2024-2025 оқу жылына арналған
Қысқа мерзімді сабақ жоспарларын жүктеп алғыңыз келеді ме?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен жасалған
Материалдар / Theme: Our world. Check point 4 сынып

Theme: Our world. Check point 4 сынып

Материал туралы қысқаша түсінік
Unit: Professions and ways of Communication Theme: Our world. Check point
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады

Short term plan: term 2

Unit 4. Professions and ways of Communication

Lesson 32

Teacher name:

Baitugelova Saltanat

Date: 23-25.12.2024


Grade: 4 ә,б,ғ,д,е,ж,и,к

Number present:

absent:

Lesson title

Our world. Check point

Learning objectives


4.1.3.1 understand the main points of short, supported talk on an increasing range of general and some curricular topics

4.2.3.1 give short, basic description of people and objects, begin to describe past experiences on an increasing range of general and some curricular topics;

Lesson objectives

Learners will be able to:

- talk about high-tech buildings.

Plan


Stages / Time

Teachers actions

Students actions

Assessment criteria

Resources

Beginning of the lesson

Warming-up

3 min





Pre-learning

«Brainstorming» method

7 min.








Organization moment :

1.Greeting.

Ask about the weather.

The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.

Warming up

Where are you from?

How old are you?

What color is it?

How many students are there in class?

What day of the week today?



Lead – In

The aim: To develop pupils speaking skills and create friendly atmosphere

Efficiency: By wishing each other they feel better and feel the support of others

Students of the class are listed.


Students' attention is drawn to the lesson.


Students analyze the given pictures in pairs.


Determines the topic and purpose of the lesson


Students say different words from the picture


At the organization moment T tries to award active pupils.

«The praise» method is used to evaluate pupils with phrases like:

Good job!

Well done!”

Formative Assessment



Good job!

Assessment criteria

- Learners have met the learning objectives if they can: practise reading for pleasure; listen to and read about a lazy girl.




Pictures











worksheet








Student’s book

Middle of the lesson

Presentation part.

30 min

















Task for a student with special education





Values

Ex:28 P:62

Ask the pupils to look at the pictures. Have a picture discussion.

Ask the pupils to tell you what they know about these places. Play the CD. The pupils listen and follow the texts in their book.


Ex: 29 P: 62

Explain the activity. The pupils read again the texts silently and complete the activity. Check their answers. Ask pupils: Which building would you like to visit? Why? Allow the pupils some time to write their answers in their notebooks. Ask individual pupils to report back to the class. Then individual pupils read out the texts.



Ex: 29 P: 62

Explain the activity. The pupils read again the texts silently and complete the activity. Check their answers. Ask pupils: Which building would you like to visit? Why? Allow the pupils some time to write their answers in their notebooks. Ask individual pupils to report back to the class. Then individual pupils read out the texts.


Thoughtfulness – You may highly value people who are thoughtful. If this is you, then you might find yourself rolling your eyes at people who are full of bluster and never stop to reflect on their own actions.




Conclusion during the lesson some tasks differentiated by outcomes of the students and by their abilities.

Pupils listen and read.

ANSWERS

Teacher: (pointing to the Gherkin) What is this?

Pupil: It's a skyscraper.

Teacher: Correct. It's the Gherkin. Where is it?

Pupil: It's in the UK. etc


Pupils read and choose

ANSWERS

2 1,037

3 egg

4 fast









Pupils read and choose

ANSWERS

2 1,037

3 egg

4 fast



Descriptor:

- listen and read

Total: 1 point


Descriptor:

- read again the text

- complete the activity

Total: 1 point






Descriptor:

- read again the text

- complete the activity

Total: 1 point


Card

Worksheet




Students book



















Students book

End of the lesson

5 min


FEEDBACK

Learners provide feedback on what they have learned at the lesson.

Ex:

Home task: Reading.


Poster Success




Тексерілді

Директордың оқу ісі жөніндегі орынбасары:












08 Қаңтар 2025
131
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі