Thingsin a room

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Thingsin a room

Материал туралы қысқаша түсінік
Thingsin a room
Материалдың қысқаша нұсқасы

Short term plan


Unit 7. Buildings


Lesson 54

School:

72 S. Nurmagambetova

Teacher’s name:

Apzhapparova G.T

Date:


Grade: 3

Number present:

absent:

Lesson title

Thingsin a room

Learning objectives

3.1.5.1.use contextual clues to predict content in short, supported talk on a limited range of familiar topics;

3.2.3.1 respond to basic questions with single words or short responses;

3.3.4.1 find specific information in different types of texts (postcards, posters, flyers, messages, and notices: places, time, and prices);

3.4.2.2 use words and short simple phrases to complete a written text at a sentence level;

3.5.1.7 use demonstrative pronouns this, these, that, and those to indicate things in closed questions with support.

Lesson objectives

(assessment criteria)

Learners will be able to:

-identifythings insideahouse;

-saywhat thereisin myroom;

-recognizefamiliarwords withvisualsupport;

-useinterrogativepronounsto askbasicquestions;

usedemonstrativepronounstoindicatethingsinclosedquestionswithsupport

Stages/

Time

Teachers actions

Students actions

Assessment

Resources

Beginning of the lesson

5 min

Organization moment :

1.Greeting. . (Whale class, Individually)

Warm-up

Teacher play What's missing? (see Teacher's Book page 88) using flashcards 135-140.

Lead – In

Point to Story poster 7. Ask what happened in the story.

Cover the poster. Ask which party objects were in the story.

1 Listen to the story again and repeat. Act.


Greet the teacher and classmates.

Introduce themselves in pairs.



Teacher tells values of this month. The ability to treat the results of other people's work with care.



Teacher controles the process, gives feedback and asks additional questions if it’s nessasery.

Teacher evaluate pupils with phrases like:

Good job!

Well done!”

Formative Assessment

Assessment sheet Kazakh yurt



Middle of the lesson

Presentation part.

35 min


Task. I

Ex:1 P:82

Teacher play the audio twice,pausing after each word.Time permitting, askindividualpupilstopointto and say the thingsinside the house. Ask thepupils what things therearein theirroom.

Learners listen andpoint to the thingsinsidethehouse.Thepupils

repeattheitems,chorally and/orindividually.

Suggested answer keyIn my room there is abedandawardrobe.

Thereis

a desk, a chair and alamp,too!

Descriptor:

- discuss the party objects with support-3

- listen and point-2

Point 5


flashcards


Task. II

Ex: 2 P: 82

Teacher explain the activity.Tell them to use thecolors indicated by thedots.Checkthepupils’ answers.Pointtothefirstitemandask,asyouwrite on the board:What’s this? Underlinethe word in bold. Elicit:It’sayellowcupboard. Thenpointtotheclocksandask,asyouwriteonthe board: What arethese? Underline theword in bold. Elicit:They’reblueclocks.

Focus the pupils’attention on this andtheseandelicittheiruse.

Learners look at thedesigns and color inthe areas with a dot torevealthepictures.

Answerkey:

A:What’sthis?

B:It’saredcupboard.A:Whatarethese?

B:They’regreenlamps.


Self -assessment

Descriptor:

- use thecolors-2

- color inthe areas 3

Point 5








End of the lesson

5 min

Briefly ask students what they learned today (greetings, names of characters, introducing themselves).

Ex: P:

Home task:

Ss evaluate each other and encourage classmate with phrases like:

Well done! Brilliant! Good job! I like it!  

The teacher to assess learners for their ability.

Good job!

Well done!”


Poster Success










Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
25.04.2025
334
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі