Ұйымдастыру
сәті
Амандасу
Оқушыларды топқа
бөлу. Пазл арқылы топқа
бөлінеді
Үй жұмысын
тексеру
Үй жұмысы( топтағы
оқушылар дәптерлерін ауыстыру арқылы тексереді). Әр дұрыс жауап 1
ұпай
Шыршаны безендіру.
(сұрақ -жауап) өткен сұрақтарға шолу жасап, жаңа тақырыптың
мақсатын айқындау. Өткен тақырыптарда еске
түсіреміз.
1.Функция нүктесінде аргумент өсімшесі
нөлге ұмтылғанда сәйкес функция өсімшесінің шегі нөлге тең болса ,
онда функция нүктесінде қалай аталады?
үздіксіз
2.у=f(x)
функциясының графигінің М нүктесі
шексіздікке ұмтылғанда бір L түзуінен ара қашықтығы нөлге ұмтылса,
онда L түзуін у=f(x) функциясын қалай
атайды? асимптота
3.Функция асимптотасы
неше түрге бөлінеді: үш , вертикаль
x=a,
горизонталь y=b,
көлбеу
y=kx+b.
4.
басқа айнымалыға тәуелді қандай-да бір
айнымалының, тәуелсіз айнымалының белгілі бір өзгеруінде, қандай-да
бір тұрақты мәнге шексіз ұмтылатындығын білдіретін математикадағы
негізгі түсініктердің бірі қалай аталады.
Шегі
5. Шама шегі 0 болатын айнымалы шаманы
қалай атайды. Шексіз
кіші
шама
6.
Шама шегі шексіздік болатын айнымалы шаманы
қалай атайды: Шексіз үлкен шама
табылады.

Тақтаға слайд
ашылады.
Тақырып
ашылады.
Сабақтың тақырыбы:
Туындының анықтамасы. Туындыны табу
ережелері.
Функцияны қарапайым
қозғалыстар, құбылыстар мен процестерді және олардың өзгерісін
математикалық модель тұрғысынан зерттеу мақсатында
қолданады.
Аргумент және функцияның өсімшелері ұғымдарын анықтап алайық.
у=f(х)
функциясы берілсін. Аргументтің х және х1 мәндері функцияның
анықталу облысынан алынған.
Анықтама: х1 –х
айырымын аргументтің х нүктесіндегі өсімшесі деп
аталады.
Өсімшені Δх
таңбасымен белгілеп, “дельта икс” деп оқиды, яғни
Δх= -х
Аргумент х-ке Δх
өсімшесін у=f(х)
функциясы да өсімше қабылдайды. Бұл функцияның
өсімшесі Δу
деп белгіленіп, Δу
=(у+ Δу
)-у немесе , Δу
= f(х+Δх)-f(х)
теңдігімен анықталады.Сонда функция өсімшесі функцияның екі
нүктедегі мәндерінің айырымына тең.
1-мысал. Аргументтің мәнін 1 ден 1,5 ке дейін өзгерткенде
,f(x)=4 функциясы аргументінің өсімшесі мен функциясының
өсімшесі қандай болады?
Шешуі : Аргументтің өсімшесін табамыз
:∆х=?_2−?_1
∆x=1,5-1=0,5 ∆y=f( )-f( болғандықтан
, f( ) және
f( мәндерін
есептейміз: f( )=f(1,5)=4*2,25-3+4=10 және
f( )=f(1)=4*1-3+4=5 ∆y= y=f( )-f( =10-5=5 сондықтан жауабы 0,5
және 5
Туындының
анықтамасы. Егер функция өсiмшесiнiң
аргумент өсiмшесiне қатынасының аргумент
өсiмшесi х0 да шегi бар болатын болса,
онда оны f(x) функциясының нүктесiндегi туындысы деп
атайды:

Туынды табу
ережелері

Sinˈx=
cosx
Cosˈx=-sinx

ctˈgx=

Туындыны табу
алгоритмі
1.
Аргументке өсімшесін
беру
2.
өсімшеге сәйкес функция
өсімшесін анықтау
3.Функция өсімшесінің аргумент
өсімшесіне қатынасын табу, яғни

4.Соңғы теңдіктен аргумент
өсімшесі нөлге ұмтылғандағы шекті
анықтау:
lim


Есептер
шығару:
f(х)=0
теңдеуін шешіңдер: f(х)=4х2 – 8х + 4
4*2х-8+0=8x+8=8(x+1)
f(х)0
теңсіздігін шешіңдер: f(х)= х3 + 4х2 – 9х + 1
*3x2+4*2x-9+0=x2+8x-9
Функцияның
туындысын табыңдар: f(х)=(4 +
3)(4 – 3) + 2х2
(16x-9+2x2)=
16+4x
f(х)=0
теңдеуін шешіңдер: f(х)=-6х2 + 12х + 5
-6*2x+12=-12x+12=12(-x+1)=12(1-x)
f(х)0
теңсіздігін шешіңдер: f(х)= - х3 + х2 + 3х
f(х)=0
теңдеуін шешіңдер: f(х)=5х2 – 20х + 1
f(х)0
теңсіздігін шешіңдер: f(х)= х3 – 27х
f (х) =3х3 -
2х |