Материалдар / ТЖБ 3-тоқсан 9-сынып қазақ әдебиеті жауабымен

ТЖБ 3-тоқсан 9-сынып қазақ әдебиеті жауабымен

Материал туралы қысқаша түсінік
ТЖБ 3-тоқсан 9-сынып қазақ әдебиеті жауабымен
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
11 Наурыз 2024
382
9 рет жүктелген
450 ₸
Бүгін алсаңыз
+23 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +23 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Қазақ әдебиеті пәні бойынша 9-сынып қазақ әдебиеті пәні бойын тоқсандық жиынтық бағалау тапсырмалары

Код_________

Бөлім

Тақырып

Оқу мақсаттары

Тапсырма түрлері

Балл

Түсіну және жауап беру

І. Жансүгіров "Құлагер" поэмасы


Б. Майлин "Шұғаның белгісі" хикаяты


Ғ. Мүсірепов "Ұлпан" романы


Т. Айбергенов "Сағыныш" өлеңі


Ф. Оңғарсынова "Өлең, мен сені аялап өтем"

9.1.1.1 әдеби шығармаға сюжеттіккомпозициялық талдау жасау;

9.1.2.1 әдеби шығармадағы психологизмді анықтау;

9.1.3.1 көркем шығарманың идеясына сай кейіпкерлер жүйесін анықтау;

Жауап

нұсқаларынан

бір дұрысын

таңдау/жабық

сұрақтар

5

Анализ және

интерпретация

9.2.1.1 эпикалық, поэтикалық, драмалық мәтіндердегі композициялық амалдарды талдау;

9.2.2.1 автор бейнесінің идеялық стилистикалық тұтастырушы

ретіндегі рөліне талдау жасау;

9.2.3.1 шығармадағы әдеби тілді құбылту мен айшықтаудың (троп пен фигура) түрлерін талдай отырып, автор стиліне баға беру;

Қысқа

жауапты қажет

ететін ашық

сұрақтар

15

Бағалау және

салыстыру

9.3.1.1 шығарманы басқа өнер

түрлеріндегі осы мазмұндас

туындылармен салыстырып,

тарихи және көркемдік құндылығын бағалау.

Толық

жауапты қажет

ететін сұрақтар

10




Барлығы

30


  1. «Құлагер» поэмасынан алынған өлең жолдарын поэма бөлімдерімен сәйкестендір.

  1. 1-А, 2-В, 3-С

  2. 1-В, 2-С, 3-А

  3. 1-С, 2-А, 3-В

  4. 1-С, 2-В, 3-А


Shape3 Shape7 Shape4 Shape2 Shape5

А

Shape6

1

3

В

С

2

2.Бейімбет Майлиннің «Шұғаның белгісі» повесіндегі сюжеттің шарықтау шегін анықтаңыз.

  1. Шұғаның өлімі.

  2. Шұғаның қатты құса боп ауруға шалдығуы.

  3. Шұғаның аурудан айығуы.

  4. Әбдірахманның өлімі.

3. Ғ. Мүсірепов "Ұлпан" романы бойынша берілген мінездеме қай кейіпкерге тән?

Аға сұлтан кеңесінің ең беделді биі. Әділ де қатал би атанған адам.Ұзақ ойланады, байламын бір-ақ кесіп айтады.Ұры-қарыға, шылық-былыққа қатал адам.

  1. Артықбай

  2. Есеней

  3. Ұлпан

  4. Мүсіреп

4. Төлеген Айбергеновтың «Сағыныш» өлеңінен алынған үзіндідегі бос орындарды өз

қалауыңызша толтырыңыз. [1]

Сағыныш деген ..., бола да берер артық-кем,

Ал нағыз ... араның балы бар тіптен.

Мен мынау ... қара тасты да сағынам,

Қаланып қалса тәртіппен.
5. Ф.Оңғарсынованың «Өлең, мен сені аялап өтем» өлеңінің қай жолдарында бақытты сәттерді өлеңмен байланыстырып суреттейді?

  1. Жүрегім сыздаған кезде,
    жаным мұздаған кезде
    мен сені саялаймын.


  1. Өмірдің өткелдерінен
    қиындық көп көргеніммен,
    өртеніп от басқаныммен,
    өзіңмен қоштаспадым мен.


  1. Ажалмен айқасқан сәтте
    қыршын жас көз ілгенін көріп,

алдыңа лапылдап келем,
жарылуға жақындап келем.


  1. Біреудің күлкісін көріп,
    бақыттының түр-түсін көріп,
    шаттанып қалған шағымда,

қуаныштан дірілдеп денем,
алдыңа күлімдеп келем.


  1. Өмірдің өткелдерінен
    қиындық көп көргеніммен,
    өртеніп от басқаныммен,
    өзіңмен қоштаспадым мен. [1]

6. «Құлагер» поэмасы бойынша берілген үзінділердегі кейіпкер тілі қалай суреттелген? Анықтаңыз.

[3]

Поэмадан үзінді

Түсіндірме

Естісем бұрын даңқын Көк неменің

Алтайдың жүйрігі онан жоқ – дегенін.

