Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Unit:8

    Space

    Teacher’s name:

    Kulybekov Aidar

    Date:

    10.04.2024

    Grade: 10 V

    Number present: absent:

    Theme of the lesson:

    Things you did not know about space. Writing an essay

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to:

    10.5.2 - use a growing range of vocabulary, which is appropriate to topic and genre, and which is spelt accurately.

    10.5.1 - plan, write, edit and proofread work at text level independently on a range of general and curricular topics.

    10.6.14 - use a variety of prepositional phrases before nouns and adjectives; use a number of dependent prepositions following; nouns and adjectives and a variety of prepositions following verbs on a wide range of familiar general and curricular topics;

    Lesson objectives:

    • Demonstrate comprehension by summarizing the plot elements and stylistic features of a sci-fi film they have watched.

    • Apply their understanding of the film genre by matching paragraphs to headings and selecting appropriate phrases for sentences, demonstrating the use of vocabulary in context.

    • Analyze a film review to identify and categorize the use of adjectives, passive voice, and phrases for recommending, as well as discerning the structure of a good review.

    Value links:

    • Discussing a sci-fi film can introduce students to different cultural perspectives and encourage them to appreciate artistic expressions from diverse backgrounds.

    • While sharing and discussing reviews, students learn to respect different opinions and show empathy towards the perspectives of others.

    PShape1

    Lesson 84

    lan:

    Part of the lesson/Time

    Teacher’s activity

    Student’s activity

    Assessment

    Resources

    Beginning of the lesson

    Pre-learning

    «Brainstorming» method



    Revision of previous lessons materials with the help of the teacher.

    Differentiation:

    “Verbal support”

    T asks different questions connected with the theme and tries to help Ss to give the correct answer. T asks leading questions to clarify the theme to the Ss who needs T support.

    Ss give their possible answers. After that T introduces the aim and theme of the lesson.

    Ss give their possible answers.

    Revise vocabulary connected with previous lesson.

    Aim: Revise the previous lessons material.

    Efficiency: Ss refresh their mind before starting new theme.

    Descriptor:

    -correct answer


    Encourage Ss who answer the questions

    Whiteboard


    Cards


    Students Book



    Middle of the lesson

    Presentation part.


    Ask Ss to read out the Writing Tip and learn about the genre and content of the type of writing.

    •Then give Ss time to read the model review and match the paragraphs to the headings.

    Aim: to analyze a model for structure and content

    Differentiation:verbal support

    Exercise 1,p104

    Match the paragraphs to the headings.

    Answer key:

    A. 2

    B. 1

    C. 4

    D. 3

    Descriptor

    -give right answers


    Whiteboard

    Students Book

    Poster


    Ask Ss to read the sentences and choose the correct words in bold.

    Aim: To present/practice topic based vocabulary

    Differentiation: practice method is used to assess Ss writing

    Exercise 2, p104

    Choose the correct phrases. Check in a dictionary.

    Answer key:

    1. set

    2. is based on

    3. main

    4. dull, twist

    5. box office hit

    6. lead

    7. stunning


    Descriptor:

    -find the right answer

    - pronounce the words correctly.



    Whiteboard

    Students Book





    Elicit the adjectives used to describe the items 1-6 in the model from Ss around the class.

    Aim: to identify adjectives in a model

    Differentiation: practice method is used to assess Ss writing

    Exercise 3, p104

    Which adjectives has the writer used to describe the following in the review in ex1?

    Answer key:

    1. exciting

    2. fast-moving

    3. action-packed

    4. impressive

    5. superb

    6. spectacular


    Descriptor:

    -give correct answers


    Whiteboard

    Students Book

    Poster




    Give Ss time to complete the sentences using the words in the list.

    Aim: To practice topic-related vocabulary

    Efficiency:

    Ss develop Ss writing skills and vocabulary.

    Differentiation:

    practice method is used to assess Ss writing

    Exercise 4, p105 Fill in.

    Answer key:

    1. predictable

    2. gripping

    3. well-developed, likable

    4. surprising

    Descriptor:

    - choose the correct answer



    Whiteboard

    Students Book

    Poster.

    Writing task

    5A) Explain the task and give Ss time to complete it.

    Aim: To practice vocabulary for recommending



    5B) elicit answers to the questions from Ss around the class.

    Aim: To identify sentences used for recommending.

    Exercise 5a,b

    Fill in the gaps with the phrases in the list.

    b)Answer the question: which sentences does the writer use to recommend the film in the review in Ex1?

    a) Answer key

    A 1 would definitely recommend.

    2. well worth seeing

    B 3 you are looking for

    4. is definitely for you

    5. box office hits

    C 6. make sure it’s this one

    7. won’t regret it

    8. in my opinion

    b) Answer key

    I thoroughly enjoyed watching this film and would highly recommend it. If you have enjoyed the other films in the Star Wars series, then you won’t be disappointed by Rouge One. It’s must-see.

    Descriptor:

    -choose the correct phrases

    -find right answers

    Whiteboard

    Students Book



    Ask Ss to read the film review in Ex1 again and identify the passive forms. Then ask Ss to check their answers in the Grammar reference section. Give Ss time to complete the task.

