Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация жариялап
2 млн. ₸ табыс табыңыз!
0 / 1
Материалға шағымдану
Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Сіздің сұранысыңыз сәтті жіберілді!
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
1 бонус = 1 теңге
Бонусты сайттағы қызметтерге жұмсай аласыз. Мысалы келесі материалды жеңілдікпен алуға болады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Түсінікті
2024-2025 оқу жылына арналған
қысқа мерзімді сабақ жоспарларын
Жүктеп алғыңыз келеді ме?
"types of vehicle"
Материал туралы қысқаша түсінік
сабақ жоспар
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады.
Толығырақ
22 Мамыр 2018
669
0 рет жүктелген
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Lesson plan
Long-term plan unit: 5 | School: | |
Date: | Teacher name: | |
CLASS: 2 | Number present: | absent: |
Theme of the lesson: Types of vehicle | ||
Learning objectives(s) that this lesson is contributing to | 2.L1 recognise short basic instructions for a limited range of classroom routines spoken slowly and distinctly 2.R3 recognise and identify some familiar sight words from local environment 2.W2 form lower and upper case letters of regular size and shape | |
Lesson objectives | Learners will be able to: | |
Success criteria | Learners have met this learning objective 2.L1, if they can recognize short basic instructions | |
Value links | Education throughout life | |
Cross curricular links | The world around us | |
ICT skills | Smart board | |
Previous learning | Directions | |
Plan | ||
Planned timings | Planned activities (replace the notes below with your planned activities) | Resources |
Beginning | ORGANIZATIONAL MOMENT- Good morning boys and girls! I am glad to see you. Let's begin our lesson! Listen to the song “What Do You See?” Look at the screen. What do you see here? P1-I see a car.P2- I see a bus, a plane, a ship etc.-What is the topic of our lesson? How do you think?P3-Different kinds of transport.- OK. You are right. Today we’ll have a talk about different kinds of transport. PHONETIC DRILLSTeacher: Look at the whiteboard, listen and repeat, please. [ei][ᴧ] [i]planeluggageshiptrainbus ticketstayBus stopmiss Teacher: Let’s practice our tongue and try to learn the poem. And now let’s try to read it.Take a bus or take a train,Take a boat or take a plane,Take a taxi, take a car,Maybe near or maybe far,Take a rocket to the moon,But be sure to come back soon.Teacher: How many types of vehicle can you find in this poem? | What Do You See? Song |
Middle | REVISION1. Teacher: I want you to answer some questions:- Do you like to travel?- Do you like to travel by sea (by plane, by train)? - Do you like to travel in summer? 2. Teacher: Now let’s play a game «Music box”.Children listen to music and pass each other a box with word cards of transport. When the music stops the children take out pieces of paper with the words from a box and call them in English. 3. Teacher: Look at this task. Fill in the missing letter.Pl_netra_nc_rb_k__ust_xib_at4. Teacher: Now let’s play a game “chain word”Find new words and write down them.TRUCKJETTRAINBUSCARSCOOTERBOATYACHTHELICOPTER BREAK.Teacher: It’s time to have a rest. I want you to stand up and do our exercises.Up and DownUp and down, up and downClap your hands and turn around. Hands up clap clap clapHands down shake shake shakeHands on hip jump jump jumpHop hop hop stop stand still.Good sit down please. DEMONSTRATION Learners are given a worksheet with vehicles that typically have names on: taxi school bus police ice-cream ambulance circus etc. Learners complete missing letters. PRACTICEPupils practice reading and writing. FORMATIVE ASSESSMENTLearners listen to instructions and colour the images of the vehicles. e.g. Can you see the ambulance? Colour the cross on the door red. | Worksheets Short presentation on types of vehicle |
End | Teacher: Well what did we do at our lesson? Can you read? Can you write? Can you listen? Show your smiles. Give the home task Learn the wordsChildren sing a Good bye song | Good bye song |
Additional information | ||
Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners? | Assessment – how are you planning to check learners’ learning? | Health and safety checkICT links |
ReflectionWere the lesson objectives/learning objectives realistic? What did the learners learn today? What was the learning atmosphere like? Did my planned differentiation work well? Did I stick to timings? What changes did I make from my plan and why? | Use the space below to reflect on your lesson. Answer the most relevant questions from the box on the left about your lesson. | |
Summary evaluation What two things went really well (consider both teaching and learning)? 1: 2: What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)? 1: 2: What have I learned from this lesson about the class or individuals that will inform my next lesson? |
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация
жариялап табыс табыңыз!
Материалдарыңызды сатып, ақша табыңыз.
(kaspi Gold, Halyk bank)