner:

    • completes Web graphic organiser

    • generates the main facts

    Differentiation is provided by task:

    Less able students are supported through think-pair-share activity and they complete Web graphic organiser

    More able students are challenged with the opportunity to generate the main facts while completing Web graphic organiser

    While-reading

    (I, R)Teacher allows time to read the text focusing on the main aspects.



    (
    G, R, W)
    After reading the text teacher divides learners in a group of four and asks to compare the main characters. Learners use ‘Venn Diagram’ and present their ideas to the class.

    Descriptors:

    A learner:

    • compares the main characters and writes facts about them

    • presents his/her ideas clearly and logically


    Think Pair Share Strategy:Listening and reading time approach

    ex 3 p 6-7 – Students listen to the text and skim the text for understanding= Reading with remarks. Partners share their answers with another set of partners before the whole-class discussion.

    • Their goal

    • Mount Everest is

    • At the level 240 meters die two mountaineers, their names…

    • What happened 29 years before…

    • The purpose of the expedition in 1999…

    • 2007 Why did Anker returned….

    • Why Anker failed to reach the summit in 2007…

    • Whose body wasn’t found


    Post-reading

    Three-Step Interview: (G, W)

    Students are presented asked some questions. Interview each other and share what they have learned with another team of two.

    Group assessment

    Descriptors:

    A learner:

    • works in a group

    • uses topical vocabulary

    • expresses his/her thoughts clearly and logically.

    Differentiation is provided by learning styles:

    Visual learners are supported by providing pictures and PPT slides

    Auditory learners are supported with the possibility to work in groups

    Kinesthetic learners are supported with the opportunity walking around and do mingle activity

    Imagine this (W, G)

    Teacher asks learners to imagine that they are mountaineers and they are going to compose and design their own expedition. Learners should use ‘Storyboard’ graphic organizer.

    Descriptors:

    A learner:

    • names the expedition

    • describes the expeditions

    • draws a picture according to the short description

    • evaluates groups’ answers



    We are going to learn more about tenses which we have already learned before. Today’s theme is “past simple”. Here is the structure of each tense:

    Past simple – the action which happened in the past. Affirmative form created by using verb-2 or with adding “–ed” to regular verbs. We also use adverbs such as “yesterday”, “… ago” and/ or “last …”, etc. For example: Leny learned German language last year.

    Negative form created by using did + not + verb-1. For example: Leny did not learn German language last year.

    Interrogative form created by using did + noun/pronoun + verb-1 ….? For example: Did Leny learn German language last year?


    https://www.youtube.com/watch?v=fS0AmyWpuFE











    https://www.youtube.com/watch?v=fS0AmyWpuFE































    Handout 1

    Handout 2

    https://my.hrw.com/nsmedia/intgos/html/PDFs/Freeform_Web.pdf





































    Aspect 10. Students Book. Jenny Dooley – Bob Obee

    Handout 3

    https://teachables.scholastic.com/teachables/books/comparing-and-contrasting-venn-diagram-template-9780439774109_016.html















    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Абдулмаксут Айнур
    29 Қазан 2021
    1787
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    The wildest dream ағылшын тілі ҚМЖ 10 сынып

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    The wildest dream ағылшын тілі ҚМЖ 10 сынып

    Материал туралы қысқаша түсінік
    Unit 2 The wildest dream ағылшын тілі ҚМЖ 10 сынып aspect 10 grade short term lesson обновленка қысқа мерзімді жоспар
    Материалдың қысқаша нұсқасы




    Unit 1. Legend or truth


    Teacher name:AbdulmaxutAinur,

    7 Betkainar college



    Grade: 10

    Number present:

    absent:



    Theme of the lesson:

    The wildest dream. Past Simple



    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

    10.C2 use reading, speaking and listening skills to provide sensitive feedback to peers

    10.S7 use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a range of general and curricular topics

    10.R1 understand main points in extended texts on a range of familiar and some unfamiliar general and curricular.

