«№26 Қарлығаш»
бөбекжайы»
Үй
жануарлары
« Ортаңғы топ
»
Ақтау қаласы – 2021
жылы
Білім беру
саласы: «Коммуникация», «Әлеуметтік
орта»
Ұйымдастырылған оқу
қызметі: Қарапайым математикалық ұғымдарды
қалыптастыру, Сөйлеуді дамыту, Қоршаған
орта.
Тақырыбы: « Үй
жануарлары»
Мақсаты:
1. Балалардың үй жануарлары туралы
түсініктерін тереңдету. Олардың төлдерін бір-бірінен ажырата
білуге, зейін қойып тыңдауға үйрету. Олардың бізге тигізетін
пайдасы туралы айту.
2. Балаларға үй жануарларына байланысты
тақпақ, жұмбақтарды қайталай отырып, сұрақ-жауап арқылы тілін
дамыту.
3. Үй жануарларын күтіп баптауға, қорғап
қомқор жасауға тәрбиелеу.
Әрекеттер кезеңі Тәрбиешінің іс-әрекеті
Балалардың
іс-әрекеті
Рефлексиялық-түзетушілік
Жылулық
шеңбері
Атам мені, «құлыным»-
дейді,
Әжем мені, «ботам»-
дейді.
Әкем мені, «шырағым»-
дейді,
Анам мені, «қозым»-
дейді.
Ал шынында мен
кіммін?
Мен дарынды
баламын!
-Жарайсыңдар
балалар!
Айдай
жарқырап,
Күндей
жадырап,
Судай мөлдір таза
көңілмен,
Бүгінгі күнімізді
бастайық.
-Балалар, ойын ойнағыларың келе
ме?
Дидактикалық
ойын:
«Ғажайып
текше»
Шарты: ойын арқылы көктем мезгілінің
ерекшелігін айту, суреттер арқылы әңгіме
құрастыру.
-Жарайсыңдар
балалар!
-Балалар адамдардың күнделікті тіршілік етіп
өмір сүретін баспанасын қалай
атаймыз?
-Үй қандай бөліктерден
тұрады?
-Осы үй бөліктері қандай пішіндерге
ұқсайды?
-Үй деп
атайды.
-Үйдің шатыры, есігі, терезесі, қабырғалары
болады.
-Шатыры- үшбұрышқа, қабырғалары-төртбұрышқа,
терезесі, есігі- шаршыға
ұқсайды
Балалар үйдің терезелерін
санайды.
-Бұл үйдің бес терезесі
бар.
-Жарайсыңдар
балалар!
-Дұрыс айтасыңдар, мына тұрған үйдің неше
терезесі бар?
-Дұрыс, осы әр терезеде жұмбақтар бар, мен
сендерге оқып берейін сендер шешімін (жауабын)
табыңдар.
Жұмбақ.
1. Қамыс
құлақ,
Тостаған
тұяқ.
Мінсең
қанат,
Сүті дәрі, еті
тамақ.
(Жылқы-лошадь)
2.Кезікті бір
жануар,
Үстінде екі тауы
бар.
(Түйе-
верблюд)
3.Кішкене ғана бойы
бар,
Айналдырып киген тоны
бар.
(Қой-овец)
4.Өзі күшті, мүйізі
мықты,
Төрт бұлағы
сүт,
Баға білсең
құт.
(Сиыр-корова)
5. Секең-секең
етеді,
Таумен тасқа
жетеді.
(Ешкі-коза)
-Міне, қызық балалар, жұмбақтардың жауабын
дұрыс таптыңдар. Үйдің әр терезесінен шешілген жұмбақ жауаптарынан
жануарлар шықты.
-Балалар, неліктен бұл жануарлар үй ішінен
шықты?
-Ал, жабайы жануарлар қайда
мекендейді?
Сергіту
жаттығуы
-Балалар, мен сендерге үй жануарлары туралы
кішкене мағұлмат берейін, сендер мұқият
тыңдаңдар.
1. Жылқы атасы- Қамбар
ата.
2. Сиыр атасы- Зеңгі
баба.
3. Түйе атасы- Ойсыл
қара.
4. Қой атасы- Шопан
ата.
5. Ешкі атасы- Сексек
ата.
-Үй жануарларын төрт түлік деп
атайды.
-Балалар, үй жануарларының төлдерін атап
беріңдерші?
-Ойын ойнағыларың келе
ме?
Дидактикалық
ойын:
«Адаспай тап»
Шарты: төлдерді өз енелеріне біріктіру,
қоршау ішіне салу.
-Балалар, осы үй жануарлары қандай дыбыс
шығарады?
-Қой қалай
дыбыстайды?
-Қойларды суарарды қалай
шақырады?
- Дұрыс айтасыңдар, қойдың сүті пайдалы, етін
жейді, жүнін тұрмыста
пайдаланады.
-Ешкі қалай дыбыстайды, және оны қалай
шақырады?
-Ешкі сүті құнарлы, ем болып келеді. Ешкі
жүнінен тоқымалар тоқиды.
-Жылқы қалай дыбыстайды және қалай
шақырады?
-Жылқының сүтін саумал деп атайды, оны ашытып
қымыз жасайды. Жылқының саумалы, қымызы, еті адам ағзасына өте
пайдалы.
-Ал, түйе қалай дыбыстайды және оны қалай
шақырады?
-Түйенің сүтін қымыран деп атайды . қымыранды
ашытып шұбат дайындайды.Түйенің етін жейді, жүнінен тоқыма
тоқиды.
-Сиыр қалай дыбыстайды және оны қалай
шақырады?
-Балалар, сиыр сүті өте пайдалы, сүттен айран
ұйытады, қаймақ, май, қатық, ірімшік жасайды,етін
жейміз.
-Сонымен балалар, бұл үй жануарларының бізге
тигізетін пайдасы өте көп екен. Сондықтан біз оларды күтіп,
бағуымыз керек.
-Балалар, осы жануарлардың ішінен мен
сендерге сиыр туралы толығырақ айтып және тәжірибе көрсеткім келіп
отыр.
-Сиыр сүтінен одан шығатын тағамдарға
тәжірибе жасаймыз.
-Міне сүт, сүттен қаймақ, айран аламыз.
Айраннан сүзбе аламыз, сүзбе екіге бөлінеді сүзбе (творг) және
құртқа арналған сүзбе.
- -Жарайсыңдар
балалар!
Сұрақ-жауап:
-Балалар, сендерге бүгінгі оқу қызметі ұнады
ма?
-Сендер қандай үй жануарларымен
таныстыңдар?
-Сау
болыңыздар!
Күтілетін
нәтиже:
Біледі: төрт түліктің пайдасын және атауларын
біледі.
Меңгереді: тақырыпты толық
меңгерді.
Жасай алады: үй жануарлары туралы жұмбақ,
тақпақтарды айтады.