Материалдар / "Тоқыма өнері" үйірмесінің бағдарламасы
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

"Тоқыма өнері" үйірмесінің бағдарламасы

Материал туралы қысқаша түсінік
технология пәнінің мұғалімдеріне арналады
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
31 Шілде 2018
3962
32 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады





Бағдарламаның мақсаты:Балаларға қосымша білім беруде оқушының білімін, шеберлігін көрсету. Оқушыны шығармашылық жұмысқа тарту арқылы танымдық қабілеттерін, қызығушылығын арттыру, жетістіктерін бағалап көрсету, белсенділігін қалыптастыру, өздігінен еңбек етуге дайындау, іскерлігін дамыту.

Бағдарламаның міндеті:Оқушыларды шығармашылыққа тарта отырып, жобаны тани білуге, он саусағынан өнері тамған баланы тәрбиелеу. Шәкірттердің шеберлігін, білім мен еңбегін көрсету. Іскерлік, икемділік қабілеттерін арттыру.Тәрбиелік дағдысын жеткізіп, еңбектену жұмысына төзімділігін жеткізу. Қазір ел болып, егемендік алып, көк туымз желбіреп, әлемдегі тұрағы биік елдермен терезесі тең өмір сүріп келеміз. Қай заман, қай қоғамда болсын адамзат баласы жас ұрпақ тәрбиесіне зор мән берген. Елімізді-2030 жылы «Ақ барысқа» айналдыратын күш-бүгінгі оқушы балалар екені де анық. Сапалы білім берумен қатар, еңбекке баулу, үйрету аса қажет. Жастарымыздың өнерлі болуы, қоғамдық өмірімізге үлкен әсерін тигізеді деп ойлаймын. Олай болса біздің басты міндетіміз жаңа заман ғылымының мол жетістіктерімен қаруланған, мәдени дүниетанымы, көзқарасы қалыптасқан бәсекеге қабілетті маман жастарды тәрбиелеу.Тоқыма өнері мен білім беру ісін бір-бірімен ұштастырып, бала санасына ұялату да үлкен жүрек. Мол мейірімділікпен қоса кәсіби дарын, іздемпаздық, іскерлік екендігі адамның адамгершілік дүниетанымын қалыптастырып үйрету.



















Шығу тарихы

Ең алғаш ілмектің (петля) қай уақытта пайда болғанын ешкім білмейді. Бірақ, тоқыма бұйымдары біздің эрамызға дейін пайда болыпты. Мұны растайтын факті де бар екен. Египен қазбаларында мәйіттен тоқылған аяқ-киімі табылыпты. Зерттеу нәтижесінде ол аяқ-киімнің жасы 4000 (төрт мың) жылдан асады деп тапты.ІХ-ХІ ғасырларда тоқымашылар шұлықтарға сөз жаза бастады. Ежелде ең керемет, озат тоқымашылар арабтар болып саналады.Қиын әрі түрлі-түсті өрнектерді олар 2000 (екі мың) жылдай бұрын ойлап тапқан. Біздің эрамыздың басында металл спидцалар пайда болды... ІХ-Х ғасырларда тоқылған бұйымдар әлі сақтаулы. Сондай ескі бұйымдардың бірі балаларға арналған шұлық екен. Оның ерекшелігі басындағы саусақ бөлек тоқылған екен, қазіргі қолғаптағыдай. Европаға тоқыма өнерін Египет арқылы келген христиандар әкеліпті. Осылайша, тоқыма өнері қолөнерге, уақыт өте келе үлкен өнеркәсіптік өндріске айналады. Ең қызығы, әуелі тоқымамен ер-жігіттер айналысқан екен.Бұл саламен айналысудағы мақсат, фехтование сайысына шыдамдылықты, дәлдікті, зейін қоюды үйрену болған екен. Бірақ кейіннен тоқыма өнерінің кең жайылуына байланысты уақыт өте келе қыздардың кәсібіне өтіпті. 1589 жылы Ағылшын шіркей уағызшысы Вльям Ли бізді инелері бар тоқитын станок ойлап табады. ХVIII-ғасырдың аяғында Францияда дөңгелек тоқитын машина жасалды. Қаншама тоқыма завод, фабрикалар ашылғанымен де қолдан тоқылған бұйымдар қашанда бағалы болып қала бермек. Өзгеше әдемі, сирек кездесетін тоқыма бұйымыны Орынбор бөкебайларын жатқызуға болады. Қолдан өрнектеліп тоқылатын орамалдың көлемі 2х2 метр, салмағы 70г болады. Тағы да тоқыма өнерінің әдемі туындысына Ирландық шілтерлерді (ирландское кружева) жатқызуға болады. Алғаш рет тоқыманың суреттері мен өрнектерін Голландықтар 1824 (мың сегіз жүз жиырма төрт) жылы «Penelope» журналына басып шығарды. Үлгі таңбалары ХІХ ғасырдың соңында нақты түрде бекітілді. Қазіргі уақытта үлгінің Британдық және Американдық екі түрі бар. Тоқу өнері-қазақ халқының ежелден келе жатқан, ең алғаш киімі мен үй жабдығының негізі болған қадірменді өнер. Бұл тамаша өнер қазіргі талап тілектер тұрғысынан жалғастырылып, туысқан халықтар шығармашылығымен толықтырылып, байытылып, тұрмыспен бірге ұласа дамып, одан сайын жетіліп, адамдарды сұлулыққа, әсемділікке жетелеуде. Адамдардың тұрмыс халдері үнемі өрлеуіне сай олардың мәдени тұрмыстық тілектері өсе түсуде. Сондықтан да әр адам киген киімнің қазіргі сән үлгісіне сәйкес бола отырып, қайталанбас әсем ерекшелігін, даралығын таныта білуге тырысады. Міне, осыған орай бізге көмекке келген өнердің бірі-тоқыма. Тоқымамен айналысқанда адам жеке басына аса қажет нәрсені тоқымайды: осы тоқу үстінде түрлі-түсті бояулар әлемінің үйлесімділігін, алуан толы сән үлгілерін таңдап, түрлі тоқу әдістерін меңгеруі адамның талғамын, шеберлігін, ой-өрісін жетілдіріп, көркемдікті сезіну қабілетін дамытады. Соған орай тоқу өнері басқа да істер сияқты үйренуді, ізденуді қажет етеді. Қазақ қолөнершілері тоқу ісіне көбінесе жүннен иірілген жіптерді пайдаланған. Жүнді машинамен, қолмен иіруге болады. Өндірісте жүн иіру технологиясында жүн иіретін арнайы машиналар кеңінен қолданылады. Сонымен қатар, күнделікті тұрмыста жүн иіруге арналған жүн иіруші апараттар қолданылады. Тоқыма тоқу үшін таза жүннен, мақтадан, вискозадан, синтетикадан иірілген жіптер пайдаланылады. Сондай-ақ бұрын иірілген жіптерді де тарқатып, қайта пайдалануға болады.







«Тоқыма өнері» (аптасына 1 сағат, барлығы 34 сағат)
Сабақтың тақырыбыСағат саныМерзімі
І-тоқсан
1Тоқыманың шығу тарихы16.09.2017ж
2Халықтық қолөнердегі өңдеудің дәстүрлі технологиясы113.09.2017ж
3Тоқыманың жасалу түрі120.09.2017ж
4Тоқыма станогында матаның алынуы127.09.2017ж
5Ілмектеп тоқу14.10.2017ж
6Ілмектеп тоқу111.10.2017ж
7Ашық тамбурлы тігіс арқылы іліп тоқу118.10.2017ж
8Іліп тоқу арқылы қолға блезік бұйымын жасау125.10.2017ж
ІІ-тоқсан
9Шұлық тоқу18.11.2017ж
10Шұлық тоқуды жалғастыру115.11.2017ж
11Шұлық тоқуды аяқтау122.11.2017ж
12Кестелеп жапқыш тоқу129.11.2017ж
13Кестелеп жапқыш тоқу16.12.2017ж
14Үстел үстіне арналған жапқыш тоқу113.12.2017ж
15Үстел үстіне арналған жапқыш тоқуды жалғастыру120.12.2017ж
16Қуыршаққа арналған киім тоқу127.12.2017ж
ІІІ-тоқсан
17Қуыршаққа арналған киім тоқу110.01.2018ж
18Гүл бейнесін тоқу117.01.2018ж
19Гүл бейнесін тоқуды жалғастыру124.01.2018ж
20Жаздық қыз баланың бас киімін ілгекпен тоқу131.01.2018ж
21Жаздық қыз баланың бас киімін ілгекпен тоқу17.02.2018ж
22Бисермен тоқымашылық114.02.2018ж
23Бисермен тоқымашылық121.02.2018ж
24Бисерден тоқылған тоқыманы мата бетіне түсіру. 128.02.2018ж
25Бисерден тоқылған тоқыманы мата бетіне түсіру.17.03.2018ж
26Бисерден тоқылған тоқыманы мата бетіне түсіру.114.03.2018ж
ІV-тоқсан
27Құлпынайдың бейнесін тоқу14.04.2018ж
28Құлпынайдың бейнесін тоқу111.04.2018ж
29Кілемше тоқу118.04.2018ж
30Кілемше тоқу125.04.2018ж
31Кілемше тоқу12.05.2018ж
32Шашбау әшекейін тоқу19.05.2018ж
33Шашбау әшекейін тоқуды жалғастыру116.05.2018ж
34Жұмыстарын тапсыру123.05.2018ж








«Бекітемін» «Келісемін» ӘБ отырысында қаралды Мектеп директоры: Оқу ісінің меңгерушісі ӘБ жетекшісі________________ __________________ Хаттама №____«___» ____2017ж « ___» ___2017ж ___________________ «___» __2017ж









бағдарламасы





МҰҒАЛІМ: Исатаева Арайлым Беқожақызы АУЫЛ: А.НазарбековМЕКТЕП: Ә.МолдағұловаПӘНІ: ТехнологияСЫНЫБЫ: 8САҒАТ САНЫ: 1



2017-2018 оқу жылы



Пайдаланылған әдебиеттер:

Ермилова Е.В., Товченик И.А. Технология (қыз балаларға арналған): Жалпы білім беретін мектептің 9-сыныбына арналған оқулық. –Алматы: « Мектеп» баспасы, 2009жыл (84,88,89,103 беттер). Ермилова Е.В., Товченик И.А. Технология (қыз балаларға арналған): Әдістемелік нұсқау. Жалпы білім беретін мектептің 9-сынып мұғалімдеріне арналған құрал. –Өңд., толықт. 2-бас-Алматы: Мектеп, 2013. Bilimsite.kz. мұғалімдерге арналған әдістеме сайты.









Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!