Жолықпай иесіне жүрген болса,

Осы жол Көкшолақты бөктеремін.


Көзіңнен айналайын тостағандай...






Жеріңе қамшы тимес ...,

Қандай жан шекесінен қағып кеттің?..

Басыңды итке неге иіскеттің?..



7Shape8

Әдебиеттегі психологизм тәсілдері

. Б. Майлиннің «Шұғаның белгісі» повесі бойынша берілген үзінділердегі псхологизм қандай тәсілдермен берілген? [4]



Үзінді

Психологизм тәсілі

...Ажарында бір түрлі кейістік бар еді. Хатты ашып оқыды. Құдай берген өлеңді аясын ба, ұзыннан- ұзақ жазған. Сондағы Шұғаға жазған хаты:

«...Сіз бір айсыз нұрландырған аспанды,

Буландырған, уландырған жас жанды.

Біз бір ғаріп паналаған саяңда

Жас жүректе мықты жара басталды».


- Апырым-ай! Қайда барасындар, - деді Шұға.

- Болысқа айдап барады, - деді Әбдірахман.

Шұғаның көзінен жас мөлдіреп қоя берді. Арбаның үстіндегі мен де еріксіз жыладым. Зәйкүл шіркін қорқақтау еді, жалтаң-жалтаң қарады да:

- Ойбай, тентекжан-ау, жүр, ауылдың адамдары жүгіріп келеді, - деп шелегін жерден көтеріп-ақ алды.


- Ой, Шұға десе, Шұға еді-ау... - десті.

Ауылдың адамдары жиылған қалпымен келіп Әбдірахманға естіртті. Әбдірахман жыламады, сұп-сұр болып қатты да қалды. Бәріміз де көңіл айтқан болдық.


8. Ғ. Мүсіреповтың «Ұлпан» романында Есеней қай оқиғада өткенге шегініс жасайды, өткен оқиғаны есіне алады? [4]

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

9. Т.Айбергеновтің «Сағыныш» өлеңіндегі автор бейнесін анықтаңыз. Берілген үзіндіде автордың өмірге деген құштарлығы мен сағынышы қалай байқалды? [4]

О, шіркін, менің сағынышымдай көлемі шексіз болса аудан,

Ондағы жандар көз ашпас еді-ау, сағыну менен шаршаудан.

Сүйем мен сені, сүйем мен сені, көкірегі ыстық беу, дүние,

Тұратын түгел сағыну менен аңсаудан.

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


10. Ағымсалы Дүзелхановтың шығармашылығында арқау болған образдардың бірі – қазақ әйелінің бейнесі. Cуретшінің композициялық идеясын Ғ. Мүсіреповтің «Ұлпан» романындағы Ұлпан бейнесімен салыстырып, тарихи және көркемдік құндылығын бағалаңыз. [10]

Ағымсалы Дүзелханов

Қазақ әйелінің бейнесі.

Ұлпан бейнесі

Ағымсалы Дүзелханов

Ұлпан өзін Есенейден жоғары қоймайды, артық сезінбейді, байлықты малданып, айналасына ызғарын шашып, бекер өктемдік қылмайды. Өйткені, оның бойында «Қырық есекке жүк болатын» сайқалдық, күншілдік, ардан безу жоқ. «Жеті жылдан бері малымен болып кеткен адамның әділ би деген атағы көмескі тарта бастап еді. Ұлпанның атағымен бірге қайта көтерілді. Ұлпан олай ойлай қоймаса да, Есеней солай сезінді.

Ақнарым, сен мені адам қыла бастадың, – деді аттанарда.

Жоқ, Есеней, сен көлеңкең күндік жерге түсетін бәйтерексің. Мен сенің саяңда шырылдаған бозторғаймын. Менің құдайдан бірінші тілегім сенің амандығың! – деді Ұлпан. – Сенсіз мен кім болар едім?.. »

«...Жас әйел Ұлпан асқан ақылды адам еді. Өз айтарын әуелі Есенейге айтқызып алып, өз байламын әуелі Есенейге байлатып алып жүр. Есеней де «мына қатын былай деп еді» деп Ұлпанның атын шығара сөйлейді...»

«Бұл әйел жалғыз Есенейді ғана бағындырып алған жоқ, бес болыс Керей-Уақтың руларына түгел беделі бар адам. Әуелі Александар II патшамыздың реформасын жасады. Есенейдің барлық жерін еліне бөліп берді. Бөліп бергенде қандай ауыл-

ауылға қыстауды да, егіндік-шабындық жерді де тұтас берді. Бұл араның қазағына егін салдырды. Шөп шаптырды, қыстау салғызды. Сондықтан бұл елді жартылай отырықшы дей аламыз».

Венн диаграммасы

Қазақ әйелінің бейнесі Ұлпан бейнесі

Ерекшелігі

Ортақ қасиеті

Ерекшелігі




















Балл қою кестесі

Тапсырма

Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Осы аптаның ең үздік материалдары
Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
Аттестацияда (ПББ) 100% келетін
тақырыптармен дайындаймыз
Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз
Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады
Толығырақ