2024-2025 оқу жылына арналған
Қысқа мерзімді сабақ жоспарларын жүктеп алғыңыз келеді ме?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен жасалған
Материалдар / Үйсіндер туралы жазба деректер

Үйсіндер туралы жазба деректер

Материал туралы қысқаша түсінік
Ежелгі Қазақстан аумағын мекендеген үйсін мемлекеттік бірлестігінің құрылуы мен Үйсін мемлекетіндегі әлеуметтік топтардың ерекшеліктерін түсіндіру. Қытай деректеріндегі үйсіндер туралы әңгімелеу. Тарихи деректердегі үйсіндердің ерекшеліктерін сипаттау.
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады

Білім беру ұйымының атауы

Алматы қаласы,Алатау ауданы №156 ЖББМ


Пәні:

Қазақстан тарихы


Бөлім:

5.3. Үйсіндер мен қаңлылар


Педагогтің аты-жөні:

Туменбаева Карима Бескемпировна


Күні:



Сынып: 5

Қатысушылар саны:

Қатыспағандар саны:


Сабақтың тақырыбы:

Үйсіндер туралы жазба деректер.

Зерттеу сұрағы: Қытай авторлары үйсіндердің өмірін қалай сипаттады?


Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаты:

5.3.1.2 ежелгі мемлекеттік бірлестіктердің құрылуын түсіндіру;

5.1.2.2 әлеуметтік топтардың ерекшеліктерін түсіндіру

5.3.2.2 Қазақстан аумағындағы алғашқы мемлекеттік бірлестіктердің

көрші елдермен қарым-қатынасын анықтау


Сабақтың мақсаты

Ежелгі Қазақстан аумағын мекендеген үйсін мемлекеттік бірлестігінің құрылуы мен Үйсін мемлекетіндегі әлеуметтік топтардың ерекшеліктерін түсіндіру. 
Қытай деректеріндегі үйсіндер туралы әңгімелеу.

Тарихи деректердегі үйсіндердің ерекшеліктерін сипаттау


Сабақтың барысы


Сабақтың кезеңі//уақыты

Педагогтің әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар


Ұйымдастыру









Өзін-өзі тексеру





















Өткен білімді еске түсіру


1.Топқа бөлу: суретте кескінделген әлеуметтік топтар атаулары арқылы топқа бөлу(Абыздар,ру басшылары,жауынгерлер,егіншілер)суреттері

1.Берілген мүсіннің сыртқы келбеті,пішіміне талдау жасау: Мүсіндегі адам бейнесі қай тұрпатқа жақындау келеді?



«Зымыран сұрақтар»- үй тапсырмасын сұрау «Маңызды 5 сұрақ » айдары

1.Картаны пайдаланып сақ тайпаларының аумағын көрсет?

2.Сақ тайпасы қай кезде өмір сүрді (б.з.б.YII-IV-ғасырда)

3.Сақтар туралы қай елдің жазба деректерінде көрсетілген?(қытай және парсы)

4.Александр Македонский сақтарға жорығы туралы айтып беріңіз?(Ескендр Зұлқарнайым б.з.б. 330-327 жылдары Маракананы (Самарқан) басып алып Сырдарияға бағыт алды, Гректердің басып алуына қарсы тұрған сақтар садақпен жауларын атқылап тойтарыс береді)

5. Соғыстағы сақ жауынгерлерінің әскери тактикасы туралы айтып беріңіз?(Садақпен мергендікпен тауы,күтпеген жерден тарпа бас салуы)



Оқушылар

өз жұптарымен топ құрады



Мүсінге талдау жасай отырып,үйсіндер

дің тұрпаттық белгілерін жобалап анықтайды






Дескриптор:

1.Сақтар туралы жазба деректерді біледі
2.Сақтардың

мемлекетінің қалай құрылғандығын біледі?
3.Сақ жауынгерлерінің батырлығын дәріптейді.


ҚБ Мұғалім оқушылар жауабын мұқият тыңдап кері байланыс беріп отырады

Мадақ

тау

«Ең үздік жауап»







Жылдам ,шапшаң ,нақты жауаптар ұпай санымен беріледі


Тақырып

тық суреттер

https://www.

youtube.com/watch?

v=WOSlWwjeJmU

://www.

youtube.com/watch?

v=WOSlWwjeJmU





Үйсіндер орналасқан аумақтық картасы









Жаңа білім




Мәтінмен жұмыс

1- тапсырма

Үйсін қоғамындағы әлеуметтік топтарға сипаттама беріңіз, деректердің жалған ,ақиқат екенін табады

Гуньмо (күньби)


Малшылар, егіншілер және қолөнершілер. Құлдар да болған. Олар негізінен соғыс тұтқындарынан тұрған. Олардың еңбегі көбінесе үй шаруашылығында пайдаланылды

Бектар, ру басылары, ауқатты адамдар


Ол өзіне қараған ел -жұртты балаларына бөліп беріп, мұрагерлік жолмен иеленді. Мемлекеттің ең жоғарғы билеушісі

Қарапайым
бұқара


Әскербасылар мен шонжарлар. Сарай маңындағы лауазымды адамдардың алтын және мыс мөрлері болған.

Үйсіндерде басты байлық мал мен жер болған ең байларда 4000-5000 жылқы болған екен байлар өздерінің жеке меншік екенін білдіру үшін таңба салып салып ен салған, байлар мүлікке ,малға алтын және мыстан мөр басқан , ал лауазымы төмендер тастан саз балшықтан болған екен.

Сонда қытай ханшасын алғанда қалың малға қанша жылқы 1000 берген.



2- тапсырма

"Постер әдісі арқылы ,үйсіндердің территориясын,ескерткіштерін,үй құрылысын ,мәдениетін,шаруашылығын топпен ақылдасып қорғайды

3-тапсырма:Деректер сөйлесін айдары

Үйсін билеушісі

Гуньмо

Аумағы

Іле

Ордасы

Чегучен

Халқының саны

630000

Бет бейнесі

Монғолоидтық

Кәсіптері

Мал шаруашылығы



Өз постерлерін нақты дәлеледермен сәйкестендіріп,қатесін тауып ,өз-өздерін бағалайды және өз дәлеледерін келтіреді.


Мәтінмен жұмыс

Мәтіннен негізгі идеяны анықтайды


Дескриптор:
1.Үйсін қоғамындағы күнбидің рөлін түсіндіреді
2.Үйсін қоғамындағы бектар, ру басылары, ауқатты адамдардың рөлін сипаттайды
3.Үйсін қоғамындағы қарапайым бұқараның рөлін сипаттайды




Чжан Цянның хабарлауы бойынша үйсіндер тарихына сипаттама береді;

Қазақстанның Жетісу өлкесі, Шу, Талас өңірі, Ыстықкөл және Қытайдың солтүстік батыс аймағын анықтайды;

үйсіндер туралы деректерді жинақтап талдау жасайды,







өз білімдерін нақтылайды ,салыстырады,дәлел келтіреді

ҚБ Мұғалім оқушылар жауабын мұқият тыңдап кері байланыс беріп отырады






«Қошеметтеу» әдісі арқылы бағалайды.

























«Жұлдызшалар»

арқылы бағалау

Ақпараттық

мәтін жазылған үлестірме қағаздар,

қосымша деректер




сәйкестен

діру кестесі










Тақырып

тық кесте



















Таратпа

материал

дар










18 Мамыр 2022
635
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі