ШҚО Ұлан
ауданы
М.
Ломоносов атындағы орта мектептің
Математика пәні мұғалімі Чүкүева Бақытжан
Қазезқызы
10"А"
сынып. Сабақтың тақырыбы: "Туынды және оның
қолданылуы"
Сабақтың
білімділік мақсаты: Оқушылардың туындыға қатысты білімін,
туынды
Ережелерін қолдану шеберлігі мен дағдыларын жетілдіру және
бақылап, тексеру.
Дамытушылық мақсаты: Оқушылардың жеке тұлғалық
қасиеттерін
қалыптастыруда логикалық ойлауын, математикалық
дүниетанымын кеңейту.
Тәрбиелік
мақсаты: Жауапкершілікке, бірлесе жұмыс істеуге
және
шапшаңдыққа тәрбиелеу.
Сабақтың
түрі: Оқушының білімін, біліктілігін және дағдысын
тексеріп,
қорытындылау сабағы.
Сабақтың
әдісі: Деңгейлеп оқыту, топтық-жұптық,
интерактивтік.
Көрнекілік: Тапсырмалар слайдтан көрсетіледі. Бағалау
парағы.
Сабақтың
барысы:
-
Ұйымдастыру
-
Сұрақ-жауап
-
Туындының
математикалық, геометриялық, физикалық мағынасын
ашу.
-
Деңгейлік
тапсырмалар.
-
Тест
тапсырмалары.
-
Тест
тапсырмаларын қорытындылау, талдау.
-
Бағалау.
-
Үйге
тапсырма
-
Қорытынды.
1.
"Математиканың өз тілі бар – ол формула". С.
Ковалевская.
Топтау
страгиясы арқылы оқушылар 3 топқа бөлінеді. Сұрақтарға жауап беру
арқылы топтың атын анықтау.
-
Айнымалының әрбір мәніне у айнымалының тек қана бір мәні
сәйкес келетін тәуелділік не ? (Функция)
-
Кез-келген функцияның графигінің бір ғана нүктесіне
жүргізілген түзу сызық қалай аталады ? (Жанама)
-
Функцияның туындысын табу қалай аталады ?
(Дифференциал)
2. Үй
тапсырмаларын пысықтауға арналған теориялық
сұрақтар
-
Туынды
терминин алғаш рет қолданушы кім ?
-
Туындыны
жүйелі түрде дамытқан кімдер ?
-
Туындыны
олар қалай атаған ?
-
Функцияның нүктедегі туындысы
-
Функциялардың қосындысының туындыларының ережелері
?
-
Функциялардың көбейтіндісінің туындысы ережелері
?
-
Тағы
қандай туындыны есептеу ережесі бар ?
-
Тригонометриялық функциялардың туындысының формуласын
жазыңдар.
-
Күрделі
функцияның туындысы формуласын жазыңдар.
-
Жанаманың
теңдеуң формуласын жазыңдар.
3.
Тақтада 3 топтан 3оқушы туындының математикалық, геометриялық және
физикалық мағынасын ашады.
4.
Деңгейлік тапсырмалар. №1 "Ойлан тап"
А
тобы. Материалдық нүкте
х(t)=t3-4t2
заңы
бойынша түзу сызықты қозғалады. t=5 мезеттегі жылдамдықты және
үдеуді тап. (Орын ауыстыру метрмен өлшенеді)
Шешуі:
v(t)= х/(t)=(t3-4t2)=3t2-8t
v(5)=3*52-8*5=75-40=35
м/с
а(t)=
v/(t)=
(3t2-8t)/=6t-8
а(5)=6*5-8=30-8=22м/с 10
ұпай
В
тобы. Массасы m-ге тең материалдық
нүкте х(t)=2t3-t2
заңы
бойынша түзу сызықты қозғалады. Осы нүкте t=2 болғанда әсер етуші
күшті тап.
Шешуі: Ϝ=
mа
х(t)=2t3-t2; v(t)=
х/(t)=
(2t3-t2)/=6t2-2t
а(t)=
v/(t)=(6t2-2t)/=12t-2
Ϝ= mа=
m(12t-2); t=2 Ϝ= m(12*2-2) =22m 20
ұпай
Стобы. Массасы 2 кг дене
х(t)=t2+t+1 заңы бойынша қозғалады. Х
координатасын сантиметрмен, t уақыт секундпен
өлшенеді.
Әсер
етуші күшті. Қозғалыс басталғаннан кейін 2с өткендегі кинетикалық
энергиясын тап.
Шешуі:
х(t)=t2+t+1 v(t)=(
t2+t+1)
/ =2t+1
Ϝ=
mа=2*2кг*см/с2=4кг*см/с2=0,04кг*м/с2=0,04Н
Ек=
mv2/2; t=2с v(2)= 2*2+1=5
Ек=2*52/2кг*см2/с2
=
0,0025Дж 30
ұпай
№2 "Кім
жылдам ?"
В
тобы. f функциясы графигінің жанама
абсцисса осіне параллель болатын нүктені тап.
f (х)
= Жауабы:
х=(-1)к + , кϵẕ.
№3 "Кім
озық ойлы ?"
А
тобы. Функцияның туындысын
тап.
f (х) =
2tgх
Жауабы:
f /(х) = - . 10
ұпай
В
тобы. Функцияның туындысын
тап.
f (х) =
х4+ tg 2х
Жауабы:
f /(х)
=4х3+ 20 ұпай
С
тобы. Функцияның туындысын
тап.
f (х)
=
Жауабы:
f /(х) = 30 ұпай
5.
Туындының қолданыс кеңістігі.(Оқушының шағын жобасын
тыңдау)
6. Тест
тапсырмасын орындау қорытындылау, талдау.
7.Оқушылардың білімін бағалау. (Ұпай санын
жинақтау)
8.Үйге
тапсырма.(122-125 бет.Тест тапсырмалары)
9.Қорытындылау.(Жеңіске жеткен топты
марапаттау)