Материалдар / Үйсіндер туралы жазба деректер
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Үйсіндер туралы жазба деректер

Материал туралы қысқаша түсінік
Ежелгі Қазақстан аумағын мекендеген үйсін мемлекеттік бірлестігінің құрылуы мен Үйсін мемлекетіндегі әлеуметтік топтардың ерекшеліктерін түсіндіру. Қытай деректеріндегі үйсіндер туралы әңгімелеу. Тарихи деректердегі үйсіндердің ерекшеліктерін сипаттау.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
18 Мамыр 2022
409
0 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Білім беру ұйымының атауы

Алматы қаласы,Алатау ауданы №156 ЖББМ


Пәні:

Қазақстан тарихы


Бөлім:

5.3. Үйсіндер мен қаңлылар


Педагогтің аты-жөні:

Туменбаева Карима Бескемпировна


Күні:



Сынып: 5

Қатысушылар саны:

Қатыспағандар саны:


Сабақтың тақырыбы:

Үйсіндер туралы жазба деректер.

Зерттеу сұрағы: Қытай авторлары үйсіндердің өмірін қалай сипаттады?


Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаты:

5.3.1.2 ежелгі мемлекеттік бірлестіктердің құрылуын түсіндіру;

5.1.2.2 әлеуметтік топтардың ерекшеліктерін түсіндіру

5.3.2.2 Қазақстан аумағындағы алғашқы мемлекеттік бірлестіктердің

көрші елдермен қарым-қатынасын анықтау


Сабақтың мақсаты

Ежелгі Қазақстан аумағын мекендеген үйсін мемлекеттік бірлестігінің құрылуы мен Үйсін мемлекетіндегі әлеуметтік топтардың ерекшеліктерін түсіндіру. 
Қытай деректеріндегі үйсіндер туралы әңгімелеу.

Тарихи деректердегі үйсіндердің ерекшеліктерін сипаттау


Сабақтың барысы


Сабақтың кезеңі//уақыты

Педагогтің әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар


Ұйымдастыру









Өзін-өзі тексеру





















Өткен білімді еске түсіру


1.Топқа бөлу: суретте кескінделген әлеуметтік топтар атаулары арқылы топқа бөлу(Абыздар,ру басшылары,жауынгерлер,егіншілер)суреттері

1.Берілген мүсіннің сыртқы келбеті,пішіміне талдау жасау: Мүсіндегі адам бейнесі қай тұрпатқа жақындау келеді?



«Зымыран сұрақтар»- үй тапсырмасын сұрау «Маңызды 5 сұрақ » айдары

1.Картаны пайдаланып сақ тайпаларының аумағын көрсет?

2.Сақ тайпасы қай кезде өмір сүрді (б.з.б.YII-IV-ғасырда)

3.Сақтар туралы қай елдің жазба деректерінде көрсетілген?(қытай және парсы)

4.Александр Македонский сақтарға жорығы туралы айтып беріңіз?(Ескендр Зұлқарнайым б.з.б. 330-327 жылдары Маракананы (Самарқан) басып алып Сырдарияға бағыт алды, Гректердің басып алуына қарсы тұрған сақтар садақпен жауларын атқылап тойтарыс береді)

5. Соғыстағы сақ жауынгерлерінің әскери тактикасы туралы айтып беріңіз?(Садақпен мергендікпен тауы,күтпеген жерден тарпа бас салуы)



Оқушылар

өз жұптарымен топ құрады



Мүсінге талдау жасай отырып,үйсіндер

дің тұрпаттық белгілерін жобалап анықтайды






Дескриптор:

1.Сақтар туралы жазба деректерді біледі
2.Сақтардың

мемлекетінің қалай құрылғандығын біледі?
3.Сақ жауынгерлерінің батырлығын дәріптейді.


ҚБ Мұғалім оқушылар жауабын мұқият тыңдап кері байланыс беріп отырады

Мадақ

тау

«Ең үздік жауап»







Жылдам ,шапшаң ,нақты жауаптар ұпай санымен беріледі


Тақырып

тық суреттер

https://www.

youtube.com/watch?

v=WOSlWwjeJmU

://www.

youtube.com/watch?

v=WOSlWwjeJmU





Үйсіндер орналасқан аумақтық картасы









Жаңа білім




Мәтінмен жұмыс

1- тапсырма

Үйсін қоғамындағы әлеуметтік топтарға сипаттама беріңіз, деректердің жалған ,ақиқат екенін табады

Гуньмо (күньби)


Малшылар, егіншілер және қолөнершілер. Құлдар да болған. Олар негізінен соғыс тұтқындарынан тұрған. Олардың еңбегі көбінесе үй шаруашылығында пайдаланылды

Бектар, ру басылары, ауқатты адамдар


Ол өзіне қараған ел -жұртты балаларына бөліп беріп, мұрагерлік жолмен иеленді. Мемлекеттің ең жоғарғы билеушісі

Қарапайым
бұқара


Әскербасылар мен шонжарлар. Сарай маңындағы лауазымды адамдардың алтын және мыс мөрлері болған.

Үйсіндерде басты байлық мал мен жер болған ең байларда 4000-5000 жылқы болған екен байлар өздерінің жеке меншік екенін білдіру үшін таңба салып салып ен салған, байлар мүлікке ,малға алтын және мыстан мөр басқан , ал лауазымы төмендер тастан саз балшықтан болған екен.

Сонда қытай ханшасын алғанда қалың малға қанша жылқы 1000 берген.



2- тапсырма

"Постер әдісі арқылы ,үйсіндердің территориясын,ескерткіштерін,үй құрылысын ,мәдениетін,шаруашылығын топпен ақылдасып қорғайды

3-тапсырма:Деректер сөйлесін айдары

Үйсін билеушісі

Гуньмо

Аумағы

Іле

Ордасы

Чегучен

Халқының саны

630000

Бет бейнесі

Монғолоидтық

Кәсіптері

Мал шаруашылығы



Өз постерлерін нақты дәлеледермен сәйкестендіріп,қатесін тауып ,өз-өздерін бағалайды және өз дәлеледерін келтіреді.


Мәтінмен жұмыс

Мәтіннен негізгі идеяны анықтайды


Дескриптор:
1.Үйсін қоғамындағы күнбидің рөлін түсіндіреді
2.Үйсін қоғамындағы бектар, ру басылары, ауқатты адамдардың рөлін сипаттайды
3.Үйсін қоғамындағы қарапайым бұқараның рөлін сипаттайды




Чжан Цянның хабарлауы бойынша үйсіндер тарихына сипаттама береді;

Қазақстанның Жетісу өлкесі, Шу, Талас өңірі, Ыстықкөл және Қытайдың солтүстік батыс аймағын анықтайды;

үйсіндер туралы деректерді жинақтап талдау жасайды,







өз білімдерін нақтылайды ,салыстырады,дәлел келтіреді

ҚБ Мұғалім оқушылар жауабын мұқият тыңдап кері байланыс беріп отырады






«Қошеметтеу» әдісі арқылы бағалайды.

























«Жұлдызшалар»

арқылы бағалау

Ақпараттық

мәтін жазылған үлестірме қағаздар,

қосымша деректер




сәйкестен

діру кестесі










Тақырып

тық кесте



















Таратпа

материал

дар










578тг - Сатып алу
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!