ҰБТ - ға сеніммен
барайық
Психологиялық қызметтiң
мiндеттерi:
-
психологиялық және әлеуметтiк – психологиялық тұрғыдан қиындық
көрiп жүрген балалардың проблемаларын анықтап, оларға дер кезiнде
көмек көрсету.
-
Проблемасы бар балаларды жан - жақты зерттеп, оны туғызған себебiн
анықтау және түзету, дамыту жұмыстарын жүргiзу.
-
Дамуына ауытқуы бар балалардың психологиялық қасиеттерiн өндеу үшiн
психологиялық тренингтер ұйымдастыру.
«ҰМЫТУДЫҢ ПРОЦЕНТІН АЗАЙТУ ҮШІН НЕ ІСТЕУ
КЕРЕК?
Ұзақ мерзімді есте сақтау процесін ҚАЛАЙ
ЖАТТЫҚТЫРУ КЕРЕК?» - дейтін болсақ, еске сақтау ережесін білуіміз
қажет.
1.
Ең алдымен есте ұстау керек мәліметті бөліп алу
керек.
2.
Барлық зейінді есте сақтауға қажетті материалға шоғырландыру
қажет.
3.
Қажетті материалдың ішінен негізгісін және қосымшасын бөліп алған
дұрыс.
4.
Күрделі, қиын материалды есте сақтау үшін мазмұнын негізге алған
жөн.
5.
Өздеріңіздің есте сақтау қабілеттеріңізге сенімді болыңыздар және
оны үнемі жаттықтырып тұрыңыздар
6.
Жүйелі түрде қайталап есте сақталған материалды қайта жаңғырту
керек.
7.
Тану мен қайта жаңғыртуды араластырмаңыздар.
8.
Қайта жаңғырту қиын болған жағдайда сол сәттегі жағдайдың әрбір
оқиғасын жекелеп еске түсіріңіздер.
9.
Естеріңізде болсын жүйкеге шамадан тыс күш түсіру мен мазасыздық -
еске сақтаудың ең бірінші жауы. Есте жақсы сақтау үшін денсаулық
мықты болу керек.
10.
Еске сақтауды жаттықтыру барысында Зейін, Байқағыштық және Ерік
процестерін ұмытпаңыздар.
11.
Таңертеңгілік 8 - 12 сағ. арасында еске сақтауды жаттықтыру жұмысы
жемісті нәтижені береді. Жемісті жұмыстың шарықтау шегі - кешкі 19.
00.
12.
Шай мен кофе еске сақтауды белсенді етеді, ал шылым шегу еске
сақтауды әлсіретеді.
Еске сақтаудағы маңызды құпия
–
ЭМОЦИОНАЛДЫ ЕСТЕ САҚТАУ.
Стресті жеңу үшін не істеу
қажет.
Біріншіден: стресс кезінде ағзада витаминдер қоры
бітеді, әсіресе, В витамині жетіспейді. Дәрігерлердің көбі
витаминдерді пайдалану қажет десе де, шамаңыз келсе пайдаланбаған
жөн.
Екіншіден: денені шынықтыру қажет. Спортзалға жиі
барып дене шынықтыру жаттығуларын жасаңдар, билеңдер, ән айтыңдар,
бассейнге барып жүзіңдер, далада көп
серуендеңдер.
Үшіншіден: психикалық және физикалық демалу үшін
релаксация қажет. Келесі әдістерді қолданып көріңіздер: баяу
музыканы тыңдап, түнгі аспанға қарап армандаңдар.
Төртіншіден: үйлесімді өмір сүру үшін ең алдымен
отбасының, жолдастарыңның, жақын - туыстардың көмегі қажет.
Психологиялық тренингтерге барып, жанұядағы салтанатты
мәжілістерге, тойларға баруды және қызықты жаңа адамдармен танысуды
ұмытпаңыздар. Ата - аналарыңа, өздеріңнің әжелері мен аталарыңа,
ағаларын мен апайларыңа және басқа жақын - туыстарына барып,
амандығын білуге тырысыңыз. Өйткені, олар да сізден махаббат,
қамқорлық, мейрімді жылы сөзді күтіп отыр.
ҰБТ - ға сеніммен
барайық
Мақсаты: Оқушылардың өзін тану арқылы, өзіндік бағалауын
қалыптастыру, стрессті жеңуге жол көрсету.
Міндеті:
♦ Өзіндік сенімін болуға баулу.
♦ Өзіндік бағалауын анықтау.
♦ Стресті жеңуге жол көрсету
♦ Оқушыларға ҰБТ - ні сенімді тапсыруға
дайындау.
Сабақтың түрі: психопрофилактикалық
сабақ
Құралдар: ҰБТ - ға байланысты салынған плакат,
шарлар, ақ қағаз, қалам, тест парақшасы.
