Тіктөртбұрыштың ауданы

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Тіктөртбұрыштың ауданы

Материал туралы қысқаша түсінік
алгебра пәні мұғалімдеріне керек
Материалдың қысқаша нұсқасы

Пәні: алгебра


198ЖББМ директорының ОІЖ орынбасары:


Күні:

Сынып: 9

Сабақ реті:1



Тақырыбы: Тіктөртбұрыштың ауданы


Мақсат:



Жаңа білім

Тіктөртбұрыштың ауданының анықтамасын біледі. Оны қалай дұрыс дәлелдеуді біледі. Тіктөртбұрыштың қабырғаларын салыстырады.


Жаңа түсінік

Тіктөртбұрыштың ауданын табу теоремасын парафразалайды. Тіктөртбұрыштың ауданын қалай табу керек екенін түсінеді



Қолданым әрекеті

Тіктөртбұрыштың ауданын табуда берілген теореманы қолданады.


Талдау әрекеті

Тіктөртбұрыштың ауданын табу теоремасының үшінші жағдайдағы дәлелін талдайды.


Шығармашылық әрекет

Сабақта өткен материалды қайта қарайды. Оның ішінде: Тіктөртбұрыштың ауданын табу теоремасының үш жағдайын қарайды.



Бағамдау әрекеті

Тіктөртбұрыштың, квадраттың аудандарын есептейді. Тіктөртбұрыштың қабырғаларын салыстырады.


Сабақ құрылымы:



І. Ақпарат алмасу (10 мин.).

ІІ. Алғашқы бекіту (4 мин.).

ІІІ. Құзырлылық қалыптастыру (15 мин.).

ІV. Шығармашылық қалыптастыру (8 мин.).

V.Бағамдау - бағалау (3 мин.).


Сабақ типі: фронтальді, топтық


Оқыту әдісі: репродуктивті, ішінара ізденушілік


Мұғалім іс-әрекетінің тәсілі: Оқушыға жол сілтеу


Негізгі ұғымдар мен терминдер: Aудан, тіктөртбұрыш, квадрат.


Оқушыда дағды қалыптастыру:



Тақырып бойынша әртүрлі ерекше сұрақтарды шешу, белгілеген мақсатқа қол жеткізу, өзін-өзі дамыту, топпен жұмыс істеу және топ жұмысының нәтижесін көру, өз ойын сынып алдында қорғай білу, өзгелердің жауабын көңіл бөліп оларды талдау.


Ақпарат көздері: Қайдасов, Ж., Хабарова, Г., Абдиева, А. Геометрия 8 сынып оқулығы. Алматы «Мектеп» 2012.


Оқушы жетістігін бағалау: Оқушыға сабақ блоктарының деңгейлік тапсырмаларын уақытылы орындауы, топтық жұмысқа қатысуы мен үй жұмысын орындауына байланысты баға қойылады.


Үй тапсырмасы:



  1. Ені 3.366665см, ал ұзындығы 4см. Тіктөртбұрыштың ауданын табу қай жағдайға жатады.

  2. Ені 3.366665см, ал ұзындығы 4см. n нешеге тең?

  3. Ені 3.366665см, ал ұзындығы 4см. Ауданын табыңыз



БОНУС. Ені 3см, ал ұзындығы 4см. n нешеге тең?

САБАҚ БЛОКТАРЫ ○




і. аҚПАРАТ алмасу



Тақырып жоспары:

1. Тіктөртбұрыштың ауданы туралы теорема

2. Теореманың дәлелі. Бүтін, бөлшек, шексіз бөлшек қабырғалары үшін

3. Квадраттың ауданы

Слайдтар:

1 – слайд (титул)


2 – слайд Сабақтың мақсаты


3 – слайд Тақырып жоспары


4 – слайд Тіктөртбұрыштың ауданы туралы теорема

2 3 – теорема. Тіктөртбұрыштың ауданы оның іргелес жатқан екі қабырғасының көбейтіндісіне тең.



S = ab


5 – слайд Тіктөртбұрыштың ауданы туралы теорема

Теореманың дәлелі:

Төртбұрыштың а және b қабырғаларының ұзындықтарына байланысты теореманың дәлелін үш жағдайға бөлеміз:

1) a мен b – натурал сандар

2) a мен b – ондық бөлшектер

3) а мен b – шексіз ондық бөлшек


6 – слайд Тіктөртбұрыштың ауданы туралы теорема

Теореманың дәлелі:

  1. a мен b – натурал сандар.

Ұзындығы а болған қабырғасын а бөлікке, ал ұзындығы b болған қабырғасын b бөлікке бөлеміз.

Сонда, бізде бірлік квадраттар шығады. Ал, ол квадраттардың жалпы саны ab. Бірлік квадраттың ауданы 1 болғандықтан, төртбұрыштың ауданы 1*ab = ab болады.


7 – слайд Тіктөртбұрыштың ауданы туралы теорема

М ысалы: Бізге a = 4см, b = 2см тіктөртбұрыш берілсін. а қабырғасын тең 4 бөлікке бөлеміз. b қабырғасын тең 2 бөлікке бөлеміз. Сонда, 8 бірлік квадраттар шығады. Яғни, берілген төртбұрыштың ауданы – 8cм2



8 – слайд Тіктөртбұрыштың ауданы туралы теорема

Теореманың дәлелі:

2) a мен b – ондық бөлшектер.

Сол ондық бөлшектің ұзындығына байланысты a және b қабырғаларын бірлік кесінділерге бөлеміз. Мысалы, ұзындығын 10n деп алайық, яғни бұл бірлік кесіндіміздің ұзындығы.

Ал, енді a және b қабырғаларын бірлік кесінділерге бөлгендіктен, онда 10n a және 10n b бөлшектер шығады.

Осыдан, бізде 102n ab бірлік квадраттар шығады. Ал, әрбір бірлік квадраттың ауданы 1/10n х1/10n =1/102n

Яғни, берілген тіктөртбұрыштың ауданы:

102n ab х1/102n = ab

9 – слайд Тіктөртбұрыштың ауданы туралы теорема

Теореманың дәлелі:

3) а мен b – шексіз ондық бөлшек

а және b сандарын астынан және үстінен шектейтін ондық бөлшектер алайық (шексіз емес): a1<a<a2 , b1<b<b2

a1,a2 , b1,b2 тікбұрышты үшбұрыштың қабырғалары деп алатын болсақ, біз білеміз олардың аудандары: S1 = a1*b1 , S2 = a2*b2

Және, қабырғалары a1,a2 болатын тіктөртбұрышты берілген үшбұрыштың ішіне орналастыруға болады,

Aл, берілген тіктөртбұрышты қабырғалы b1,b2 тіктөртбұрыштың ішіне сыйзығызуға болады.

Демек берілген тіктөртбұрыштың ауданы a1*b1 және a2*b2 сандарының аралығында болады және әрдайым a1b1 < ab < a2b2

Ал, a1b1 және a2b2 алдын ала көрсетілген кез-келген дәлдікпен алынған n мейлінше үлкен болғандағы ab-ның жуық мәндері болғандықтан,

S = ab


10 – слайд Тіктөртбұрыштың ауданы туралы теорема

М ЫСАЛ: Егер a = 5 см, b = 4 см болса, S = ?

S = ab

S = 5*4 = 20

S = 20 см2


1 1 – слайд Квадраттың ауданы

Тіктөртбұрыштың ауданы оның іргелес жатқан екі қабырғасының көбейтіндісіне тең. Ал, Квадраттың қабырғалары тең. Яғни, Квадраттың ауданы бір қабырғасының квадратына тең.



1 2 – слайд Квадраттың ауданы

МЫСАЛ: Квадраттың қабырғасы 5 см болса, S = ?

S = a2

S = 52 = 25

S = 25 см2



іі. алғашқы бекіту


Мына кестені толтыра отырып сабақтың мазмұны бойынша қорытынды шығар.

Тіктөртбұрыштың ауданы туралы теорема

Теореманың дәлелі. Бүтін, бөлшек, шексіз бөлшек қабырғалары үшін

Квадраттың ауданы





Қорытынды:___________________________________________________________



ііі. құзырлылық қалыптастыру


Деңгейлік тапсырмалар:

І деңгей тапсырмалары

  1. Тіктөртбұрыштың ауданын табу теоремасын парафразалаңыз

  2. Бұл теореманы неліктен үш түрлі жағдайларға байланысты дәлелдедік

  3. Ұзындығы 3.2см, ал ені 1/3см болатын тіктөртбұрыштың ауданын табу қай жағдайға жатады.

  4. Ұзындығы 3.2см, ал ені 1/3см болатын тіктөртбұрыштың ауданын табыңыз.

  5. Ені 3.3см, ал ұзындығы 3.35см. Тіктөртбұрыштың ауданын табу қай жағдайға жатады.

  6. Ені 3.3см, ал ұзындығы 3.45см. n нешеге тең?

  7. Ені 3.366665см, ал ұзындығы 3.35см. n нешеге тең?

ІІ деңгей тапсырмалары

  1. Ені 3.3000000 см, ал ұзындығы 3.35см. n нешеге тең?

  2. Ені 3.3000000 см, ал ұзындығы 3.35см. Ауданын табыңыз

ІІІ деңгей тапсырмалары

  1. Тіктөртбұрыштың ауданын табу теоремасының үшінші жағдайдағы дәлелін талдаңыз



іV. шығармашылық әрекет



 Топтық жұмыс.

Үш топқа бөлініп, бірінші топ тіктөртбұрыштың ауданын табу теоремасының бірінші жағдайдағы дәлелін қорытындылап берсін. Екінші топ тіктөртбұрыштың ауданын табу теоремасының екінші жағдайдағы дәлелін қорытындылап берсін. Үшінші топ тіктөртбұрыштың ауданын табу теоремасының үшінші жағдайдағы дәлелін қорытындылап берсін.


V. бағамдау-бағалау



Сабақтың мақсатына қалай қол жеткізгендігің туралы эссе жаз.

______________________________________________________________________







































Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
21.01.2019
804
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі