Материалдар / Тікбұрышты үшбұрыштың сүйір бұрышының синусы, косинусы.

Тікбұрышты үшбұрыштың сүйір бұрышының синусы, косинусы.

Материал туралы қысқаша түсінік
8 сыныпқа арналған сабақ жоспары. Блумға салынған, деңгейлік тапсырмиалары берілген сабақ жоспары
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
22 Желтоқсан 2017
1236
0 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Маңғыстау ауданыЖармыш орта мектебініңМатематика пәнінің мұғаліміМулкибаева Баршагул Муратовна

8 сынып. Геометрия Тақырыбы: Тікбұрышты үшбұрыштың сүйір бұрышының синусы және косинусы
Мақсат:


Жаңа білімТікбұрышты үшбұрыштың қабырғаларының қатынастарын таниды. Косинус пен синус тек қатынастар ғана екенін біледі және косинус пен синустың тек бұрышқа ғана тәуелді екенін біледі.


ТүсінуСинусты және косинусты түсінеді. Синус пен косинустың анықтамаларын парафразалайды. Неліктен косинус пен синустың тек бұрышқа ғана тәуелді екенін өз сөзімен түсіндіреді.


Қолдану Синусы 1/2, 2/4 және 4/8 болатын бұрыштардың сырын ашып біледі. Тікбұрышты үшбұрыштың қабырғаларын қолданып сүйір бұрыштың косинусы мен синусын есептеп шығарады.


Талдау Бір сүйір бұрышының косинустары бірдей үшбұрыштарды салыстырады.


ЖинақтауКосинус пен синусты және олардың арасындағы байланысты қайта түсіндіреді. Яғни сол арқылы олардың анықтамаларын және ерекшеліктерін мен ұқсастықтарын түйіндейді.


БағалауСинус пен косинусты салыстырады. Олардың анықтамасын ұғып, өз сөзімен түсіндіреді. Оларды дұрыс сипаттайды.
Сабақ құрылымы:


І. Ақпарат алмасу (8 мин.). ІІ. Алғашқы бекіту (4 мин.).ІІІ. Құзырлылық қалыптастыру (15 мин.).ІV. Шығармашылық қалыптастыру (7 мин.).V.Бағамдау - бағалау (3 мин.).
Сабақ типі: Жеке, жұптық, топтық
Оқыту әдісі: Проблемалық
Формасы: Интербелсенді




Оқушы жетістігін бағалау: Оқушыға сабақ блоктарының деңгейлік тапсырмаларын уақытылы орындауы, топтық жұмысқа қатысуы мен үй жұмысын орындауына байланысты баға қойылады.
Үй тапсырмасы:


  • Егер теңбүйірлі үшбұрыштың бүйір жағы 5см , табаны 6см, ал биіктігі 4см болса, табанындағы бұрыштың косинусын және синусын табыңыз.






  • і. аҚПАРАТ алмасу

    Тақырып жоспары:1. Тікбұрышты үшбұрыштың сүйір бұрышының косинусы2. Тікбұрышты үшбұрыштың сүйір бұрышының синусы3. Бұрыштың косинусы және синусы тек оның градустық өлшеміне ғана тәуелді. Слайдтар:
    1 – слайд (титул)


    2 – слайд Сабақтың мақсаты


    3 – слайд Тақырып жоспары


    4 – слайд Тікбұрышты үшбұрыштың сүйір бұрышының косинусыABC тікбұрышты үшбұрышы берілсін. C =90о болсын. Оның катеттерін a, b ал гипотенузасын c деп,сонымен бірге бір сүйір бұрышының, мысалы, А бұрышын α деп белгілейік. Осы үшбұрыштың қабырғаларының қатынасын қарастырамыз.


    5 – слайд Тікбұрышты үшбұрыштың сүйір бұрышының косинусы Алдымен α сүйір бұрышының косинусы деген түсінікке назар аударайық.Анықтама. Тікбұрышты үшбұрыштың сүйір бұрышына іргелес жатқан катеттің гипотенузаға қатынасы осы бұрыштың косинусы деп аталады. Оны: түрінде жазамыз.


    6 – слайд Тікбұрышты үшбұрыштың сүйір бұрышының косинусы20-теорема. Бұрыштың косинусы тек оның градустық өлшеміне ғана тәуелді.ABC тікбұрышты үшбұрышы берілсін. Бұл үшбұрыш үшін cosα = b/c теңдігі орындалсын. АВ сәулесіне AD = kc кесіндісін, ал АС сәулесіне АЕ = kb өлшем саламыз. Мұндағы ADE тікбұрышты үшбұрышы және cosα = АЕ /AD екенін дәлелдейміз.


    7 – слайд Тікбұрышты үшбұрыштың сүйір бұрышының косинусы Шындығында DE мен AE перпендикуляр болады. Керісінше ұйғарып, DE кесіндісі AE түзуіне перпендикуляр емес деп есептейік. Сонда D нүктесінен AE түзуіне DF перпендикулярын түсіруге болады. Нәтижесінде, ADF тікбұрышты үшбұрышы үшін cosα = b/c қатынасын жазамыз. Ал, сол cosα = b/c теңдіктің негізінде b/c = AF/AD аламыз. Бірақ, АЕ /AD = AF/AD болып қалады. Соңғы теңдіктен АЕ = AF және cosα = АЕ /AD шығады. Теорема дәлелденді.


    8 – слайд Тікбұрышты үшбұрыштың сүйір бұрышының синусыАнықтама. Тікбұрышты үшбұрыштың сүйір бұрышына қарама-қарсы жатқан катеттің гипотенузаға қатынасы осы бұрыштың синусы деп аталады. Оны: sinα = a/c түрінде жазамыз.
    9 – слайд α сүйір бұрышының косинусы сияқты, α бұрышының синусы да, сол бұрыштың градустық өлшеміне ғана тәуелді. Демек, әрбір α сүйір бұрышқа –ның, –ның бір ғана мәндері сәйкес келеді.


    10 – слайд Тікбұрышты үшбұрыштың сүйір бұрышының синусы, косинусыМысал: BC = 5, AC= 12, AB = 13 болса, С бұрышы тік болатын үшбұрыштың А және В сүйір бұрыштарының синусы мен косинусын табыңдар.Шешуі: алдымен бұрыш А = және В = β деп аламыз: = ; = ; β = = ; β = = .


    іі. алғашқы бекіту

    Мына кестені толтыра отырып сабақтың мазмұны бойынша қорытынды шығар.
    Тікбұрышты үшбұрыштың сүйір бұрышының косинусыТікбұрышты үшбұрыштың сүйір бұрышының синусы




    Қорытынды:___________________________________________________________


    ііі. құзырлылық қалыптастыру



    І деңгей тапсырмалары
    • Косинусты өз сөзіңізбен айтып беріңіз
    • Синусты өз сөзіңізбен айтып беріңіз
    • Неліктен косинус тек бұрышқа ғана тәуелді, қысқа түсіндірмесін беріңіз
    • Неліктен косинус тек бұрышқа ғана тәуелді, қысқа түсіндірмесін беріңіз
    • Сүйір бұрыштың синусы 1/2 және 2/5 болатын тікбұрышты үшбұрыш салыңыз
    • Сүйір бұрыштың косинусы 1/2 және 2/5 болатын тікбұрышты үшбұрыш салыңыз
    • Синус пен Косинусты біріктіріп тұратын қасиет не деп ойлайсыз?
    ІІ деңгей тапсырмалары
    • Синусы 1/2, 2/4 және 4/8 болатын бұрыштар бірдей ма?
    • BC=8, AB=17, AC=15. Ең кіші бұрышының синусын және косинусын табыңыз
    ІІІ деңгей тапсырмалары
    • Бір бұрышының косинусы 1/2, 2/4 және 4/8 болатын тікбұрышты үшбұрыштар бірдей ма?


    іV. шығармашылық әрекет

    Топтық жұмыс.Сыныптағы оқушылар жұптасып келесі тапсырманы орындайды.
    • BC=8, AB=17, AC=15; 2) BC=1, AC=2, AB=5 болса, С бұрышы тік болатын үшбұрыштың А және В сүйір бұрыштарының синусы мен косинусын табыңдар.


    V. бағамдау-бағалау

    Сабақтың мақсатына қалай қол жеткізгендігің туралы эссе жаз.______________________________________________________________________
    Ресми байқаулар тізімі
    Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
    Осы аптаның ең үздік материалдары
    Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
    Аттестацияда (ПББ) 100% келетін
    тақырыптармен дайындаймыз
    Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз
    Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады
    Толығырақ