    Aim: to review/ practice the passive

    Differentiation: practice method is used to assess Ss writing

    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Айдар Ерикказыевич Кулыбеков
    06 Сәуір 2024
    330
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    Things you did not know about space. Writing an essay

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    Things you did not know about space. Writing an essay

    Материал туралы қысқаша түсінік
    Lesson plan for 10 grade. 4 term
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Unit:8

    Space

    Teacher’s name:

    Kulybekov Aidar

    Date:

    10.04.2024

    Grade: 10 V

    Number present: absent:

    Theme of the lesson:

    Things you did not know about space. Writing an essay

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to:

    10.5.2 - use a growing range of vocabulary, which is appropriate to topic and genre, and which is spelt accurately.

    10.5.1 - plan, write, edit and proofread work at text level independently on a range of general and curricular topics.

    10.6.14 - use a variety of prepositional phrases before nouns and adjectives; use a number of dependent prepositions following; nouns and adjectives and a variety of prepositions following verbs on a wide range of familiar general and curricular topics;

    Lesson objectives:

    • Demonstrate comprehension by summarizing the plot elements and stylistic features of a sci-fi film they have watched.

    • Apply their understanding of the film genre by matching paragraphs to headings and selecting appropriate phrases for sentences, demonstrating the use of vocabulary in context.

    • Analyze a film review to identify and categorize the use of adjectives, passive voice, and phrases for recommending, as well as discerning the structure of a good review.

    Value links:

    • Discussing a sci-fi film can introduce students to different cultural perspectives and encourage them to appreciate artistic expressions from diverse backgrounds.

    • While sharing and discussing reviews, students learn to respect different opinions and show empathy towards the perspectives of others.

    PShape1

    Lesson 84

    lan:

    Part of the lesson/Time

    Teacher’s activity

    Student’s activity

    Assessment

    Resources

    Beginning of the lesson

    Pre-learning

    «Brainstorming» method



    Revision of previous lessons materials with the help of the teacher.

    Differentiation:

    “Verbal support”

    T asks different questions connected with the theme and tries to help Ss to give the correct answer. T asks leading questions to clarify the theme to the Ss who needs T support.

    Ss give their possible answers. After that T introduces the aim and theme of the lesson.

    Ss give their possible answers.

    Revise vocabulary connected with previous lesson.

    Aim: Revise the previous lessons material.

    Efficiency: Ss refresh their mind before starting new theme.

    Descriptor:

    -correct answer


    Encourage Ss who answer the questions

    Whiteboard


    Cards


    Students Book



    Middle of the lesson

    Presentation part.


    Ask Ss to read out the Writing Tip and learn about the genre and content of the type of writing.

    •Then give Ss time to read the model review and match the paragraphs to the headings.

    Aim: to analyze a model for structure and content

    Differentiation:verbal support

    Exercise 1,p104

    Match the paragraphs to the headings.

    Answer key:

    A. 2

    B. 1

    C. 4

    D. 3

    Descriptor

    -give right answers


    Whiteboard

    Students Book

    Poster


    Ask Ss to read the sentences and choose the correct words in bold.

    Aim: To present/practice topic based vocabulary

    Differentiation: practice method is used to assess Ss writing

    Exercise 2, p104

    Choose the correct phrases. Check in a dictionary.

    Answer key:

    1. set

    2. is based on

    3. main

    4. dull, twist

    5. box office hit

    6. lead

    7. stunning


    Descriptor:

    -find the right answer

    - pronounce the words correctly.



    Whiteboard

    Students Book





    Elicit the adjectives used to describe the items 1-6 in the model from Ss around the class.

    Aim: to identify adjectives in a model

    Differentiation: practice method is used to assess Ss writing

    Exercise 3, p104

    Which adjectives has the writer used to describe the following in the review in ex1?

    Answer key:

    1. exciting

    2. fast-moving

    3. action-packed

    4. impressive

    5. superb

    6. spectacular


    Descriptor:

    -give correct answers


    Whiteboard

    Students Book

    Poster




    Give Ss time to complete the sentences using the words in the list.

    Aim: To practice topic-related vocabulary

    Efficiency:

    Ss develop Ss writing skills and vocabulary.

    Differentiation:

    practice method is used to assess Ss writing

    Exercise 4, p105 Fill in.

    Answer key:

    1. predictable

    2. gripping

    3. well-developed, likable

    4. surprising

    Descriptor:

    - choose the correct answer



    Whiteboard

    Students Book

    Poster.

    Writing task

    5A) Explain the task and give Ss time to complete it.

    Aim: To practice vocabulary for recommending



    5B) elicit answers to the questions from Ss around the class.

    Aim: To identify sentences used for recommending.

    Exercise 5a,b

    Fill in the gaps with the phrases in the list.

    b)Answer the question: which sentences does the writer use to recommend the film in the review in Ex1?

    a) Answer key

    A 1 would definitely recommend.

    2. well worth seeing

    B 3 you are looking for

    4. is definitely for you

    5. box office hits

    C 6. make sure it’s this one

    7. won’t regret it

    8. in my opinion

    b) Answer key

    I thoroughly enjoyed watching this film and would highly recommend it. If you have enjoyed the other films in the Star Wars series, then you won’t be disappointed by Rouge One. It’s must-see.

    Descriptor:

    -choose the correct phrases

    -find right answers

    Whiteboard

    Students Book



    Ask Ss to read the film review in Ex1 again and identify the passive forms. Then ask Ss to check their answers in the Grammar reference section. Give Ss time to complete the task.

    Aim: to review/ practice the passive

    Differentiation: practice method is used to assess Ss writing

    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Шет тілі Сабақ жоспары 10 сынып
    06.04.2024
    330
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Айдар Ерикказыевич Кулыбеков
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации