Сабақтың тақырыбы
|
Бөлім: «Ұлттық және отбасылық
құндылықтар»
«Ұл – ұлт болашағы, қыз-ұлт
намысы»
|
№25 орта
мектебі
|
Мұғалім: Әділбек
А.Б
|
Осы сабақ арқылы жүзеге асатын
оқу мақсаттары
|
-
6.2.5.1. Мәтіннен негізгі және
қосымша ақпаратты, көтерілген мәселені анықтауға бағытталған
нақтылау сұрақтарын құрастыру.
-
6.4.2.1. Екпіннің түрлерін
(сөз екпіні, тіркес екпіні,ой екпіні, дыбыс екпіні) сөз және сөйлем
ішінде орынды қолдану.
|
Сабақ
мақсаттары
|
Барлық
оқушылар:
|
Берілген мәтіннен негізгі және
қосымша ақпаратты, көтерілген мәселені анықтауға бағытталған
нақтылау сұрақтарын құрастыра
алады.
|
Оқушылардың басым
бөлігі:мәтінді толық
түсініп, мазмұнын әдеби тілде жеткізе
алады және жоспар құрады
|
|
Кейбір
оқушылар:
|
Екпіннің түрлерін (сөз екпіні,
тіркес екпіні,ой екпіні, дыбыс екпіні) сөз және сөйлем ішінде
орынды қолдана алады.
|
|
|
|
Тілдік
мақсат
|
Оқушылар:
|
|
Пəнге қатысты сөздік қор мен
терминдер:
|
Ата,әже, ана,әке,бала,аға,іні,
қарындас,бауыр,немере, шөбере,шөпшек,немене,отбасы, ұл, қыз
т.б.
|
Диалог құруға / шығарма жазуға
арналған пайдалы тіркестер:
қара шаңырақ, үлкен үй,туыс
бауыр,дастарқан басы,үлкенді құрметтеу,жеті ата,кіші ұл
т.б.
|
Талқылауға арналған
сұрақтар:
|
1.Ұл неліктен ұлттың
болашағы деп айтылған?
2.Қыз неліктен ұлттың
намысы болмақ?
3.Отбасындағы қыз бен ұлдың
тәрбиесі қалай жүрмек?
|
Бағалау
критерийі
|
Құттықтау, мінездемені
жанрлық, стильдік ерекшелігіне сай құрастырып
жазады
|
Ойлау дағдыларының
деңгейі
|
Қолдану
|
Құндылықтарды
дарыту
|
Жауапкершілік, сыйластық,
құрметтеу;
|
Пәнаралық
байланыс
|
Өзін өзі
тану
|
Алдыңғы
оқу:
|
Отан отбасынан
басталады
|
Уақыт
|
Жоспарланған жаттығу
түрлері
|
Ресурстар
|
Басы
5мин
|
Ұйымдастыру
бөлімі
Тренинг.
Барлығы шеңберге тұрады. Әсем
әуенмен бір-бірінің қолдарын ұстайды. Көздерін жұмып тұрып,
ата-анасының өзіне айтқан тәрбиелік тағлымының ең есінде қалғанын
есіне түсіреді. Әуен тоқтағанда, Ата-анам маған......... –деді, деп
бір-біріне айтады.
Нақыл сөздердің қиындылары
арқылы топқа бөлу.
«Қыз өссе елдің көркі», «Ұл
ұятымен, қыз қылығымен көрікті», «Қыз анадан үйренбей өнеге алмас,
Ұл атадан үйренбей сапар шекпес»
І топ ІІІ
топ
ІІ
топ
Берілген нақыл сөздерді талдай
отырып бүгінгі сабақтың тақырыбын
болжайды.
Сабақтың тақырыбы мен мақсаты
түсіндіріледі
|
Қағаз қиындыларына жазылған
нақыл сөздер
|
Ортасы
25
мин
|
Тапсырма Мәтінмен
жұмыс
(Оқушыларға мәтін беріледі) Тізбекпен
оқу.
Дескриптор:
1.Мәтіннен негізгі, қосымша
ақпаратты табады.
2. Мәтінде көтерілген мәселеге
қатысты сұрақ құрастырады.
6-тапсырма. «Қыз тәрбиесі» мәтінін
оқып,өз ойыңды дәйектеп айт.
Ана тілімізде «қыз» деген сөз
бар. Ол ең қасиетті де, құрметті сөз. Қасиетті болатыны-бүкіл
адамзат әйелден тарайды: қыз келін болады, келін -анаға айналады,
ал ана-әже деген зор дәрежеге жетеді. Осы арқылы ұрпақ өсіріп, ұлт
қатарын көбейтеді.Қазақ халқы қыз баланың қадір-қасиеті мен қылығы
ұлттың ұлылығын танытады деп халықтық болмыспен астастырған.
Сондықтан қыздың тәрбиесіне ерекше мән беріп, сол тәрбиені
қалыптастырудың жолына барлық игі жақсылықтарды топтастырған. Қазақ
қауымында қыз баланың орны айрықша болған. Ата-бабаларымыз қызды
қонақ деп есептеп,барған жерде бағының ашылуын үйде отырып
қамдаған. Барынша ізетті, сыпайы, мейірімді де ісмер, қылықты да
қырмызы болуын үнемі қадағалап отырған. Еркін ұстаған, бірақ тым
еркінсітпеген.«Қыз -өріс, ұл-қоныс»деп білгендіктен қазекем өрісін
кеңейтер қызды құрметтеген.
Тапсырма. Топтық
жұмыс.
Дескриптор:
1. 1. Топ Мәтінде көтерілген
мәселені анықтайды. Осы бойынша жарнама
жасайды.
-
2 топ. Мәтіннің негізгі және
қосымша ақпараттарын табады. Оны
-
Негізгі, қосымша ақпараттарды
және мәселені анықтауға қатысты сұрақтар құрастырады. Сосын
аудиторяға «Тілші» әдісімен
көрсету.
Жұптық жұмыс. Әр жұп өз
пікірлерін бір-бірімен бөліседі. Жауабын «Менің ойымша...» тәсілі
арқылы 3 сөйлеммен жазады.
1.Ұл неліктен ұлттың
болашағы деп айтылған?
2.Қыз неліктен ұлттың
намысы болмақ?
3.Отбасындағы қыз бен ұлдың
тәрбиесі қалай жүрмек?
Дескриптор:
-
Сұраққа нақты жауап
береді.
-
Өз пікірін дәлелді түрде
жазады.
-
Екпін түрлері мен
пунктуациясын негізге алады.
Қосымша
сұрақ.
Екпін дегеніміз
не?
Ой екпіні дегеніміз
не?
Тіркес екпіні дегеніміз
не?
Дыбыс екпіні дегеніміз
не?
Сөз екпіні дегеніміз
не?
Ой екпініне мысал
келтір.
|
Мәтін
жазбасы
Топта бірлесіп жұмыс
жасайды.
Отбасы
суреті
Оқулық
|
Сабақтың
соңы
5
мин
5
мин
|
«Қазіргі ұл мен қыздың
тәрбиесі»-тақырыбында пікір-сайыс.
Еркін пікір-сайыс алаңында
ойларын ортаға салады.
Рефлексия
Маған ұнаған
әрекет;
Маған қиындық
тудырғаны;
Мені ұсынысым
бар;
Менің
көңіл-күйім;
|
|
Үйге
тапсырма
|
«Ұл мен қыз қорғаным, бақытты
менің Отаным» тақырыбында шығарма жазып келу. Екпін түрлерін
анықтау
Бүгінгі сабаққа өте жақсы
қатысқан оқушыларды бағалаймын.
|
|
Рефлексия
Сабақтың мақсатымен
оқуміндеттеріорындалды ма?
Бүгін оқушыларне
үйренді?
Сабақ қалай өтті,қандай
деңгейдеөтті?
Жоспарланғансаралаужақсы
Іскеастыма?
Уақытты
қалайпайдаландым?
|
Сабақтың мақсатымен оқу
міндеттері орындалды.
Бүгін оқушылар отбасындағы ұл,
қыз тәрбиесі туралы көптеген мәліметтер
алды
Сабақ жақсы өтті, жоғары
деңгейде өтті деп ойлаймын. Жоспарланған саралау жақсы іске
асты.(тапсырмалар сəйкес болды)
Уақытты үнемді
пайдаландым
Жоспарыма өзгерістер енгіздім,
себебі оқушылармен суретті жұмыстар көп жасау керек екенін
түсіндім, себебі суретті тапсырмаларда оқушылардың қызығушылығы
арта түсті, тапсырмаларды қызыға
орындады.
|
|