Мұғалім жаңа сабақты
бастамас бұрын дүкенші ойынын ойнатады. Содан соң әр топтан бір-бір
дүкенші сайланады, қалған топ мүшелері сатып алушылар болады.
Мысалы, дүкенші мектеп құралдарын сатады. 1 қарындаш 2 теңге
тұрады. Сатып алушы 2 қарындаш алса оған төленетін ақшаны анықтау
керек. Оқушылар кестені толтырады.
Мұғалім: оқушылар осы жерде
х пен у арасында қандай тәуелділік бар, не байқадыңдар? Содан соң
мұғалім оқушыларға осы құрған кестелерін координаталық жазықтықта
бейнелеуді ұсынады. Қандай график шықты? Осыдан тура
пропорционалдықтың формуласын анықтадықпа? Ал k-саны нені білдіріп
тұр.
Сұраққа жауап беру арқылы
жаңа сабақтың тақырыбын
ашады.
Тақтаға сабақтың тақырыбы
жазылады.
Топтық
жұмыс.
Әр топқа
«Ойлан, жұптас,
бөліс» әдісін қолданып орындауға
тапсырма беріледі.
Мына функциялардың графигін
бір координаталық жазықтыққа бейнелеңдер.
(әр тұрғызылған графикті әр
түрлі карандашпен салу керек)
І
топ. 1)
2)
(осы функцияларды тұрғызуда
оқушылар функциясының графигі координаталар бас нүктесі арқылы
өтетінін біледі, болса, бұл түзулер І
және ІІІ координаталық бұрыштар арқылы өтетін түзу сызық екенін
ұғынады)
ІІ
топ. 1)
2)
(осы функцияларды тұрғызуда
оқушылар функциясының графигі координаталар бас нүктесі арқылы
өтетінін біледі, болса, бұл түзулер
ІI және ІV координаталық бұрыштар арқылы өтетін түзу сызық екенін
ұғынады )
ІІІ
топ. 1) 2)
(осы функцияларды тұрғызуда
оқушылар функциясының графигі координаталар бас нүктесі арқылы
өтетінін біледі және бір нүкте арқылы бір түзу жүргізуге болатанын
және О (0;0) нүктесі белгілі болғасын екінші бір нүктені тауып, екі
нүкте арқылы бір ғана түзу жүргізуге болатынын
байқайды)
Әр топ өздеріне берілген
тапсырмаларды, жұптасып, топтасып содан соң тақтада
түсіндіреді.
Мұғалім топты
мадақтау арқылы
бағалайды.
(жарайсың, тамаша, керемет
жауап бердің, ерекше ұнады жауабың,
т.б.)
Жұптық жұмыс. (Оқулықпен
жұмыс)
3.43 тура пропорционалдық
графигін салып, осы график бойынша
мәніне сәйкес у мәнін
анықтаңдар.
Шешуі:
x=-4 болса, онда
у=-0.5·
(-4)=2
x=2
болса, онда
у=-0.5·2=-1
x=6
болса, онда
у=-0.5·6=-3
3.47. Тура пропорционалдық
функция кестемен берілген:
-
Кестені
толтырыңдар
-
Бұрыштық коэффициентін
табыңдар.
Шешуі: k=-2
х
|
-2
|
0
|
1
|
3
|
5
|
у=kx
|
4
|
0
|
-2
|
-6
|
-10
|
Мұғалім оқушыны
мадақтау арқылы
бағалайды.
(жарайсың, тамаша, керемет
жауап бердің, ерекше ұнады жауабың,
т.б.)
Саралау тапсырмалары
беріледі. Сәйкестендіру
Шешуі: y=3x жасыл y=x
көк
y=-1.5x қызыл
у=-x
сары
|