Ұйымдастырушылық оятушылық
Ұйымдастырушылық ізденушілік
Сергіту сәті
Ойын ойнату
Рефлекстік түзету
|
Балаларды орталыққа жинап сабақты бастау. Балалар, «Амандасу - адамгершіліктің, әдептіліктің баспалдағы»сондықтан да, алдымен қонақтармен амандасып алайық.
Шаттық шеңберіне тұруБілер қазақ баласыСәлем сөздің анасыКөп танасты көремізАлдымыздан кезіккенБәріне де ізетпенИіліп сәлем береміз- Өте жақсы. Жарайсыңдар! Тақтаға жайлаудың суретін ілу. Балалар бұл не? Бұл - жайлау. Жайлау өсімдік, шөп өсетін жазық дала. Жайлауға малды көктемде шығарады, күзге дейін үй жануарлары осы жайлауда жайылады, шөп жейді, қоректенеді, су ішеді. Балалар, осы сиыр, қойды үй жануарлары деп атайды.- Балалар, сендерді ата - әжелерің қандай сөздермен еркелетеді?Сендерді ата - әжелерің жақсы көріп, сүйкімді жануарлардың аттарымен еркелетеді екен, қандай тамаша!Тәрбиеші: Балалар, осы сүйкімді жануарлар төрт түлікке жатады. Олар: түйе, жылқы, сиыр, қой, ешкі. Түйенің баласы - бота, сиырдың баласы - бұзау, қойдың баласы - қозы, ешкінің баласы - лақ, жылқының баласы - құлыншақ. Халқымыздың байлығы да, берекесі де осы малдар. Адамға пайдасы өте көп. Сүтін ішеміз, етін жейміз, киім қыламыз. Сиырдың, қойдың, сүтінен май,құрт, айран, ірімшік жасайды. Адамдар да оларға қамқорлық көрсетеді. Бағады, шөп, жем, су береді, сауады, көптеген күтім жасайды. Үй жануарлары өздері күн көре алмайды. Ата бабамыздан келе жатқан қасиетті жануарларды өте жақсы көрген, күтіп, қасиеттеп қараған. Төрт түлік туралы көп жырлар, өлеңдер, мақал - мәтелдер шығарған. Ендеше мен сендерге жұмбақ жасырайын шешуін кім табады екен?Кішкене ғана бойы барАйналдырып киген тоны бар.(Қой)Қане, балалар ендеше қойдың дыбысын салыңдаршы.Балалар: Қой - мә - мә маңырайдыБақташы ата: Ой, бәрекелді балалар жарайсыңдар!Кезекті бір жануарҮстінде екі тауы бар(Түйе) Түйе - бө - бө боздайдыБасында екі таяғы барТөрт аяғы барБірақ тағы сақалы бар(Ешкі) Ешкі - бе - бе бақырадыЕкі айнасы барЕкі найзасы барТөрт жылтырмағы барБір шыпыртқысы бар(Сиыр) Сиыр - мө - мө мөңірейдіЕкеуі елеңдеп келедіТөртеуі төбелесіп келеді(Жылқы) Жылқы - е - е - е кісінейді-Жарайсыңдар, бәріміз бірге сергіту сәтін орындап жіберейік, балалар бойымызды сергітіп алайық.Сергіту сәті:Тіктеп титтей құлағыңБотам былай жүредіСыртылдатып тұяғынБұзау былай жүреді.Алға созып мойынынОйнақтайды ботақанКөкке қарай мұрынынШүйіреді бұзауқан.-Жарайсыңдар балалар! Көңілім көтеріліп сергіп қалдым.Тәрбиеші: Ендеше балалар төлдерге арнап тақпақтар айтып берейін сендер мұқият тыңдап отырыңдар. Ақ бұзауым ұнайды«Мө - мө» деп сүт сұрайдыКеледі өсіп күн сайынТұмсығын созып қарайдыТілімен мұрнын жалайды
Кіп - кішкене момақанҚошақанды ұнатамСүйеді апам қозым депҚошақаным өзім деп.Осы төрт - түлікке байланысты «Қай жануардың төлі?»ойынын ойнаймыз. Ал қане кім айтады?Сиырдың төлі не?Жылқының төлі не?Түйенің төлі не?Қойдың төлі не?Ешкінің төлі не?-Жарайсыңдар балалар,сонымен төрт түлікке нелер жатады?- Төрт түліктің төлдерін не деп атаймыз?- Малдың дыбысталғанын қалай атайды?Жылқы - кісінейдіСиыр - мөңірейдіҚой, ешкі - маңырайдыТүйе - боздайды-Балалар бүгінгі төрт түлік туралы сабағымыз ұнадыма?Бүгінгі сабаққа барлықтарыңызда жақсы қатыстыңыздарПайдаланған заттарын орын-орнына қоюуға ұсыныс жасау.
|
Балалар шеңбер құрып отыра қалады.
Қимыл жасап айтады.
- Балалар: Ботақаным, қозым, құлыным, еркем, кішкентай лағым, қошақаным.
Хормен қимыл жасап айтады.
Жеке-жеке және хормен қайталап айтады.
Ойын ойнап көңілдерін көтереді.
Сабаққа белсене қатысады.Жинауға көмектеседі.
|