Тренингтің барысы:
Психолог:
Құрметті мектеп түлектері, сіздер Қазақстанның болашағысыздар,
болашақ бүгіннен басталады! Сіздер кеше ғана бүлдірішін бала, қызыл
шақа балапан болсаңдар, міне бүгін дүбірлі додаға қатысуға дайын,
жарауы жеткен сайгүліктей ауыздықпен алысып тұрсыңдар. Алдарыңда
үлкен болашақ, ұлы мақсат, міндет күтіп тұр. Асар белестерің, шығар
биіктерің көп болсын. Кім еңбектенсе, соның бағы жанады. Халқымыз
айтпақшы «Талаптыға нұр жауар!» деген емес пе? Бақтарың
жансын.
Тренингтің кезеңдері.
I.
Психологиялық дайындық, ұйымдастыру
1.
«Мен қалаған есім»
Оқушылардың өзін жайлы сезінуін қалыптастыру,
ойынға соңына дейін белсенді қатысу мақсатында
жүргізіледі.
Тренинг ережесі: Ортаға оқушылар шығып, шеңбер
құрып тұрады. Оқушылар өзінің жақындарының, өзін қалай шақырғанын
ұнатады?
1.
Ата - анаңның қалай атағаны ұнайды?
2.
Сыныптастарыңның қалай атағаны ұнайды?
3.
Мұғалімнің қалай атағаны ұнайды?
4.
Достарыңның қалай атағаны ұнайды?
Релексация, Өзіңді солай атағанда қалай
сезіндіңдер? Бұдан кейін сыныптастарыңның өзіңді солай атауын
қалайсың ба? Мұғалімдерден өзіңді солай атауын сұрағың келмей ма?
Оқушылар орнына отырады.
2.
«Мен кіммін» әдістемесі
Мақсаты: Оқушылардың «Кеше кім»?, «Бүгін кім?»,
«Ертең кім?» болатынын түсіндіре отырып, өзінің кімге
сәйкестендіретіндігін анықтау.
Алдыға оқушылар шығып шеңбер құрады, бір шетінен
бастап өзінің кім екендігін айтады. Психолог жеткізе алмаған
оқушыларға жетелейді, бәрі айтып біткен соң олардың айтқан
сөздеріне қортынды жасайды.
3.«Стрессті қалай жеңуге
болады?»
Ойын барысы: Ортаға оқушылар шығады. 1.
Оқушыларға шар үлестіріледі, психолог, оқушылардың бір шетінен
«Сендердің қандай жағдайда жындарың келеді?» деген сұрақ қояды.
Оқушылар сол сәттерімен бөлісіп шарды үрлейді, әр бір оқушының
айтқан сөзінен кейін шар үрлене береді, шар үлкейе береді, үйге
барсам ата - анам ұрсады, мектепке келсем сынып жетекшім оқушылар
алдында сынайды, осы сөздердің бәрі айтылады, оқушылар үлкен болып
шыққан шарды жарады. Сосын оқушыларға екінші шар үлестіріліп,
психологтың алдынғы сөзді қайталануы бойынша үрленіп, үлкейеді,
«Ата - анам мені үнемі жақсы болсын дейді сол үшін, ұрсады,
мұғалімім мені болашақта жақсы азамат болсын дейді, сол үшін
сынайды»деген сөздерден кейін оқушылар шардың желін ақырындап
шығара бастайды. Шардың ішінде желі қалмайды.
Релексация: «Бұл ойыннан қандай ой түйдіңдер?»
оқушылар өз ойын айтады.
ІІІ. Ойынды аяқтау
Ортаға барлық оқушы шығып, шеңбер құрып
тұрады.
Психолог. Мінеки оқушылар стресс осылай жиналады,
ол жинала берсе сенің денсаулығыңа, алда болатын ҰБТ - ға
дайындығыңа, психологиялық дұрыс қалыптасуыңа өте зиянды, сол үшін
бойларыңдағы жағымсыздық қасиет тудыратын сөздерді дұрыс қабылдап,
стреске ұшырамауларыңа тілектеспін.
Енді мына жарқыраған күннің шуағы астында, ҰБТ -
ға сеніммен баруға байланысты, бір біріңе тілек тілеңдер. Шеңбер
бойындағы оқушылар бір шетінен бастап келесіне өз тілегін
білдіреді. Барлық оқушының тілегі бітеді.
Психолог. Құрметті мектеп түлектері алдарыңда
үлкен сын, намысты дода сол сынға әрқашан сеніммен барыңдар.
Бақытты ғұмыр болмайды, ол бақытты секунд, бақытты минут, бақытты
сәттерден тұрады, біз сол бақытты сәтті сезіне білу арқылы бақытты
боламыз. бір - бірінің қолдарыңды ұстап жоғары көтеріңдер, біркелкі
хор дауыспен «Біз ҰБТ - ға сеніммен барамыз!» деп
айқайлаңдар.