Twin cities 6 сынып ашық сабақ

Тақырып бойынша 31 материал табылды

Twin cities 6 сынып ашық сабақ

Материал туралы қысқаша түсінік
6 сынып Twin cities тақырыбында ашық сабақ жоспары
Материалдың қысқаша нұсқасы


Intellect” physics-mathematics school-lyceum





ENGLISH

OPEN LESSON











Teacher: Sagat Z.B.

Grade: 6 “A”




Unit: 8 Our neighbourhood


lesson 80

School


Teacher name


Date:


Grade: 6 A

Number present:

absent:

Lesson title

Reading: the Twins cities

Learning objectives

6.3.7.1 use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a limited range of general topics general and curricular topics

6. 4. 5. 1 identify the main idea from the context within some familiar general and reading topics, including long texts;

Lesson objectives

(assessment criteria)

Learners will be able to:

- predict the content of the text

- read for specific information

- consolidate new vocabulary


Stages/

Time

Teachers actions

Students actions

Assessment

Resources

Beginning

5 min

Greeting. (Whole class, Individually)

T tells the class to make groups of 2.

Warm up:

Teacher asks students to look at the photo on page 20 and the title of the text. Ask students to try to guess where this city is, but do not tell them whether they are right or not. Elicit some ideas and write them on the board.

Pre-teach the words floor (a building with three floors), gym and lake.

Teacher tells values of this month. The ability to treat the results of other people's work with care.


Checking the home task with wordwall.net

prepositions of places




Learners read the given sentences on the board and guess the topic and share with their ideas.










Learners do the home task


Teacher controles the process, gives feedback.

The teacher to assess learners for their ability.

Good job!

Well done!”

Formative Assessment

image1.png

Descriptor:

-do the home task-1





Middle

35 min

The teacher introduces the lesson topic using the Stopwatch method. Students choose one of the cards.

Task. I (Wh, I)

Ex: 1 P: 88

Teacher direct Ss' attention to the pictures and the title and allow them one minute to read the introduction. Elicit Ss' guesses in answer to the questions in the rubric.

Play the recording. Ss listen and follow the text in their books and check their guesses.



Students look at the pictures and read the title and the introduction. Answer the question. Discuss in pairs.

Answers:

look at the pictures and read the title and the introduction. Answer the question. Discuss in pairs.


Descriptor:

A learner

-discuss the pictures-1

- answer the question-2

Point-3


image1.png

Well done

Assessment sheet with card





Task. II (Wh, I)

Ex: 2a P: 88

Teacher allow Ss some time to read the text and mark the statements.

Ask Ss to use the Word List to look up the meanings of the words in the Check these words box.

Check Ss' answers. As an extension Ss can correct the false statements.




Students mark the statements.

Answers:

1 F It is a small city in the USA.

2T

3T

4 DS

ST

6 F Thousands of tourists visit every summer.

7F Restaurants serve local and international dishes.

8 F The

Descriptor:

A learner

- read the text -1

- write true or false -3

Point -4

image1.png

Excellent

Assessment sheet with card






Task. III (Task for understanding)

Mind map.Group work. Speaking. Differentiation:

Learners will be supported by teacher and by helpers from his class.





Warm-up activity. White-wait

Students write disadvantages and advantages of cities.



Descriptor:

A learner

- complete the sentences-1

-fill the gaps -1

Point -2

image1.png

Excellent

Total points 10


Pictures









Task. IV (Task for understanding)

Pair work. The teacher hands out cards to the students.


Conclusion. Cheking new words with Anagram.

They answer the questions on the cards.



Students demonstrated their knowledge of new words through the Anagram activity.


Excellent

Total points 10

End

5 min

Learners provide feedback on what they have learned at the lesson and draw it on the face of students prototype.

Ex:

Home task:

Ss evaluate each other and encourage classmate with phrases like:

Well done! Brilliant! Good job! I like it!

The teacher to assess learners for their ability.

Good job!

Well done!”




Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
09.04.2025
246
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Жариялаған:
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі