Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған
The world of ART for the 3rd form
Материал туралы қысқаша түсінік
3 сыныптағы ағылшын тілі пәнінен ART and MUSIC 5 тарауынын қорытынды сабағы. бұл сабақта музыкалық аспаптардың атаулары мен спорт түрлерінің атаулары қайталанып, бекітіледі.
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып көруге болады
Батыс Қазақстан облысы
Тасқала ауданы
Қ.Сәтпаев атындағы жалпы
орта білім беретін мектебінің
ағылшын тілі пәні мұғалімі
Турмагамбетова Анара Максутовнаның
3сыныптағы «A world of
Art» атты
сабағы
Lesson
Plan
Unit:3
Teacher’s
name:
Turmagambetova
A.M.
Date:
11.02.2022
Grade:3V
Number present:
absent:
Theme of the
lesson:
A world of
Art
Learning objectives(s) that
this lesson is contributing to:
3.2.6.1- take turns when speaking with
others in a limited range of short, basic exchanges
3.2.5.1- pronounce familiar words and
short phrases intelligibly when reading aloud
3.1.7.1- use contextual clues to predict
content in short, supported talk on a limited range of general and
some curricular topics
3.1.1.1- understand short supported
classroom instructions in an increasing range of classroom
routines
3.1.8.1- understand short, narratives on a
limited range of general and some curricular topics
3.3.3.1- begin to read with rereading and
usual support very short simple fiction and non-fiction texts on a
limited range of general and curricular topics
3.4.4.1- write with support short basic
sentences with appropriate spaces between words
3.5.12.1- use adverbs of time
and frequency: sometimes, often, always, never to indicate when and
how often begin to use simple adverbs of manner e.g. well,
badly
Lesson
objectives:
All learners will be able
to:
recognize, match and write
words and pictures
Most learners will be able
to:
answer the questions on
specific information given in the
task
recognizebasic prepositions of location
and position
Some learners will be able
to:
use speaking and listening
skills to complete thephrases and short
sentences
Success
criteria
Analyze given feedback and
give constructive answers to
feedback
Identify common classroom
commands with support
Interact with each other
delivering content correctly and clearly to
others
Value
links
Pictures of musical
instruments, interactive board, posters with crossword, cards,
eBook Smiles3
Part of the
lesson
Time
Teacher’s
activity
Student’s
activity
Assessment
Resources
Beginning of the
lesson
2
min.
Warming-up
5
min.
Organization
moment:
Greeting. Ask about the date,
day of the week, about the weather.
(An
activity to revise the language of the previous lesson.) Ask a
student to come up to the board and mime playing an instrument
(e.g. playing the guitar). The rest of the class tries to guess
which instrument he is playing.
At today’s lesson you will be
able to:
recognize, match and write
words and pictures
answer the questions on
specific information given in the
task
use speaking and listening
skills to complete thephrases and short
sentences
Ss sing a song
“Hello”
Ss come to the blackboard and
show to others how they will play the musical instrument (e.g.
playing the guitar)
At the organization moment T
tries to award active Ss. The singing this songlifts the mood of students
before the start of the
lesson
Pictures of musical
instruments and kinds of sport
Pre-learning
«Brainstorming» method
Review the previous
lesson
10
min.
2
min.
5
min.
Find the topic of the
lesson:
-As you see we are talking
about sport, musical instruments, music and drawings. How we can
name our lesson, what is the theme of our lesson will be? The theme
of our lesson is “The world of Art”
T divides Ss into two groups
by choosing cards with the pictures: SPORT and MUSICAL
INSTRUMENTS
Tell me please, dear students,
what are there in your hands?
-yes, there are kinds of sport
and musical instruments. So, let’s divide into groups according to
these names of groups.
T ckeck ups Ss knowledge of
the last lesson
OK, students. Let’s solve the
crossword to review your knowledge which you have taken at the
previous lesson.
T gives to the students papers
with the crossword
I want to give you this task,
also for checking up your knowledge. Please, try to do
it.
Group
work
Answer:
LISTEN TO
MUSIC!
Let’s look at the
interactive-board. I want to give you the next
task.Look at the board, what
do you see? Please, give me the names of the kinds of
sport.
Electronic book ---module 5
Art and Music---the 4thpicture
---ex 18. Sport Art.
Ss think and say the name of
the lesson
Ss choose cards and divide
into two groups.
Ss do the
crossword
Ss name and show the names of
sport in English
Descriptor:
pronounce
correctly
can work with
dictionary
Total:
1point
Descriptor:
pronounce
correctly
can work in a
group
Total:
1point
Descriptor:
pronounce
correctly
can work with
dictionary
Total:
1point
Whiteboard
Cards
Pupil’s
book
Crossword
Middle of the
lesson.
5
min.
2
min.
2
min.
5
min.
Listening
T shows to the students a
video where they must listen to the melodies. What kind of musical
instrument gives to us the same melody? Write the numbers into the
correct places.
Then T asks the students to
change their answers and check each
other.
Speaking
T shows to the Ss from the
electronic book Smiles 3 --- Art and Music --- the
4thpicture
--- Ex 21
Look at the picture and say
what time is it?
It’s 1
o’clock.
It’s quarter past
one.
It’s half past
one.
It’s quarter to
one.
Grammar
Review Like + verb
+inɡ
As you know we learned this
grammar rule. Look at the
blackboard
I, you, we, they + like +
playinghockey.
He, she, it + likes +
playinghockey.
Project
work
T asks Ss to draw a musical
instrument, name it and name the colours of your musical
instrument.
Ss listening some melodies and
find out the melodies of any other musical
instruments
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз