Материалдар / Treasure and numbers
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

Treasure and numbers

Материал туралы қысқаша түсінік
Ұстаздарға
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
08 Желтоқсан 2020
569
0 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Unit:

Treasure and heritage

Teacher name:


Date:


Grade:4

Number present:

Number absent:

Theme of the lesson:

Treasure and numbers

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

4.3.3.1 recognise basic opinions in short, simple texts on an increasing range of general range of general and some curricular topics;

4.4.1.1 plan, write and check sentences with support on a range of basic personal, general and some curricular topics;

4.5.2.1 use cardinal numbers 1 – 1000 and ordinal numbers 1 – 100

Lesson objectives

Learners will be able to:

use cardinal numbers 1 – 1000 and ordinal numbers 1 – 100; answer the questions about what they can see in the pictures.



Lesson plan

Planned timings

Teacher's actions

Pupils` actions

Assessment

Resources

10

minutes


ORGANISATION MOMENT:

Teacher greets students



Students respond to greeting and take their places



-


20

minutes


MAIN PART

Listen and read.

Go through the pictures of the story and set the scene by asking the pupils questions about what they can see in the pictures.

e.g. Teacher: (pointing to picture 1) Where are the children

Teacher: (pointing to Lilly in picture 3) What`s wrong with Lilly

Play the CD.



Read the story and answer the question

Explain the activity. Allow the pupils some time to read the story again silently and answer the questions. Check their answers. Ask the pupils to tell you where they found the answers in the dialogue.

Answer key

1. To find ten leaves and name the trees.

2. A classmate, Drake.

3. Because her arms are sore.

4. Jake’s

5. Jake’s team

Thinking: In pairs, answer the questions.

Explain the activity. In pairs, the pupils read the questions and discuss the answers with their partner. Ask pairs to report back to the class. Accept all reasonable answers.











Class: They are at a park:

Class: She got sunburnt! etc

The pupils listen and follow the story in their books.





pupils tell you where they found the answers in the dialogue.



















the pupils read the questions and discuss the answers with their partner.





Formative assessment

















Track 31 CD1



10

minutes

ENDING THE LESSON:

Well what did we do in our lesson?

- Evaluation of the lesson

Give the home task

Sing a Good bye song





Children sing a Good bye song


Feedback


https://www.youtube. com/watch?v= Xcws7UWWDEs











Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!