|
Маңғыстау ауданы Жармыш орта мектебінің Математика пәнінің мұғалімі Мулкибаева Баршагул Муратовна 8 сынып. Геометрия Тақырыбы: Тікбұрышты үшбұрыштың сүйір бұрышының синусы және косинусы |
|||
|
Мақсат: |
|||
|
|
Жаңа білім |
Тікбұрышты үшбұрыштың қабырғаларының қатынастарын таниды. Косинус пен синус тек қатынастар ғана екенін біледі және косинус пен синустың тек бұрышқа ғана тәуелді екенін біледі. |
|
|
Түсіну |
Синусты және косинусты түсінеді. Синус пен косинустың анықтамаларын парафразалайды. Неліктен косинус пен синустың тек бұрышқа ғана тәуелді екенін өз сөзімен түсіндіреді. |
||
|
|
Қолдану |
Синусы 1/2, 2/4 және 4/8 болатын бұрыштардың сырын ашып біледі. Тікбұрышты үшбұрыштың қабырғаларын қолданып сүйір бұрыштың косинусы мен синусын есептеп шығарады. |
|
|
Талдау |
Бір сүйір бұрышының косинустары бірдей үшбұрыштарды салыстырады. |
||
|
Жинақтау |
Косинус пен синусты және олардың арасындағы байланысты қайта түсіндіреді. Яғни сол арқылы олардың анықтамаларын және ерекшеліктерін мен ұқсастықтарын түйіндейді. |
||
|
|
Бағалау |
Синус пен косинусты салыстырады. Олардың анықтамасын ұғып, өз сөзімен түсіндіреді. Оларды дұрыс сипаттайды. |
|
|
Сабақ құрылымы: |
|||
|
|
І. Ақпарат алмасу (8 мин.). ІІ. Алғашқы бекіту (4 мин.). ІІІ. Құзырлылық қалыптастыру (15 мин.). ІV. Шығармашылық қалыптастыру (7 мин.). V.Бағамдау - бағалау (3 мин.). |
||
|
Сабақ типі: Жеке, жұптық, топтық |
|||
|
Оқыту әдісі: Проблемалық |
|||
|
Формасы: Интербелсенді |
|||
|
|
|||
|
|
|||
|
Оқушы жетістігін бағалау: Оқушыға сабақ блоктарының деңгейлік тапсырмаларын уақытылы орындауы, топтық жұмысқа қатысуы мен үй жұмысын орындауына байланысты баға қойылады. |
|||
|
Үй тапсырмасы: |
|||
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
і. аҚПАРАТ алмасу |
|
Тақырып жоспары:
1. Тікбұрышты үшбұрыштың сүйір бұрышының косинусы
2. Тікбұрышты үшбұрыштың сүйір бұрышының синусы
3. Бұрыштың косинусы және синусы тек оның градустық өлшеміне ғана тәуелді.
Слайдтар:
|
1 – слайд (титул) |
|
|
|
2 – слайд Сабақтың мақсаты |
|
|
|
3 – слайд Тақырып жоспары |
|
|
|
4 – слайд Тікбұрышты үшбұрыштың сүйір бұрышының косинусы ABC тікбұрышты үшбұрышы берілсін. C =90о болсын. Оның катеттерін a, b ал гипотенузасын c деп, сонымен бірге бір сүйір бұрышының, мысалы, А бұрышын α деп белгілейік.
|
|
|
|
5 Алдымен α сүйір бұрышының косинусы деген түсінікке назар аударайық. Анықтама.
Тікбұрышты үшбұрыштың сүйір
бұрышына іргелес жатқан катеттің гипотенузаға қатынасы осы
бұрыштың косинусы деп аталады.
Оны: |
|
|
|
6 20-теорема. Бұрыштың косинусы тек оның градустық өлшеміне ғана тәуелді. A |
|
7 – слайд Тікбұрышты үшбұрыштың сүйір бұрышының косинусы Шындығында DE мен AE перпендикуляр болады. Керісінше ұйғарып, DE кесіндісі AE түзуіне перпендикуляр емес деп есептейік. Сонда D нүктесінен AE түзуіне DF перпендикулярын түсіруге болады.
Н
|
|
8 А |
|
9 – слайд α сүйір бұрышының
косинусы сияқты, α бұрышының синусы да, сол бұрыштың градустық
өлшеміне ғана тәуелді. Демек, әрбір α сүйір
бұрышқа |
|
|
|
10 – слайд Тікбұрышты үшбұрыштың сүйір бұрышының синусы, косинусы Мысал: BC = 5, AC= 12, AB = 13 болса, С бұрышы тік болатын үшбұрыштың А және В сүйір бұрыштарының синусы мен косинусын табыңдар. Шешуі: алдымен бұрыш А
=
|
|
|
іі. алғашқы бекіту |
|
Мына кестені толтыра отырып сабақтың мазмұны бойынша қорытынды шығар.
|
Тікбұрышты үшбұрыштың сүйір бұрышының косинусы |
Тікбұрышты үшбұрыштың сүйір бұрышының синусы |
|
|
|
Қорытынды:___________________________________________________________
|
|
ііі. құзырлылық қалыптастыру |
|
І деңгей тапсырмалары
-
Косинусты өз сөзіңізбен айтып беріңіз
-
Синусты өз сөзіңізбен айтып беріңіз
-
Неліктен косинус тек бұрышқа ғана тәуелді, қысқа түсіндірмесін беріңіз
-
Неліктен косинус тек бұрышқа ғана тәуелді, қысқа түсіндірмесін беріңіз
-
Сүйір бұрыштың синусы 1/2 және 2/5 болатын тікбұрышты үшбұрыш салыңыз
-
Сүйір бұрыштың косинусы 1/2 және 2/5 болатын тікбұрышты үшбұрыш салыңыз
-
Синус пен Косинусты біріктіріп тұратын қасиет не деп ойлайсыз?
ІІ деңгей тапсырмалары
-
Синусы 1/2, 2/4 және 4/8 болатын бұрыштар бірдей ма?
-
BC=8, AB=17, AC=15. Ең кіші бұрышының синусын және косинусын табыңыз
ІІІ деңгей тапсырмалары
-
Бір бұрышының косинусы 1/2, 2/4 және 4/8 болатын тікбұрышты үшбұрыштар бірдей ма?
|
|
іV. шығармашылық әрекет |
|
Топтық жұмыс.
Сыныптағы оқушылар жұптасып келесі тапсырманы орындайды.
-
BC=8, AB=17, AC=15; 2) BC=1, AC=2, AB=5 болса, С бұрышы тік болатын үшбұрыштың А және В сүйір бұрыштарының синусы мен косинусын табыңдар.
|
|
V. бағамдау-бағалау |
|
Сабақтың мақсатына қалай қол жеткізгендігің туралы эссе жаз.
______________________________________________________________________
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Тікбұрышты үшбұрыштың сүйір бұрышының синусы, косинусы.
Тікбұрышты үшбұрыштың сүйір бұрышының синусы, косинусы.
|
Маңғыстау ауданы Жармыш орта мектебінің Математика пәнінің мұғалімі Мулкибаева Баршагул Муратовна 8 сынып. Геометрия Тақырыбы: Тікбұрышты үшбұрыштың сүйір бұрышының синусы және косинусы |
|||
|
Мақсат: |
|||
|
|
Жаңа білім |
Тікбұрышты үшбұрыштың қабырғаларының қатынастарын таниды. Косинус пен синус тек қатынастар ғана екенін біледі және косинус пен синустың тек бұрышқа ғана тәуелді екенін біледі. |
|
|
Түсіну |
Синусты және косинусты түсінеді. Синус пен косинустың анықтамаларын парафразалайды. Неліктен косинус пен синустың тек бұрышқа ғана тәуелді екенін өз сөзімен түсіндіреді. |
||
|
|
Қолдану |
Синусы 1/2, 2/4 және 4/8 болатын бұрыштардың сырын ашып біледі. Тікбұрышты үшбұрыштың қабырғаларын қолданып сүйір бұрыштың косинусы мен синусын есептеп шығарады. |
|
|
Талдау |
Бір сүйір бұрышының косинустары бірдей үшбұрыштарды салыстырады. |
||
|
Жинақтау |
Косинус пен синусты және олардың арасындағы байланысты қайта түсіндіреді. Яғни сол арқылы олардың анықтамаларын және ерекшеліктерін мен ұқсастықтарын түйіндейді. |
||
|
|
Бағалау |
Синус пен косинусты салыстырады. Олардың анықтамасын ұғып, өз сөзімен түсіндіреді. Оларды дұрыс сипаттайды. |
|
|
Сабақ құрылымы: |
|||
|
|
І. Ақпарат алмасу (8 мин.). ІІ. Алғашқы бекіту (4 мин.). ІІІ. Құзырлылық қалыптастыру (15 мин.). ІV. Шығармашылық қалыптастыру (7 мин.). V.Бағамдау - бағалау (3 мин.). |
||
|
Сабақ типі: Жеке, жұптық, топтық |
|||
|
Оқыту әдісі: Проблемалық |
|||
|
Формасы: Интербелсенді |
|||
|
|
|||
|
|
|||
|
Оқушы жетістігін бағалау: Оқушыға сабақ блоктарының деңгейлік тапсырмаларын уақытылы орындауы, топтық жұмысқа қатысуы мен үй жұмысын орындауына байланысты баға қойылады. |
|||
|
Үй тапсырмасы: |
|||
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
і. аҚПАРАТ алмасу |
|
Тақырып жоспары:
1. Тікбұрышты үшбұрыштың сүйір бұрышының косинусы
2. Тікбұрышты үшбұрыштың сүйір бұрышының синусы
3. Бұрыштың косинусы және синусы тек оның градустық өлшеміне ғана тәуелді.