    10.UE.7 - use perfect continuous forms and a variety of simple perfect active and passive forms including time adverbials … so far, lately, all my life , on a wide range of familiar general and curricular topics;



    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    • appreciate the main idea of the text

    • pick up and practice specific vocabulary related to the topic ‘The wildest dream’

    • implement the key words and phrases to write about mountaineering expedition

    Most learners will be able to:

    • determine the features of the main characters

    • spread topic related vocabulary to express their ideas about the mountaineering expedition

    • represent the similarities and differences of the main characters in written form

    Some learners will be able to:

    • compile the main events of the text in chronological order

    • compose their own mountaineering expedition

    • express their attitude to the mountaineers



    • appreciate the main idea of the text

    • pick up and practice specific vocabulary related to the topic ‘The wildest dream’

    • implement the key words and phrases to write about mountaineering expedition

    Most learners will be able to:

    • determine the features of the main characters

    • spread topic related vocabulary to express their ideas about the mountaineering expedition

    • represent the similarities and differences of the main characters in written form

    Some learners will be able to:

    • compile the main events of the text in chronological order

    • compose their own mountaineering expedition

    • express their attitude to the mountaineers



    Assessment criteria

    • compare main ideas of the texts and express their preferences;

    • identify main ideas of the text “The wildest Dream” and make multiply choices answering questions;

    • Express ideas clearly and logically in short writing description;

    • Apply topic related vocabulary in speech.



    Language objectives

    Learners can:

    • use specific phrases and vocabulary according to the topic

    • use past simple tense



    Level thinking skills

    Application knowledge and comprehension

    Understanding

    Analyzing

    Creating

    Evaluating

    Higher order thinking skills



    Cross curricular links

    Lesson is connected with PE



    ICT skills

    Using videos& pictures, working with URLs, PPT whiteboard and visual aids, cards, sheets of paper, computer



    Previous learning

    Legend or Truth?



    Plan



    Planned timings

    Planned activities

    Resources



    Beginning

    5 minutes


    (W)Organizationmoment

    Teacher greets the learners and asks some questions to organise class.

    Date questions

    Lesson objectives

    Assessment criteria are discussed with learners


    Students say wishes to each other.

    Example: I wish you to be active


    Lesson hook.

    Warm up. Free talk.

    • What is the meaning of the word combination `wildest dream`?

    • What is your wildest dream today?

    • What is the wildest dream you hope to achieve in your life?

    • What`s your wildest dream that you want to achieve in life at any cost?


    Quick Write strategy.

    (W)Task 1. Pre-watching task “Do you know that?” Learners write as much information they know about Mount Everest which concerned today`s lesson.

    Teacher shows PPT slide with pictures of Sir Edmund Hillary and Everest Mountain and asks learners some questions to activate prior knowledge:

    - Who was Sir Edmund Hillary?

    - How is he connected to Mount Everest?



    Descriptors:

    A learner:

    • discusses given questions in a pair

    • write as much information as they know about a topic for a short period of time

    Differentiation is provided by support:

    Less able students are supported through wait-time strategy, think-pair-share activity and visual aids.

    More able students are challenged to have less thinking time.


    Aim cards Assessment criteria table – whiteboard





    PPT slide (useful phrases)












    https://mpora.com/mountaineering-expeditions/edmund-hillary-facts/















    Writing worksheet






    Middle

    30

    minutes





























    Three-minute Pause Strategy:

    Teacher shows video: “The Wildest Dream” stop any time during watching the video and give learners three minutes to review what has been said, summarize key ideas, and to ask clarifying questions:

    - What do you think? Did these two brave men manage to reach the summit?

    Descriptors:

    A learner:

    • discusses given questions in a pair

    • recognize the names of characters


    ThinkPad Brainstorming strategy: Teacher draws learners attention to the board and says that they are going to work in pairs. The task is to watch the video “The Wildest Dream” again and try to find the main idea of this video. Learners should work in collaboration with a neighbor and actively participate in a discussion and expressing their own ideas.

    Descriptors:

    A learner:

    • works in a pair;

    • participates in a discussion;

    • shares own ideas;

    • gives a constructive feedback on peer’s answers;

    • gets a feedback from a peer.

    Differentiation is provided by support:

    Less able students are supported through wait-time strategy, think-pair-share activity.

    More able students are challenged to have less thinking time.

    Pre-reading (P, W)

    Teacher distributes handouts to the learners to check their background knowledge about the first mountaineering expedition. Learners work in pairs.

    Descriptors for less able students:

    A learner:

    • shares his/her ideas in a pair

    • completes Web graphic organiser

    Descriptors for more able students:

    A learner:

    • completes Web graphic organiser

    • generates the main facts

    Differentiation is provided by task:

    Less able students are supported through think-pair-share activity and they complete Web graphic organiser

    More able students are challenged with the opportunity to generate the main facts while completing Web graphic organiser

    While-reading

    (I, R)Teacher allows time to read the text focusing on the main aspects.



    (
    G, R, W)
    After reading the text teacher divides learners in a group of four and asks to compare the main characters. Learners use ‘Venn Diagram’ and present their ideas to the class.

    Descriptors:

    A learner:

    • compares the main characters and writes facts about them

    • presents his/her ideas clearly and logically


    Think Pair Share Strategy:Listening and reading time approach

    ex 3 p 6-7 – Students listen to the text and skim the text for understanding= Reading with remarks. Partners share their answers with another set of partners before the whole-class discussion.

    • Their goal

    • Mount Everest is

    • At the level 240 meters die two mountaineers, their names…

    • What happened 29 years before…

    • The purpose of the expedition in 1999…

    • 2007 Why did Anker returned….

    • Why Anker failed to reach the summit in 2007…

    • Whose body wasn’t found


    Post-reading

    Three-Step Interview: (G, W)

    Students are presented asked some questions. Interview each other and share what they have learned with another team of two.

    Group assessment

    Descriptors:

    A learner:

    • works in a group

    • uses topical vocabulary

    • expresses his/her thoughts clearly and logically.

    Differentiation is provided by learning styles:

    Visual learners are supported by providing pictures and PPT slides

    Auditory learners are supported with the possibility to work in groups

    Kinesthetic learners are supported with the opportunity walking around and do mingle activity

    Imagine this (W, G)

    Teacher asks learners to imagine that they are mountaineers and they are going to compose and design their own expedition. Learners should use ‘Storyboard’ graphic organizer.

    Descriptors:

    A learner:

    • names the expedition

    • describes the expeditions

    • draws a picture according to the short description

    • evaluates groups’ answers



    We are going to learn more about tenses which we have already learned before. Today’s theme is “past simple”. Here is the structure of each tense:

    Past simple – the action which happened in the past. Affirmative form created by using verb-2 or with adding “–ed” to regular verbs. We also use adverbs such as “yesterday”, “… ago” and/ or “last …”, etc. For example: Leny learned German language last year.

    Negative form created by using did + not + verb-1. For example: Leny did not learn German language last year.

    Interrogative form created by using did + noun/pronoun + verb-1 ….? For example: Did Leny learn German language last year?


    https://www.youtube.com/watch?v=fS0AmyWpuFE











    https://www.youtube.com/watch?v=fS0AmyWpuFE































    Handout 1

    Handout 2

    https://my.hrw.com/nsmedia/intgos/html/PDFs/Freeform_Web.pdf





































    Aspect 10. Students Book. Jenny Dooley – Bob Obee

    Handout 3

    https://teachables.scholastic.com/teachables/books/comparing-and-contrasting-venn-diagram-template-9780439774109_016.html















    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Шет тілі Сабақ жоспары 10 сынып
    29.10.2021
    1787
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Абдулмаксут Айнур
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации