Тыңдаушылардың функциональдық
сауаттылығын
қалыптастыруда жаңа мазмұнды білім берудің
маңызы зор
Наралиева Рахила Турсыновна,
Бегалиева Айша Карыпжановна
Әл-Фараби атындағы
ҚазҰУ-дың аға оқытушылары
Әл-Фараби атындағы Қазақ
Ұлттық университеті Жоғары оқу орнына дейінгі білім беру факультеті
жоғары оқу орнына дейінгі дайындық кафедрасында оралман
тыңдаушыларға «Оқу сауаттылығы» пәнінен білім беру үдерісі ҚР
Үкіметінің 2016 жылғы 13 мамырдағы № 292 қаулысымен бекітілген Орта
білім берудің мемлекеттік жалпыға міндетті стандарты (бұдан әрі –
ҚР МЖМБС-2016); Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің
2016 жылғы 23 қарашадағы № 668 бұйрығымен бекітілген жалпы білім
беретін пәндердің үлгілік оқу бағдарламалары мен оқу жұмыс
жоспарының негізінде және «Оқулықтардың, оқу-әдістемелік
кешендердің, оқу құралдарының және басқа да қосымша әдебиеттердің,
оның ішінде электрондық жеткізгіштердегі тізбесін бекіту туралы»
Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрі міндетін
атқарушының 2013 жылғы 27 қыркүйектегі № 400 бұйрығына өзгерістер
мен толықтырулар енгізу туралы» және ҚР Білім және ғылым
министрінің 2018 жылғы 3 мамырдағы № 192 бұйрығымен бекітілген оқу
басылымдары негізінде жүзеге асырылады.
Қазақстан Республикасының
жоғары оқу орнына дейінгі білім беру саласының басым бағыттарын
әлемдік білім беру үдерістерін дамыту жолына сәйкестендіру
мақсатында, білім алушылардың функционалдық сауаттылығын
қалыптастыру қазіргі таңда отандық оқу-ағарту ісінде өзекті
мәселелердің бірі болып табылады. «Оқу сауаттылығы» пәнін Жоғары оқу
орнына дейінгі білім беру факультеті мен даярлық курстарында
(толығырақ мәліметті:
www.kaznu.kz
сайтынан қараңыз) оқыту мемлекеттік жалпыға
міндетті білім берудің стандартына сәйкес «Филология» білім беру
саласына енгізілген және даярлық курстарында жалпы орта білім беру
мектептің негізгі деңгейінде міндетті түрде оқытылатын пән. «Оқу
сауаттылығы» пәнін оқытудың маңыздылығы қазақ тілінің Мемлекеттік
тіл мәртебесімен дәйектеледі.
«Оқу сауаттылығы» пәнін оқыту –
оқу үдерісінде қазақ тілін функциональды-коммуникативтік бағытта
оқыту жүйесіне – «тілден – тілдік формаға және тілдің функциясына»
және «тілдің функциясынан - тілге» қарай ойысу логикасына
негізделеді. «Оқу сауаттылығы» пәнін оқу
барысында тыңдаушылардың теориялық білім
алумен қатар, жазбаша мәтіндерді ұғына оқу қабілеттілігі
қалыптасады және оларға рефлексия жасау, жұмыстың нәтижесін,
мазмұнын өз мақсаттарына қол жеткізу үшін қолдана, білімдері мен
дағдыларын қоғамның белсенді өміріне араласуы үшін дамыта алады.
Оқу сауаттылығын тексеруге бағытталған білім мониторингі – білім
алушының оқу техникасы немесе мәтіннің мазмұнын нақты түсінуін
бағалауға емес, оқу барысында меңгерген білімдері мен дағдыларын
өмірлік жағдайттарда қолдана білуге икемділіктерін бағалауға
бағытталады.