There is/ There are p. 12

Тақырып бойынша 11 материал табылды

There is/ There are p. 12

Материал туралы қысқаша түсінік
There is/ There are p. 12 тақырыбына сабақ жоспар
Материалдың қысқаша нұсқасы

LESSON: Module 1. There is/ There are p. 12

School: 101 school

Date:

Teacher name: Aitmaganbet A

CLASS:

Number present:

absent:

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

C4 UE4 UE11

Lesson objectives

All learners will be able to:

use and pronounce some target structures accurately in controlled tasks with support

Most learners will be able to:

use and pronounce most target structures accurately in controlled tasks with support

Some learners will be able to:

use and pronounce most target structures accurately in controlled tasks with little support

Value development

understanding that work is the basis of being social and successful;

Plan

Beginning of the lesson

Warming-up

Whole class

5 мин.


Organization moment:

1.Greeting.

2. Organization moment.

Sing a song “A family”

T shows the video of the song.


Ss sing a song together.

Ss look at their book the text of the song.

The aim: helps to feel the importance of having family .

Efficiency:when they sing a song some words remembers easily in their mind.

Feedback:

T shows thumbs up to Ss.

It means that they can sing very good! And motivate Ss to study a new theme.

Cd 5R2

Beginning the lesson





UE11

To present there is/there are


Explain that we use there is to talk about the existence of sth in the singular and there are in the plural.

Read the examples in the table aloud and then elicit the answers to complete the rules from Ss around the class.



Main Activities

30 min





UE11


To practise there is/there are

  • Explain the task and read the example aloud.

  • Ss complete the task.

  • Check Ss’ answers.


To practise there is/there are through personalisation

  • Explain the task and allow Ss time to complete the sentences about their own bedrooms.

Check Ss’ answers around the class.




To revise a/an and present some – any

  • Read the first two example sentences aloud and elicit that we use a with singular items that begin with a consonant sound and an with singular items that begin with a vowel sound.

  • Read the next example sentence aloud and explain that we use some in affirmative sentences for plural items.

  • Read the final two example sentences aloud and explain that we use any in negative plural sentences and interrogative plural sentences.

Ask different Ss to read the examples aloud, then elicit when each is used to complete the rules.

To practise using some and any

Allow Ss some time to complete the sentences.



End of the lesson.

Reflection

10 min






Think” method.

T gives students which uncompleted written.

They should complete the sentence.

My family is important to me because ______.

As conclusion Ss complete the sentence with 1 or 2 words.

Aim:Ss learn to describe whole text with 1 or 2 words.

Efficiency:

Learn from each other topic vocabulary words.

T using this method knows how many students understand the new lesson.

Cards



Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
04.03.2025
68
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі