Материалдар / ТЖБ.«Қазақ әдебиеті» пәнінен 2-тоқсан бойынша жиынтық бағалау тапсырмалары 7-cынып. Дұрыс, ықтимал жауаптарымен

ТЖБ.«Қазақ әдебиеті» пәнінен 2-тоқсан бойынша жиынтық бағалау тапсырмалары 7-cынып. Дұрыс, ықтимал жауаптарымен

Материал туралы қысқаша түсінік
ТЖБ. «Қазақ әдебиеті» пәнінен 2-тоқсан бойынша жиынтық бағалау тапсырмалары 7-cынып. Дұрыс, ықтимал жауаптарымен
ЖИ арқылы жасау
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады

«Қазақ әдебиеті» пәнінен 2-тоқсан бойынша жиынтық бағалау тапсырмалары

7-cынып

Тапсырма

Қамтылатын мақсаттар

Тапсырма түрлері

*Орындау

уақыты,

мин

Балл

1-5

7.1.1.1 әдеби шығарма сюжетінің құрамдас бөлшектерін талдау;

Жауап нұсқаларынан

бір дұрысын

таңдау/жабық

сұрақтар

5

5

6-10

7.2.2.1 эпикалық, поэзиялық, драмалық шығармадағы автор

бейнесін анықтау;

7.2.3.1 шығармадағы көркемдегіш құралдардың (символ, синекдоха, қайталау түрлері: эпифора, анафора, аллитерация, ассонанс, риторикалық сұрақ) қолданысын талдау;

7.2.4.1 шығармадағы оқиға желісін өзіндік көзқарас тұрғысынан

дамытып жазу;

Толық жауапты қажет ететін сұрақтар

15

10

11

7.3.1.1 кейіпкерлердің іс-әрекеті мен автор берген портреттік мінездемені салыстырып, тарихи және көркемдік құндылығына баға беру;

Жазбаша толық

жауапты қажет

ететін сұрақтар

20

5




минут

20


1. «Зілді бұйрық» өлеңінің екінші атауы қалай аталады?

А) «Июнь жарлығы»

В) «Көңілді бұйрық»

С) «Өстепкеде»

Д) «Күтпеген бұйрық»

[1]

2. Жамбыл «Менің пірім - Сүйінбай» жолдарын қай ақынмен айтысқанда қолданған?

А) Қатаған

В) Жаныс

С) Сүйінбай

Д) Шортанбай

[1]

3. Өлең жолдары кімге тиесілі?

Сүйінбай, тоқтат сөзіңді...

Ақынмын деп ойлайсың,

Мен тұрғанда өзіңді!

А) Шортанбай

В) Жаныс

С) Жамбыл

Д) Қатаған

[1]

4. Шортанбай ақынға тән шығарманы белгіле

А) «Зілді бұйрық»

В) «Зар заман»

С) «Қарасай батыр»

Д) «Сұраншы батыр»

[1]

5. Сүйінбай мен Қатаған айтысының тақырыбы?

А) ерлік

В) махаббат мәселесі

С) әлеуметтік мәселе

Д) екі ел арасындағы дау

[1]

6. Шортанбай өлеңдеріндегі азған заман сипаты қандай? [2]

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

7. Берілген өлең шумақтары бойынша Шортанбай ақынның тұлғалық болмысын гуманистік тұрғыдан талдаңыз. Адами болмыстың, адами тұлғаның өзіндік ерекшелігін танып, талдаңыз. [2]


Толғау шумақтары

Ақынның тұлғалық болмысы

Кесапаттың кесірі

Келе ме деп керт басқа,

Сол себептен қорқамын!



Байлар ұрлық қылады,

Көзіне малы көрінбей,

Билер жейді параны

Сақтап қойған сүріндей.

Заманың сенің құбылды

Текеметтің түріндей

Сақта құдай солардан

Сол себепті қорқамын!




8. Берілген өлең шумақтары бойынша Сүйінбай ақынның бейнесін талдаңыз, автор бейнесіне [2]

байланысты өз пікіріңізді білдіріңіз.

Үзінді

Автор бейнесі

Менің пікірім

Қашырма төре, қаныңды,

Кіргізейін жаныңды,

Қатағаннан жеңілсем,

Талап алғын малымды!

Іздегенім осы еді,

Іздегенім табылды.

Қатаған сөзден жаңылып,

Өз-өзінен жаңылды.

Қызып тұрған темірге,

Өзі келіп қарылды!



Қабағын шытса, Сүйінбай

Айдап келіп берерсің.

Алдыңдағы малыңды.

Малың түгіл барыңды!

Жүйрік аттай көсілсем,

Көре алмассың шаңымды.




9. Жамбыл Жабаевтің «Зілді бұйрық» өлеңі бойынша көркемдегіш құралдарды анықтаңыз. [2]

Шығармадан үзінді



Көркемдегіш құрал

«Верныйден» жандаралдар бұйрық қылды,

Құйрығы бұйрығының тіпті зілді. ,

«Отыз бір - он тоғызды алад» деген

Суық хабар халықты бұлқындырды.


Пристав келіп қалды бала сұрап,

Ел жатыр бермейміз деп қойдай шулап.


Ел-ел боп жиылды кеп әрбір сайға,

Ал әлеумет, қараңдар мына жайға.

Сеңдей болып соғылып толқындады,

Бір сая бола ма деп шыбын жанға.


Жөнелді абақтыға соры қайнап.

Жақсыдан жақсы қоймай, алды санап,


Келді де, алып кетті жақсыны айдап,

Барады боздақтардың көзі жайнап.



10. Егер Сүйінбай қазіргі заман айтысына қатысқан болса, қандай мәселелерді тіліне тиек еткен болар еді?. (3-4 сөйлем). [2]

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

11. «Зілді бұйрық» өлеңінің мазмұны бойынша кейіпкерлердің іс-әрекеті мен автор берген портреттік мінездемені салыстырып, тарихи және көркемдік құндылығына баға беріңіз, пікірлеріңізді «ПОПС формуласы» арқылы білдіріңіз. [5]

Бірінші сөйлем: «Менің ойымша, ...»

Екінші сөйлем: «Себебі мен оны былай түсіндіремін...» ‚

Үшінші сөйлем: «Оны мен мына фактілермен, мысалдар мен дәлелдей аламын...»

Соңғы сөйлем: «Осыған байланысты мен мынадай қорытынды шешімге келдім...»


____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________[5]




Балл қою кестесі

Жауап

Балл

1

А

1

2

В

1

3

Д

1

4

В

1

5

С

1

6

- Шортанбай өлеңдеріндегі азған заман сипатын анықтайды;

1

-өз ойын жеткізеді.

1

7

-өлең шумақтары бойынша Шортанбай ақынның тұлғалық болмысын гуманистік тұрғыдан талдайды;

1

-адами болмыстың, адами тұлғаның өзіндік ерекшелігін танып, талдайды;

1

8

- Сүйінбай ақынның бейнесін талдайды;

1

- автор бейнесіне байланысты өз пікірін білдіреді.

1

9

- өлеңнен көркемдегіш құралдарды анықтайды;

1

-дұрыс жауабымен сәйкестендіреді;

1

10

- шығармадағы ойды өзіндік көзқарас тұрғысынан

дамытып жазады;

1

-ойын жүйелі жеткізеді;

1

11

-өлең мазмұнын біледі

1

- дәлелдер келтіреді.

1

ығармадағы мәселенің өміршеңдігін сараптайды.

1

з көзқарасын білдіреді

1

-ой қорытындысын жасайды

1



20

Ықтимал жауаптар


1. «Зілді бұйрық» өлеңінің екінші атауы қалай аталады?

А) «Июнь жарлығы»

В) «Көңілді бұйрық»

С) «Өстепкеде»

Д) «Күтпеген бұйрық»

[1]

2. Жамбыл «Менің пірім - Сүйінбай» жолдарын қай ақынмен айтысқанда қолданған?

А) Қатаған

В) Жаныс

С) Сүйінбай

Д) Шортанбай

[1]

3. Өлең жолдары кімге тиесілі?

Сүйінбай, тоқтат сөзіңді...

Ақынмын деп ойлайсың,

Мен тұрғанда өзіңді!

А) Шортанбай

В) Жаныс

С) Жамбыл

Д) Қатаған

[1]

4. Шортанбай ақынға тән шығарманы белгіле

А) «Зілді бұйрық»

В) «Зар заман»

С) «Қарасай батыр»

Д) «Сұраншы батыр»

[1]

5. Сүйінбай мен Қатаған айтысының тақырыбы?

А) ерлік

В) махаббат мәселесі

С) әлеуметтік мәселе

Д) екі ел арасындағы дау

[1]

6. Шортанбай өлеңдеріндегі азған заман сипаты қандай? [2]

  • Адамдар қарым-қатынасының өзгеруі;

  • Ақша-сауда капитализмінің келуі;

  • Құныққан байлардың құлқыны.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

7. Берілген өлең шумақтары бойынша Шортанбай ақынның тұлғалық болмысын гуманистік тұрғыдан талдаңыз. Адами болмыстың, адами тұлғаның өзіндік ерекшелігін танып, талдаңыз. [2]


Толғау шумақтары

Ақынның тұлғалық болмысы

Кесапаттың кесірі

Келе ме деп керт басқа,

Сол себептен қорқамын!


Халқының болашағына үреймен қарайтын тұлға

Байлар ұрлық қылады,

Көзіне малы көрінбей,

Билер жейді параны

Сақтап қойған сүріндей.

Заманың сенің құбылды

Текеметтің түріндей

Сақта құдай солардан

Сол себепті қорқамын!

Халқының болашағына алаңдаушы, би-болыстар мен старшын ауылнайлардың озбырлығын әшкерелеуші.



8. Берілген өлең шумақтары бойынша Сүйінбай ақынның бейнесін талдаңыз, автор бейнесіне [2]

байланысты өз пікіріңізді білдіріңіз.

Үзінді

Автор бейнесі

Менің пікірім

Қашырма төре, қаныңды,

Кіргізейін жаныңды,

Қатағаннан жеңілсем,

Талап алғын малымды!

Іздегенім осы еді,

Іздегенім табылды.

Қатаған сөзден жаңылып,

Өз-өзінен жаңылды.

Қызып тұрған темірге,

Өзі келіп қарылды!

Намысшыл

Бұл жолдардан Сүйінбай ақынның намысшылдығымен қатар тұтқиылда тосылмайтын тапқыр, толғаса, тоқтамайтын жүйрік екенін көреміз.

Қабағын шытса, Сүйінбай

Айдап келіп берерсің.

Алдыңдағы малыңды.

Малың түгіл барыңды!

Жүйрік аттай көсілсем,

Көре алмассың шаңымды.

Батыл

«Қабағын шытса, Сүйінбай

Айдап келіп берерсің.

Алдыңдағы малыңды» деген өлең жолдарынан өз қадірі мен қайратын білген, өз күшіне өзі кәміл сенген ақынның өжеттігі мен өткірлігі айқын аңғарылады.


9. Жамбыл Жабаевтің «Зілді бұйрық» өлеңі бойынша көркемдегіш құралдарды анықтаңыз. [2]

Шығармадан үзінді


Shape5 Shape3 Shape2 Shape1 Shape4

Көркемдегіш құрал

«Верныйден» жандаралдар бұйрық қылды,

Құйрығы бұйрығының тіпті зілді. ,

«Отыз бір - он тоғызды алад» деген

Суық хабар халықты бұлқындырды.

Эпитет

Пристав келіп қалды бала сұрап,

Ел жатыр бермейміз деп қойдай шулап.

теңеу

Ел-ел боп жиылды кеп әрбір сайға,

Ал әлеумет, қараңдар мына жайға.

Сеңдей болып соғылып толқындады,

Бір сая бола ма деп шыбын жанға.

теңеу

Жөнелді абақтыға соры қайнап.

Жақсыдан жақсы қоймай, алды санап,

аллитерация

Келді де, алып кетті жақсыны айдап,

Барады боздақтардың көзі жайнап.

метонимия


10. Егер Сүйінбай қазіргі заман айтысына қатысқан болса, қандай мәселелерді тіліне тиек еткен болар еді?. (3-4 сөйлем). [2]

Егер Сүйінбай қазіргі заман айтысына қатысқан болса, еліміздің көптен аңсаған тәуелсіздігін, бейбіт заманымызды жырлайтын еді. Заманымыздың көркейіп, бәсекеге қабілетті елдердің қатарына қосылып жатқанын мақтанышпен жырлар еді. Бірақ заманымызды кемшілік тұстарын да тілге тиек етіп, қазіргі кездегі жемқорлықтың орын алуын , жастардың жастардың сыртқы бейнесін , ер мінезінен айырылған жігіттерді , қыз қылығын айырылған қыздардың мәселелерін , елдегі әділеттісіздікті заңдағы , жесір мен жетімнің көз жасын , көкек әкелер туралы қозғайды деп ойлаймын.

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

11. «Зілді бұйрық» өлеңінің мазмұны бойынша кейіпкерлердің іс-әрекеті мен автор берген портреттік мінездемені салыстырып, тарихи және көркемдік құндылығына баға беріңіз, пікірлеріңізді «ПОПС формуласы» арқылы білдіріңіз. [5]

Бірінші сөйлем: «Менің ойымша, ...»

Екінші сөйлем: «Себебі мен оны былай түсіндіремін...» ‚

Үшінші сөйлем: «Оны мен мына фактілермен, мысалдар мен дәлелдей аламын...»

Соңғы сөйлем: «Осыған байланысты мен мынадай қорытынды шешімге келдім...»


Бірінші сөйлем: «Менің ойымша «Зар заман» өлеңі тұтастай оқиға желісіне құрылған және тарихи деректермен берілген, осыған қарап нақты тарихи оқиғаның берілгендігін аңғару қиын емес».


Екінші сөйлем: «Себебі, мен оны былай түсіндіремін, Жамбыл Жабаевтың "Зілді бұйрық" өлеңі 1916 жылғы тарихи оқиғаның негізінде шығарылған. Қазақ халқының ұлы перзенті, жыр алыбы Жамбыл атамыз бұл өлеңінде Николай ІІ патшаның 1916 жылы 25 маусымдағы “Реквизициялау туралы” жарлығы тікелей себеп болған тарихи оқиғаны қалтқысыз жеткізеді. Жамбыл бұл тарихи оқиғаның саналы күәгері болғандықтан, қойдай шулаған халықтың сол кездегі аянышты жай-күйін жеткізіп, шындықты баяндайды».


Үшінші сөйлем: Оны мен мына факторлармен дәледей аламын: Патшаның қазақ даласындағы 31 мен 19 жастағы ер азаматтарды тыл жұмысына тарту туралы жарлығы қарапайым халыққа төбелеріне жай түскендей әсер етті. Верныйдан келген бұйрықтың зілді болғаны сонша, халық суық хабарды естігелі күндіз ұйқыдан, түнде күлкіден айырылып, еңіреп, жылаумен болды.

«Верныйден» жандаралдар бұйрық қылды,

Құйрығы бұйрығының тіпті зілді. ,

«Отыз бір - он тоғызды алад» деген

Суық хабар халықты бұлқындырды.


Соңғы сөйлем: «Осыған байланысты мен мынадай қорытынды шешімге келдім, азамат ерлердің ардалы ісін жырына қосып, қос қолдап жырлай білген Жамбыл ақынның мұраты ерлердің ісін дәріптеу. Қиямет заманда халқының мұң-қайғысы мен намыс арманы үшін жанын қиған ерлердің батырлық болмысын келер ұрпаққа үлгі ету керек болды. Азаттықты аңсаған халықтың қаһармандық қасиетін танытқан осынау Жамбылдың жыры ұрпақ үшін жоғалмас қазына болмақ».


ЖИ арқылы жасау
Жариялаған:
.
19 Желтоқсан 2024
324
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі