Түсінік
хат
Оқу және тіл дамыту 6- сынып
үйден оқыту бойынша Қазақстан Республикасы Білім және ғылым
министрінің 2018
жылғы 20
қыркүйектегі№ 469
бұйрығына
74-қосымша
Қазақстан Республикасы Білім және
ғылым министрінің 2013 жылғы 3 сәуірдегі № 115 бұйрығына
514-қосымша
Жеңіл ақыл-ой
кемістігі бар білім алушыларға арналған 5 сыныптар үшін «Оқу және
тіл дамыту» пәнінен жаңартылған мазмұндағы үлгілік оқу
бағдарламасына қосымша.
5-сыныпқа арналған
«Оқу және тіл дамыту» пәнінің базалық
мазмұны:
1) тыңдалым және
айтылым: жеңіл мәтіндердің жалпы
мазмұнын; аудио
таспаға жазылған
шағын шығармаларды түсіну; мәтіннің мазмұны
бойынша
негізгі сұрақтарға
жауап беру; мәтінде түсініксіз сөздер мен сөйлемдерді
табу;
астарлы сөздерді
қолдану; кейіпкерлерді, оқиғаларды, табиғат
көріністерін
сипаттайтын сөздер
мен сөйлемдерді іріктеу; мұғалімнің көмегімен
көркем
шығарманың негізгі
ойын анықтау; мұғалімнің көмегімен әдеби
шығарманың
кейіпкерін бейнелеу;
ертегілерді сахналауға
қатысу;
2)
оқылым: тұтас сөздермен дауыстап дұрыс
оқу; мәнерлеп оқу: мәтіннің
мазмұны мен
мағынасына сәйкес интонация мен сөз қарқынын сақтау
(кідіріс,
логикалық ойлау
дауыс сарыны); рөлге бөлініп оқу (
«драматизация»);
қойылған сұраққа
жауап табу; тақпақтар жаттау; мұғалімнің
көмегімен
шығарманың түрін
анықтау;
3)
тілдесу: мәтін, суреттердің мазмұыны
бойынша қойылған сұрақтарға
жауап беру;
тақырыптық диалогтар құру, құрастырған диалогтың
мағынасын
дұрыс түсіну;
мәтіндегі суреттер арқылы жағдаятты әрі қарай
болжау.
6-cынып бойынша
оқылатын шығармалар:
1) халық ауыз
әдебиеті: «Әлди, әлди бөпешім» (бесік жыры);
мақал-
мәтелдер; жұмбақтар;
жанылтпаштар; санамақтар; ертегілер: «Қыз бен
аю»
«Ақымақ қасқыр»,
«Мысық неге тамақ ішкен соң жуынады?»; «Жүзім
жегісі
келген қасқыр»;
«Мақтаншақ қоян»;
2) туған табиғат
көріністері (күз): «Күз айлары» А.Мусина; «Күз
келді»
М.Әлімбаева; «Бидай
мен шырмауық» Әдина Жүсіп; «Отынға
барғанда»
Ә.Шынбатыров; «Нан»
Е.Елубаев; «Нан қадірі»;
3) менің достарым:
«Дос» Қ.Ыбыраев; «Баға» Г.Бірімжанова; «Адал
дос»
М.Төрежанов; «Шың
достық» Қ.Көпішев; «Игілік» Е.Өтетілеу ұлы;
«Сәкенің
жеңісі» Д.Төлебаев;
«Үш жолдас» Д.Көбеева; «Жүз теңген
болғанша»
О.Жұматаева;
«Достық» А.Әбутәліп; «Бірлік» Е.Ететілеуов; «Досым және
мен»М.Әлімбаев; «Садақ жебесі»Ә.Қосанов; «Үш дос»
М.Төрежанов;
4) менің
Қазақстаным: «Отаным» К.Тұяқбай; «Біздің
ту.
Елтаңба.Әңұран»;
«Отан деген» А.Ілиясова; «Сенің
Отаның»Б.Ысқақов;
«Астана»Д.Төлепбек;
«Елбасы» Д.Өтепберген; «Тәуелсіздәк деген
не?»
Ш.Күмісбайұлы;
«Тәуелсіздік» Нұрлан Қалқа; «Киіз үй мен
ағаш
үй»Ы.Алтынсарин;
«Жайлау» А.Нұрмаханов; «Жайлаудағы
той»А.Мусина;
«Армысын ауыл»
Сұлтан Калиұлы; «Ана тілі»; Әлдібай Тобылды;
«Заңды
білсең, адаспайсың»
Б.Әділден; «Отан тобасы» «Ұлан» газетінен; Отаным
менің
Э.Жәрімова;
5) туған табиғат
көріністері (қыс): «Қыс айлары»А.Мусина; «Қар
жауған
күн» Г.Мұқышева;
«Қыз қызығы» Бекен Датұлы; «Қар тоқтату»;
«Суықторғай»
Қ. Баянбаев; «Жаңа
жыл» Ә.Асылбеков; «Шыршада» Р. Мұқанова;
«Терезедегі
өрнек»; «Қар
жауғанда» Алмат Исәділ; «Төбешік» Н.Носов; «Аяз»
Қ.Толыбаев;
6) жануарлар әлемі:
«Төлдерді қалай шақырады» О.Тұрманжанов;
«Ақ
ешкі»С.Сауытбековтан; «Бота мен бұзау»Қ.Толыбаевтан;
«Кішкентай кірпі»
Қуанышбек Қожахмет;
«Саққұлақ» Бердібек Сопақбаев;
«Бұғының
мүйізі»Т.Жексенбайдан; «Түлкі мен ешкі» Ы.Алтынсарин; «Тиін
мен қасқыр»
Л.Н.Толстой; «Әдемі
тиін» Т. Жексенбай; «Керік» Б.Үсенбаевтан;
«Ақылды
күшігім»А.Мұхитова;
«Қоян мен қарақұстар» І.Қожабаевтан;
«Балапан»
«Ұлан»газетінен;
«Қаңғыбас көжек»Т.Әдебиет;
7) туған табиғат
көріністері (көктем): «Көктем айлары»А.Мусина;
«Тәтті
сәбіз» Б.Мұстафин;
«Көктем келді» Зура Мейірханова; «Ең жақсы
маусым»
С.Оспанов «Құс ұясын
бұзбайық» Ө.Тұрманжанов; «Кім бұрын өсер
екен»
С.Баруздиннен
Аударған Л.Әсенова; «Көктем» Даулет Жетпіс;
«Табиғатты
қорға»Қ.Аймағамбетова; «Қызыл гүл» Ж.Әлмешов; «Сегізінші
наурыз күні»
С.Оспанов, «Сыйлық»
Т.Әбдірайым; «Сарышымшық» М.Төрежанов;
«Наурыз
жыры» О.Асқар
«Наурыз көже»; «Бата»; «Маржан мен
жауқазын»
З.Мейірхановадан;
«Күміс жаңбыр төгілді» М.Әлімбаев; «Көк
шыбық»;
8) жақсылыққа
асығындар: «Еңбек» Н.Жанаев; «Еңбек жемісі»
Б.Әділ;
«Жанар қалай кір
жуды» Т.Әбдірайым; «Қолғанат» Н.Қадырбаев; «Асыл
шөп»
Ы.Алтынсарин; «Бақыт
деген не?» Жәнібек Кәрбозин; «Кішентай
көмекшілер»
А.Хасенова;
«Сақманшы» М.Құрманалин; «Тілазар» С.Аймаханқызы;
«Дүкенде»
М.Гумеров; «Қатқан
нан» В.Сухомлинский; «Жалқау» Д.Қасенов; «Екі
қыздың
оқиғасы» А. К.
Кусниденова; «Дәмді сорпа» Мәдіхат Төрежанов;
«Манаттың
кемшілігі» Әдина
Жүсіптен;
9) туған табиғат
көріністері (жаз): «Жаз айлары»
А.Мусина;«Жаз
келді»М.Амандықова;
«Лагерьде» А.Мусина; «Көңілді жаз» Ө.
Ақыпбеков;
«Жаздың бір аптасы»
Ш.Мамасерікова; «Балаларды қорғау күні»
Е.Өтетілеуов
Жеңіл ақыл-ой
кемістігі бар білім алушыларға
арналған
6 сыныптары үшін
«Оқу және тіл дамыту» пәнінен жаңартылған мазмұндағы үлгілік
оқу
бағдарламасын
жүзеге асыру бойынша ұзақ мерзімді
жоспар
Лексикалық
тақырыптар
|
Бөлімдер
|
Бөлімшелер
|
Оқыту
мақсаты
|
Сағат
саны
|
Мерзімі
|
|
|
1-тоқсан
|
|
|
|
Халық
ауыз
әдебиеті
|
1.
Тыңдалым
және
айтылым
|
1.1
ақпаратты
түсіну
|
6.1.1.1 жеңіл
мәтіндердің жалпы
мазмұнын
түсіну
|
1
|
|
|
|
1.2мәтіннен
ақпаратты
анықтау
|
6.1.2.1 мәтіннің
мазмұны бойынша
негізгі сұрақтарға
жауап беру
|
1
|
|
|
|
1.3 негізгі
ойды
анықта
|
6.1.3.1мұғалімнің
көмегімен көркем
шығарманың негізгі ойын
анықтау
|
1
|
|
|
|
1.4 сахналау
және
драмалау
|
6.1.4.1мұғалімнің
көмегімен әдеби
шығарманың кейіпкерін
бейнелеу
|
1
|
|
Туған
табиғат
көріністері
(жаз,
күз)
|
2.
Оқылым
|
2.1
оқылым
стратегияларын
қолдану
|
6.2.1.1 әдеби сөздің
нормаларын
сақтай отырып саналы
түрде тұтас
сөздермен дауыстап
дұрыс оқу
|
1
|
|
|
|
2.3 сыныптан
тыс
оқу
|
5.2.3.1 білім
алушылардың оқырман дербестігін
қалыптастыру
|
1
|
|
|
|
2.4 әртүрлі
ресурс
көздерінен
қажетті
ақпарат
алу
|
5.4.2.1 мұғалімнің
көмегімен
сөздіктен қажетті
ақпаратты ала білу
|
1
|
|
Менің
достарым
|
3.
Тілдесу
|
3.1
қарым-
қатынастық
дағдыларын
дамыту
|
5.3.1.1 мәтін,
суреттердің мазмұыны
бойынша қойылған:
сұрақтарға
қарапайым үлгілерді
пайдаланып жауап беру, сөйлесу
|
1
|
|
|
|
2-тоқсан
|
|
|
|
Менің
Қазақстаным
|
1.
Тыңдалым
және
айтылым
|
1.1
ақпаратты
түсіну
|
5.1.1.1 жеңіл
мәтіндердің жалпы
мазмұнын
түсіну
|
1
|
|
|
|
1.2
мәтіннен
ақпаратты
анықтау
|
5.1.2.2мәтінде
түсініксіз сөздер мен
сөйлемдерді
табу
|
1
|
|
|
|
1.3 негізгі ойды
анықтау
|
5.1.3.1мұғалімнің
көмегімен көркем
шығарманың негізгі ойын
анықтау
|
1
|
|
|
|
1.4 сахналау
және
драмалау
|
5.1.4.1мұғалімнің
көмегімен әдеби
шығарманың кейіпкерін
бейнелеу
|
1
|
|
|
2.
Оқылым
|
2.1
оқылым
Стратегияларын
қолдану
|
5.2.1.2 мәнерлеп оқу:
мәтіннің
мазмұны мен мағынасына
сәйкесй интонация мен сөз қарқынын
сақтау
(кідіріс, логикалық
ойлау дауыс
сарыны)
|
1
|
|
|
|
2.2
мәтіннің
жанрлық
ерекшелігін
ажырату
|
5.2.2.1 мұғалімнің
көмегімен
шығарманың түрін
анықтау
|
1
|
|
|
|
2.3 сыныптан
тыс
оқу
|
5.2.3.1 білім
алушылардың оқырман
дербестігін
қалыптастыру
|
1
|
|
|
|
2.4 әртүрлі
ресурс
Көздерінен қажетті
ақпарат алу
|
5.4.2.1 мұғалімнің
көмегімен
сөздіктен қажетті
ақпаратты ала білу
|
1
|
|
Туған
табиғат
көріністері
(қыс)
|
3.
Тілдесу
|
3.1
қарым-
қатынастық
дағдыларынй
дамыту
|
5.3.1.1 мәтін,
суреттердің мазмұыны
бойынша қойылған:
сұрақтарға
қарапайым үлгілерді
пайдаланып жауап беру, сөйлесу
|
1
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3-тоқсан
|
|
|
|
Жануарлар
туралы
|
1.
Тыңдалым
және
айтылым
|
1.1 ақпаратты
түсіну
|
5.1.1.2 аудио таспаға
жазылған
шағын шығармаларды
түсіну
|
1
|
|
|
|
1.2
мәтіннен
ақпаратты
анықтау
|
5.1.2.2 мәтінде
түсініксіз сөздер мен
сөйлемдерді табу;
астарлы сөздерді қолдану
|
1
|
|
Туған
табиғат
көріністері
(қыс)
|
|
1.3 негізгі
ойды
анықтау
|
5.1.3.2 мұғалімнің
көмегімен
кейіпкерлердің
қылықтарына деген
көзқарастарын
анықтау
|
1
|
|
|
|
1.4 сахналау
және
драмалау
|
5.1.4.1мұғалімнің
көмегімен әдеби
шығарманың кейіпкерін
бейнелеу
5.1.4.2
кейіпкерлердің түрлі
эмоциялық
жағдайын
көрсету
|
1
|
|
|
2.
Оқылым
|
2.1
оқылым
стратегияларын
қолдану
|
5.2.1.3 рөлге бөлініп
оқу
(«драматизация»)
5.2.1.4
іштей оқу негізінде
әртүрлі
тапсырмаларды
орындау
|
1
|
|
|
|
2.2
мәтіннің
жанрлық
ерекшелігін
ажырату
|
5.2.2.1 мұғалімнің
көмегімен
шығарманың түрін
анықтау
|
1
|
|
|
|
2.3 сыныптан
тыс
оқу
|
5.2.3.2 мұғалім берген
тақырып
бойынша тәрбиеші
көмегімен мектеп
кітапханасынан кітап
таңдау
5.2.3.3
оқыған материалдар
бойынша
әңгімелесу
|
1
|
|
|
|
2.4 әртүрлі
ресурс
көздерінен
қажетті
ақпарат
алу
|
5.4.2.1 мұғалімнің
көмегімен
сөздіктен қажетті
ақпаратты ала біл
|
1
|
|
Туған
табиғат
көріністері
(көктем)
|
3.
Тілдесу
|
3.1
қарым-
қатынастық
дағдыларын
дамыту
|
5.3.1.2 сюжетті -
рөлдік ойындар
арқылы диалогтық және
монологтық
сөйлеуін
дамыту;
5.3.1.3 тақырыптық
диалогтар құру.
Қ
ұрастырған диалогтың
мағынасын
дұрыс
түсіну
|
1
|
|
|
|
3.2
жағдаятты
болжау
|
5.3.2.1 мәтіндегі
суреттер арқылы
жағдаятты әрі қарай
болжау
|
1
|
|
|
|
4-тоқсан
|
|
|
|
Жақсылыққа
асығындар
|
1.
Тыңдалым
және
айтылым
|
1.1
ақпаратты
түсіну
|
5.1.1.2 аудио таспаға
жазылған
шағын шығармаларды
түсіну.
|
1
|
|
|
|
1.2
мәтіннен
ақпаратты
анықтау
|
5.2.1.5 жеңіл
әңгімелерді өзбетімен
оқу.
5.2.1.6 мұғалімнің
тапсырмаларын
орындау (қойылған
сұраққа жауап
табу, мазмұндауға,
мәнерлеп оқуғу
дай
ындалу)
5.2.1.7 тақпақтар
жаттау, жатқа 6-8
тақпақ
білу
|
1
|
|
|
|
1.3 негізгі
ойды
анықтау
|
5.1.3.1 мұғалімнің
көмегімен көркем
шығарманың негізгі ойын
анықтау
5.1.3.2 мұғалімнің
көмегімен
кейіпкерлердің
қылықтарына деген
көзқарастарын
анықтау
|
1
|
|
Туған
табиғат
көріністері
(көктем)
|
|
1.4 сахналау
және
драмалау
|
5.1.4.2 кейіпкерлердің
түрлі
эмоциялық жағдайын
көрсету
5.1.4.3 ертегілерді
сахналауға қатысу
|
1
|
|
Туған
табиғат
көріністері
(жаз)
|
2.
Оқылым
|
2.1
оқылым
стратегияларын
қолдану
|
5.2.1.6 мұғалімнің
тапсырмаларын
орындау (қойылған
сұраққа жауап
табу, мазмұндауға,
мәнерлеп оқуғу
дай
ындалу)
5.2.1.7 тақпақтар
жаттау, жатқа 6-8
тақпақ
білу
|
1
|
|
|
|
2.2
мәтіннің
жанрлық
ерекшелігін
ажырату
|
5.2.2.1 мұғалімнің
көмегімен
шығарманың түрін
анықтау
|
1
|
|
|
|
2.3 сыныптан
тыс
оқу
|
5.2.3.4 қызықты
үзінділер оқу және
мазмұндау
5.2.3.5 оқыған
кітаптарға ұжыммен
шағын пікір
құрастыру
5.2.3.6 мұғалімнің
қалауы бойынша
сыныптан тыс оқуын
бақылайтын
карточкаларын
талдау
|
1
|
|
|
|
2.4 әртүрлі
ресурс
көздерінен
қажетті
ақпарат
алу
|
5.4.2.1 мұғалімнің
көмегімен
сөздіктен қажетті
ақпаратты ала білу
|
1
|
|
|
3.
Тілдесу
|
3.1
қарым-қатынастық
дағдыларын
дамыту
|
5.3.1.4 сөйлем
түрлерінің айтылу интонациясына көңіл бөлу,
еліктеу
5.3.1.5 коммуникативтік
жағдаятқа
сай эмоционалды
сөздерді, дауыс
ырғақтары арқылы,
диалогке қатысу
(мұғалімнің
басшылығымен)
|
1
|
|
|
|
3.2
жағдаятты
болжау
|
5.3.2.1 мәтіндегі
суреттер арқылы
жағдаятты әрі қарай
болжау
|
1
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|