Оқушыларға
психологиялық ахуал
туғызу
(5
мин)
|
1.Ынтымақтастық
атмосферасын қалыптастыру. Оқушылар өз есімінің бас әрпінен
басталатын жақсы қасиет айтуы тиіс.Бір-біріне сәттілік
тілейді.Мыс:Мен жақсылыққа жанықұмар
Жұлдызбын.
Асықтардың түсіне
байланысты топқа бөлу.
Жұмбақ
шешу
1.Екі айнасы бар,
екі найзасы бар.
Төрт жылтырмағы
бар,
бір шыбыртқысы
бар.(сиыр)
2.Қамыс құлақ,
тостаған тұяқ,
Мінсең қанат, сүті
дәрі, еті тамақ (жылқы)
3.Басында
таяғы
Төрт аяғы бар. Сегіз
тұяғы бар,
Иегінде сақалы
бар. (ешкі)
4.Кішкентай ғана
бойы бар.
Айналдырып киген
тоны бар.
(қой)
5. Кезекті бір жануар
,
Үстінде екі тау
бар.
(түйе)
Б ағалау әдісі туралы түсінік
беру.
«5» -өте жақсы «4»
-жақсы
«3»
орташа
Тіршілікке нәр берген,
Өміріне сән берген.
Түйе ,сиыр, жылқы ,қой
Қасиетті төрт түлік
Қастерлеп оны қазағым.
«Мал жаның аман болсын
» -деп сабағымызды жалғастырайық.
|
Оқушылар өз есімінің
бас әрпінен басталатын жақсы қасиет
айтады.
Оқушылар бір-біріне
жақсы
сәттілік тілейді.
Топқа бөлінеді
Оқушылар жұмбақты
шешеді.
|
Мағынаны
тану
(25мин)
Сергіту
сәті
|
Төрт түлік
жырлары.
«Мал баққанға
бітеді» дейді халқымыз. Ата кәсібі малға мұра. Қазақ ежелден мал
шаруашылығымен айналысқан халық. Ғасырлар бойы қалыптасқан бай
тәжірибесі бойынша олар малдың өрісін, тіршілік табиғатын,
қадір-қасиетін әбден зерттеп білген. Кең даланы малсыз елестету
мүмкін болмаған. Қазақ жері мал өсіруге аса қолайлы. «Малым
жанымның садағы, жаным-арымның садағысы» деген
ата-бабамыз.
Ендеше 1-тапсырма: - Төрт түлік жайлы не
білетініміз
жөнінде, ой қозғап
көрейік.
Төрт түлік + төлімен
Төрт түлік +
пірімен
Қазір «Төлін
тап» ,
«Пірін
тап» ойынын
ойнайық. Жылқы төлін қалай атаймыз?
Түйе төлі....., Қой төлі..., Сиыр төлі...
«Дауысынан
ажырат» ойынын
ойнайық. Балалар бұл ненің дауысы?
Тыңдап көрейікші. Жақсы ( кісінейді, боздайды,
маңырайды, мөңірейді). Бұл ненің дауысы екен, түйенің
дауысын естіп көріппе едіңдер? Бұл ерекше дауыс түйенің боздағаны
екен.
Сәйкестендіру
«Төрт түлікті қалай
шақырамыз»
Оқулықпен жұмыс:
2 – тапсырма
Ал енді, оқулықтарыңды ашып, 1 - топ «Торы құлын» өлеңін, 2 - топ
«Сиыр» өлеңін тізбектей оқып шығыңдар. Балалар сендерге түсініксіз
сөздер кездессе қарындашпен түртіп қойыңдар. 1 мин уақыт
беріледі.
Әр топтан бір оқушы тұрып, мәнерлеп оқып берсін.
- Кәне 1 - топтан кім оқиды? Балалар, сендерге қандай түсініксіз
сөздер кездесті. (Жұп - жұмыр, бұлтиып)
1 - топ: Жұп - жұмыр - тып - тығыз, тығыршықтай терісі тартылып
тұр, артық ештеңесі жоқ, сымбатты, сұлу.
Бұлтиып - еркелеген бала сияқты, томпиып, бұртиып тұрған тұрысын
айтады.
2 - топ, сендерге қандай түсініксіз сөздер
кездесті? (Оқыра, сәйгел, мөңкіген,
жөңкіген деген қандай сөздер?)
- Бұл сөздердің мағынасын білетін балалар бар ма? Кәне кім
біледі?
Сөздік жұмысы:(репортаж мал дәрігерімен)
Сәйгел,
оқыра - жаздың ыстық күндерінде сиыр
малына тиетін сона тәрізді жәндік.
Оқыра
- сиыр терісінің астында өсіп
жетілетін құрт және осы құрттан пайда болатын сәйгел. Ыстық -
суыққа бірдей шыдамы жоқ сиырлар даладан оқыра қуып келсе, ауылда
да тыныштық таба алмайды. Дәптерге осы сөздерді
жазамыз.
3 –тапсырма
«Мазмұнды сызбамен
жұмыс»
Қазір мен бес
топқа тапсырма беремін. Ал енді
балалар, 1-топ жылқы малын сипаттау.Жылқы
малынан алынатын өнімдер. Жылқының етінен әзірленетін тағамдар.
Қымыз және оның түрлері. 2 -
топ ал сендердің тапсырмаларың
суретке қарай отырып, сиыр малын сипаттау.Сиыр малынан алынатын
өнімдер
3-
топ Түйе малын
сипаттау.
4-
топ Қой малын сипаттау алынатын
өнімдері.
5-
топ Ешкі малын сипаттау.Қандай
пайдасы бар? 4- тапсырма
«Константинополь» әдісі
бойынша «Жануарлар
» сөзінен бірнеше сөздер
табу.
Төрт түлікке
байланысты мақал-мәтел
айту
1.Құтты қонақ келсе,
қой егіз табады.
2.Қойдың сүті
қорғасын, қойды соққан
оңбасын.
3. Сиырлының үйі
айран
4. Сиырды теппейді,
сүтті төкпейді.
5. Жылқы- жаным,
қымыз-қымыраным.
6. Ат адамның
қанаты.
7. Түйе атасы-нар,
ағаш атасы –шынар.
Төрт түлікке
байланысты тиым сөздер.
1. Қой қырқатын қырықтықты
иесіне бос қайтармайды. Жүнге орап
береді.
2.Малдың алдынан бос ыдыспен шығуға болмайды
.
3.Жас малдың тістерін
санамайды .
|
1-тапсырма бойынша оқушылар кезекпен
интербелсенді тақтада сәйкестендіру әдісін пайдаланып, тапсырманы
орындай
Оқушылар мәнерлеп
оқып, «түртіп алау» стратегиясы бойынша сөздерге талдау
жасайды.
Интербелсенді
тақтадан видео тамашалау.
Денгейлік тапсырманы
сабаққа белсенді қатыспай отырған оқушылар
орындайды.
Төрт түлікке
байланысты мақал-мәтел
айтады.
Топтар төрт түлікке байланысты
тиым сөздерді кезекпен
айтады.
|