Слайдтар:
|
1 – слайд (титул) |
|
|
|
2 – слайд Сабақтың мақсаты |
|
|
|
3 – слайд Тақырып жоспары |
|
|
|
4 – слайд Тікбұрышты үшбұрыштың сүйір бұрышының косинусы ABC тікбұрышты үшбұрышы берілсін. C =90о болсын. Оның катеттерін a, b ал гипотенузасын c деп, сонымен бірге бір сүйір бұрышының, мысалы, А бұрышын α деп белгілейік.
|
|
|
|
5 Алдымен α сүйір бұрышының косинусы деген түсінікке назар аударайық. Анықтама.
Тікбұрышты үшбұрыштың сүйір
бұрышына іргелес жатқан катеттің гипотенузаға қатынасы осы
бұрыштың косинусы деп аталады.
Оны: |
|
|
|
6 20-теорема. Бұрыштың косинусы тек оның градустық өлшеміне ғана тәуелді. A |
|
7 – слайд Тікбұрышты үшбұрыштың сүйір бұрышының косинусы Шындығында DE мен AE перпендикуляр болады. Керісінше ұйғарып, DE кесіндісі AE түзуіне перпендикуляр емес деп есептейік. Сонда D нүктесінен AE түзуіне DF перпендикулярын түсіруге болады.
Н
|
|
8 А |
|
9 – слайд α сүйір бұрышының
косинусы сияқты, α бұрышының синусы да, сол бұрыштың градустық
өлшеміне ғана тәуелді. Демек, әрбір α сүйір
бұрышқа |
|
|
|
10 – слайд Тікбұрышты үшбұрыштың сүйір бұрышының синусы, косинусы Мысал: BC = 5, AC= 12, AB = 13 болса, С бұрышы тік болатын үшбұрыштың А және В сүйір бұрыштарының синусы мен косинусын табыңдар. Шешуі: алдымен бұрыш А
=
|
|
|
іі. алғашқы бекіту |
|
Мына кестені толтыра отырып сабақтың мазмұны бойынша қорытынды шығар.
|
Тікбұрышты үшбұрыштың сүйір бұрышының косинусы |
Тікбұрышты үшбұрыштың сүйір бұрышының синусы |
|
|
|
Қорытынды:___________________________________________________________
|
|
ііі. құзырлылық қалыптастыру |
|
І деңгей тапсырмалары
-
Косинусты өз сөзіңізбен айтып беріңіз
-
Синусты өз сөзіңізбен айтып беріңіз
-
Неліктен косинус тек бұрышқа ғана тәуелді, қысқа түсіндірмесін беріңіз
-
Неліктен косинус тек бұрышқа ғана тәуелді, қысқа түсіндірмесін беріңіз
-
Сүйір бұрыштың синусы 1/2 және 2/5 болатын тікбұрышты үшбұрыш салыңыз
-
Сүйір бұрыштың косинусы 1/2 және 2/5 болатын тікбұрышты үшбұрыш салыңыз
-
Синус пен Косинусты біріктіріп тұратын қасиет не деп ойлайсыз?
ІІ деңгей тапсырмалары
-
Синусы 1/2, 2/4 және 4/8 болатын бұрыштар бірдей ма?
-
BC=8, AB=17, AC=15. Ең кіші бұрышының синусын және косинусын табыңыз
ІІІ деңгей тапсырмалары
-
Бір бұрышының косинусы 1/2, 2/4 және 4/8 болатын тікбұрышты үшбұрыштар бірдей ма?
|
|
іV. шығармашылық әрекет |
|
Топтық жұмыс.
Сыныптағы оқушылар жұптасып келесі тапсырманы орындайды.
-
BC=8, AB=17, AC=15; 2) BC=1, AC=2, AB=5 болса, С бұрышы тік болатын үшбұрыштың А және В сүйір бұрыштарының синусы мен косинусын табыңдар.
|
|
V. бағамдау-бағалау |
|
Сабақтың мақсатына қалай қол жеткізгендігің туралы эссе жаз.
______________________________________________________________________
шағым қалдыра аласыз
– слайд Тікбұрышты
үшбұрыштың сүйір бұрышының косинусы













