2024-2025 оқу жылына арналған
Қысқа мерзімді сабақ жоспарларын жүктеп алғыңыз келеді ме?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен жасалған
Материалдар / Theme of the lesson: Terrific transport

Theme of the lesson: Terrific transport

Материал туралы қысқаша түсінік
Unit 4. Professions and ways of Communication Lesson title Terrific transport Grade 4
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады

Unit 4. Professions and ways of Communication

Lesson 27

Teacher name:

Baitugelova S.B.

Date:


Grade:

Number present:

absent:

Lesson title

Terrific transport

Learning objectives


4.1.3.1 understand the main points of short, supported talk on an increasing range of general and some curricular topics

4.5.4.1 use determiners a, an, the, zero article, some, any, this, these, that, those to refer to things on a growing range of general and some curricular topics

Lesson objectives

Learners will be able to:

- develop listening and reading comprehension skills through a story

- practise talking about means of transport;

Value links

Kindness – If you value kindness, you’ll likely always be respectful of people around you, be gentle with criticism, and always willing to welcome people with open arms.

Plan


Stages / Time

Teachers actions

Students actions

Assessment criteria

Resources

Beginning of the lesson

Warming-up

3 min





Pre-learning

«Brainstorming» method

7 min.









Organization moment :

1.Greeting.

Ask about the weather.

The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.

Warming up

Where are you from?

How old are you?

What color is it?

How many students are there in class?

What day of the week today?

Revise the language of the previous lesson

Lead – In

The aim: To develop pupils speaking skills and create friendly atmosphere

Efficiency: By wishing each other they feel better and feel the support of others

Students of the class are listed.

Students' attention is drawn to the lesson.



Learners find mime an action associated with one of the places




Determines the topic and purpose of the lesson


Students say different words from the picture


The teacher to assess learners for their ability.

Good job!

Well done!”

Formative Assessment

Good job!

Assessment criteria

- Learners have met the learning objectives if they can: Talk about means of transport;

Descriptor:

-know key phrases

- can make sentence

- know vocabulary of previous lesson

Total: 1 point





Pictures











worksheet








Student’s book

Middle of the lesson

Presentation part.

30 min




























Task for a student with special education





Values

Ex: 12 P: 54

Allow the pupils some time to read the story silently and complete the activity. Check their answers.



Ex: 13 P: 54

Read and correct the mistakes

1.Trains in Kz can travel up to 20 kilometres an hour

2. You can find husky sleds in Thailand.

3.Husky sleds can travel over water.

4. Cable cars in Brazil carry 120 people every day.

5. Tuk-tuks are four- wheeled taxis

6.Tuk-Tuks haven’t got any wheels


Ex: 13 P: 54

Read and correct the mistakes

1.Trains in Kz can travel up to 20 kilometres an hour

2. You can find husky sleds in Thailand.

3.Husky sleds can travel over water.

4. Cable cars in Brazil carry 120 people every day.

5. Tuk-tuks are four- wheeled taxis

6.Tuk-Tuks haven’t got any wheels


Kindness – If you value kindness, you’ll likely always be respectful of people around you, be gentle with criticism, and always willing to welcome people with open arms.



Pupils listen and read.














Pupils read and correct the mistakes.

ANSWERS

1 200

2 Alaska

3 snow

4 1200

5 three

6 windows

Pupils read and correct the mistakes.








ANSWERS

1 200

2 Alaska

3 snow

4 1200

5 three

6 windows





Descriptor:

- listen and read

Total: 2 point

Self assessment


Descriptor:

- read and correct the mistakes

Total: 2point


-Make CCQ questions Yes / No

Card

Worksheet




Students book

End of the lesson

5 min


FEEDBACK

Learners provide feedback on what they have learned at the lesson.

Home task: Reading



Poster Success


Тексерілді

Директордың оқу ісі жөніндегі орынбасары:





08 Қаңтар 2025
127
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі