Traditions and customs ( lesson plan )

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Traditions and customs ( lesson plan )

Материал туралы қысқаша түсінік
Traditions and customs ( lesson plan ) ағылшын тілі пәні мұғалімдеріне арналған
Материалдың қысқаша нұсқасы

Long-term plan unit: |Traditions and customs

School : 137

Date:

Teacher name: Kenzhebek Bulbul

Grade: 2

Number present:

absent:

Theme of the lesson

I like/ I don’t like

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

2.R1 read and spell out words for others

2.R3 read and follow with considerable support simple, words, phrases and sentences on familiar topics

2.R4 begin to use with support a simple picture dictionary

2.W3 write short phrases to identify people, places and objects

2.L1 understand a range of short basic supported classroom instructions

Lesson objectives

All learners will be able to:

  • listen and repeat the words

Most learners will be able to:

  • recognise and name some numbers

Some learners will be able to:

  • recognise and name all foods and numbers

Success criteria

to name 5 objects correctly


Cross curricular links

Biology

Thinking skills

Counting

Previous learning

Commands

Lesson plan

Plannedtimings

Planned activities (replace the notes below with your planned activities)

Resources

Beginning

5 minutes






10 minutes

1 T:Good morning , children

Cl: Good morning, good morning

Good morning to you!

Good morning . good morning

We are glad to see you!

  1. T: Now listen and repeat after me

Burgers-гамбургер

Chips-чипсы

Bananas-банан

Sandwiches-сэндвич

Chocolate- шоколад

Open your pupil’s book P.76, ex.5 Think and draw. Then say.

I like bananas.

I don’t like chips.

Shape1

Please, look at the copybooks and complete and tick

I like apples.

I don’t like apples.





Books and copybooks







Middle

10 min






5 minutes




10 minutes

Clap, clap, clap your hands!

Clap your hands together!

Stamp, stamp, stamp your feet!

Stamp your feet together !

OK, and now open your books P.44, ex.1: How old am I? Count and write. Then match.

Five+ five ( I’m ten)

Four+ seven (I’m eleven)

Homework

P.46. Ex.3

Ending the lesson.

The lesson is over goodbye!


End

Ask pupils which food is good or bad


Additionalinformation

Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners

the will be

Assessment – how are you planning to check learners’ learning?


Health and safety check
ICT links

Learners who already show fluency in the numbers 1-10 will be encouraged to define/explain the concept of zero

Fact-basedobservation

Careful movement around the room

Boy-girl-boy-girl arrangement within sitting and standing circles to encourage positive behaviours like keeping hands to self.


Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
06.05.2018
756
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Жариялаған:
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі