Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Үлес туралы түсінік
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
41-сабақ. Үлес туралы түсінік
Тақырып: Уақытты қалай өлшейді? |
Мектеп: |
||||
Күні: |
Мұғалімнің аты-жөні: |
||||
Сынып: |
Қатысқандар саны: |
Қатыспағандар саны: |
|||
Оқу мақсаттары |
3.1.1.5 үлесті құру жолын көрсетіп беру, оларды оқу, жазу және салыстыру |
||||
Сабақтың мақсаттары |
Барлық оқушылар үшін: |
||||
Көрнекілік негізінде үлестің пайда болуын көрсету. |
|||||
Бірқатар оқушылар үшін: |
|||||
Көрнекілік негізінде үлестерді жасау, үлестерді жазу, оқу және салыстыру. |
|||||
Кейбір оқушылар үшін: |
|||||
Өз бетімен фигураны бірдей бөлікке бөлу, үлестерді ерекшелеу. |
|||||
Тілдік мақсаттар |
Оқушылар: Үлестердің жасалуын түсіндіру. Пәндік лексика және терминология: үлестердің тұрмыстық атаулары (жарты, төрттен бір, үштен бір). |
||||
Сабақта диалог/жазу үшін пайдаланылатын тіл. Талқылау: Фигура неше бөлікке бөлінеді? Әр бөлікті қалай атауға болады? Қай бөлік үлкен: 1/2 немесе 1/4? Өз жауабыңызды түсіндіріңіз. |
|||||
Жазу: |
|||||
1/2 бөлік, 1/4 бөлікті жазыңыздар. |
|||||
Тірек білім, білік, дағдылар |
Үлестердің тұрмыстық атауы. |
||||
Жоспар |
|||||
Жоспарлан ған уақыт |
Жоспарланған іс-әрекет |
Ресурстар |
|||
0–3
|
Ынталандыру. – Адамдарға бүтінді жиі үлестерге бөлуге тура келеді. Ал«Апельсин» атты атақты мультфильм естеріңізде ме? Мультфильм кейіпкерлері апельсинді қалай бөлгендерін көрейік. Мұқият көріңіздер, сосын мен сіздерге сұрақ қоямын. - Өлеңде жануарлар тең бөліктерді қалай атайды? (Бөліктер). – Кім мұқият болды? Апельсинде неше бөлік бар? (Бес бөлік). – Әрқайсысы қанша бөліктен алды? (Апельсиннің бір бөлігінен). - Қалай ойлайсыздар, апельсин бірдей бөліктерге бөлінді ме? (Иә). - Бұл бірдей бөліктерді басқаша қалай атауға болады? (Үлестер). |
Мультфильм |
|||
4–6 |
Өзектендіру.
8 алманы екі ағайынды балаға бөліп беру керек. Әр бала қанша алмадан алады? Алмаларды сіздер қалай бөлесіздер? 8, 2, 4 сандары қалай аталады? – Ағайындылар 1 алманы 2-ге бөле ала ма? Не шығады? Жарты – бұл бүтін санның бөлігі. Адамдарға жиі бүтінді бөліктерге немесе үлестерге бөлуге тура келеді. Ең белгілі үлес – ол, әрине, жарты. – «Жарты» деген сөзді қайдан естуге болады? – «Жарты» деген сөзді күнде естиміз: жарты сағат, жарты киллограмм, жарты нан. – Бауырлардың әрқайсысы екі бірдей бөліктің біреуін алады. |
Алма түріндегі санау материалы. Сабаққа арналған тұсаукесер. Электронды жинақ полотносы. |
|||
7–11 |
Мақсат қою (мәселелі жағдаят) – Математика тілінде алманың немесе апельсиннің үлесін (бөлігін) қалай атауға, жазуға болады? (Білмейміз) – Нені үйрену керек? Бізге үлестерді атауды, жазуды, салыстыруды үйрену керек. |
|
|||
12–29 |
Жаңаны ашу. Жаңаны ашу үшін балалар тәжірибелік жұмыс орындайды. Ол қалай аталады? (Дөңгелек) – Дөңгелекті екіге бүктеңіз. – Ашыңыз. – Қанша бірдей бөлік болды? (2) – Сонымен, біз дөңгелекті тең екіге бөлдік, яғни тең екі бөлікке. Балаларға дөңгелекті тағы да ортасынан бүктеуге тура келеді. Сосын оны ашу керек. – Неше бөлік шықты? Бөлігі қалай аталады: (ширек). Тағы бүктеуге бола ма? – Неше бөлік болды? Сегіздің бір бөлігі – сегізден бір бөлік. Бөлшектердің атауларын уақыт өлшеген кезде де пайдаланады. Оқулықтағы №1 тапсырмадағы сағаттың макетін қараңыздар. Циферблат неше бөлікке бөлінген? Үлестердің атауларын сағат бөліктерімен де атайтын кездері болады. №2 тапсырмадағы сағаттың уақытын қараңыздар. Математикада үлестерді жазуға болады. Түсіндіре отырып алғашқы бекіту. Мұғалім №3 тапсырманы қарауды ұсынады, бөлшектердің жазылуына баса назар аударады. Балалар фигураның қай бөлігі боялғанын айтып, жұппен жұмыс жасайды. Өзіндік жұмыс. Оқушылар №3 (ә) тапсырманы орындайды. |
Дәптер, оқулық, дөңгелектер. |
|||
30–40 |
Жаңаны қолдану. №4 топпен орындалатын тәжірибелік жұмыс. Балалар дөңгелектерді бөліктерге бөледі. Шыққан бөліктерді салыстырады: өсу (кему) ретімен жазады, теңсіздіктерді жазады. Әрі қарай мұғалім дәптердегі қалыптастырушы бағалауы бар тапсырманы орындауды ұсынады. Балалармен бағалау критерийлерін талқылайды. Мен:
Өткенмен жұмыс. Мұғалім оқушылардың қабілетіне қарай тапсырма береді. №9 тапсырма – логикалық жаттығуды орындау барысында мұғалім 15 минут сағаттың қандай бөлігін алатынын анықтайды. |
Қиылған дөңгелектер, қарындаштар, оқулық. |
|||
41–45 |
Рефлексия. Рефлексия жүргізу үшін балалар өз біліктіліктерін мақсаттарымен үйлестіреді: сабақ үстінде қолынан не келетінін кім түсінді:
|
Жетістік сызғышы. |
42-сабақ. Үлес және бөлшек туралы түсінік
Тақырып: Жыл мезгілдері, айлар, апта күндері |
Мектеп: |
||||
Күні: |
Мұғалімнің аты-жөні: |
||||
Сынып: |
Қатысқандар саны: |
Қатыспағандар саны: |
|||
Оқу мақсаттары |
3.1.1.6 жай бөлшектерді оқып, жазу; көрнекіліктерді пайдалана отырып, бірдей мәнділігі бар бөлшектерді салыстыру |
||||
Сабақтың мақсаттары |
Барлық оқушылар үшін: |
||||
Жай бөлшектерді оқу және жазу |
|||||
Бірқатар оқушылар үшін: |
|||||
Көрнекіліктерді пайдалана отырып, бірдей мәнділігі бар бөлшектерді салыстыру |
|||||
Кейбір оқушылар үшін: |
|||||
Көрнекіліктерді пайдалана отырып, мәні бірдей бөлшектерді салыстыру. |
|||||
Тілдік мақсаттар |
Оқушылар: Бөлшектердің жасалуын түсіндіру, жай бөлшектердің жасалуын жазу. Пәндік лексика және терминология: Бөлшек, алымы, бөлімі |
||||
Сабақта диалог/жазу үшін пайдаланылатын тіл. Талқылау: |
|||||
Бөлшектің бөлімі нені көрсетеді? Бөлшектің алымы нені көрсетеді? Қай бөлшек үлкен: 1/6 немесе 2/6? Бөлшектерді өсу тәртібі бойынша орналастырыңдар. |
|||||
Жазу: |
|||||
Бөлшектерді өсу (кему) тәртібі бойынша жазыңдар. |
|||||
Тірек білім, білік, дағдылар |
Үлес туралы түсінік. |
||||
Жоспар |
|||||
Жоспарланған уақыт |
Жоспарланған іс-әрекет |
Ресурстар |
|||
0–3 |
Ынталандыру. Көбі математика ілімі тек сабақта ғана қажет деп ойлайды. Бірақ ол олай емес. Біз математика ілімінің күнделікті өмірде қалай іске асатынын білетін боламыз. |
|
|||
4–6 |
Өзектендіру. Мұғалім оқушылармен бірге алдыңғы сабақта өткен мәліметтерді еске түсіреді. Тақтада немесе жинақ полотносында сурет берілген.
– Бірінші дөңгелек неше тең бөлікке бөлінген? –1/2 бөлігін қалай шығардың?
|
Тақта, жинақ полотносы, үлестірілетін материал. |
|||
7–11 |
Мақсат қою (мәселелі жағдаят)
|
|
|||
12–29 |
Жаңаны ашу. №1 тапсырмаға арналған суретті қараңыз. Алдыңызда тұрған күнтізбе. Ол неше бөлікке бөлінген? (12-ге). Бұл бөлікті қалай атайды? (Он екіден бір). – Бір ай бір жылдың нешеден бір бөлігі? 1/12. – Көктем айлары қандай бөлікті құрайды? Математикада бұны былай жазуға болады:3/12. Мұғалім жазбаны торкөзде көрсетеді. Бұл жазбаны бөлшек деп атайды. Сызықтың астындағы сан – бөлімі. Ол неше бөлікке бөлінгенін көрсетеді. Сызықтың үстіндегі сан – алымы. Осындай қанша бөлікті алғанын көрсетеді. 1 (ә) суретін қараңыздар. Аптаның бір күні қандай бөлікті құрайды? 2 күн ше? 1/7, 2/7. Әрі қарай мұғалім аптаның күндерін, демалыс күндерді бөлшекпен атауды және жазуларын сұрайды. Түсіндіре отырып алғашқы бекіту. Жұппен орындалатын тәжірибелік жұмыс. Мұғалім балаларға қағаз таратады. Қағазды екіге бүктеңіз, содан кейін тағы бір бүктеңіз. Кесіндіні қайта ашыңыз. Кесіндіні неше тең бөлікке бөлдік? 4 тең бөлікке бөлінді. 2-ші бөлігін бояңыз, бөлшекті атаңыз, 3-ші бөлігін бояңыз – бөлшекті атаңыз. Қай бөлік үлкен? Балалар Ресурстартынды жасайды: Бөлімі бірдей екі бөлшектің қайсысының алымы үлкен болса, сол бөлшек үлкен болады. Әрі қарай балалар №2 мен 3-тапсырманы ауызша орындайды. Өзіндік жұмыс. №4 тапсырманы балалар өз беттерімен орындап, тексереді. |
Кесінді қағаздар, қарындаштар, оқулық, дәптер. |
|||
30–40 |
Жаңаны қолдану. № 5 тапсырманы балалар өз беттерімен орындап, тексереді. Содан кейін мұғалім дәптердегі қалыптастырушы бағалауы бар тапсырманы орындауды тапсырады. Мен: – суреттен бөлшекті көрсете аламын; – бөлшектерді жазамын; – бөлшектерді салыстырамын. Өткенмен жұмыс. №6 тапсырма немесе дәптердегі тапсырманы орындау. Өзіндік жұмыс №6 тапсырманы есептеудің тиімді тәсілін пайдаланып орындау. |
Оқулық, дәптер. |
|||
41–45 |
Рефлексия. Рефлексия жүргізу үшін балалар өз біліктіліктерін мақсаттарымен үйлестіреді. Сабақ үстінде қолынан не келетінін кім түсінді:
|
Жетістік сызғышы. |
43-сабақ. Бөлшекті оқу, жазу және салыстыру
Тақырып: Жыл мезгілдері, айлар, апта күндері |
Мектеп: |
||||
Күні: |
Мұғалімнің аты-жөні: |
||||
Сынып: |
Қатысқандар саны: |
Қатыспағандар саны: |
|||
Оқу мақсаттары |
3.1.2.1 бөлшекті – бүтіннің бір не бірнеше бөлігі және екі натурал санның бөліндісі ретінде түсіну 3.1.1.6 жай бөлшектерді оқу, жазу; бөлімдері бірдей жай бөлшектерді көрнекілік қолдану арқылы салыстыру |
||||
Сабақтың мақсаттары |
Барлық оқушылар үшін: |
||||
Бөлшек деген – бұл бүтіннің бір немесе бірнеше бөлігі, бөлшекті жазуда алымы мен бөлімінің не екенін біледі. |
|||||
Бірқатар оқушылар үшін: |
|||||
Жай бөлшектерді оқу, жазу; Көрнекіліктерді пайдаланып бөлгіштері бірдей бөлшектерді салыстыру. |
|||||
Кейбір оқушылар үшін: |
|||||
Бөлшекті екі санның бөліндісі ретінде түсіну, жай бөлшектерді салыстыру. |
|||||
Тілдік мақсаттар |
Оқушылар: Бөлшектің жасалуын түсіндіру, бөлшекті жазуда алымы мен бөлімінің нені көрсететінін түсіндіру. Пәндік лексика және терминология: Бөлшек, алым, бөлім. |
||||
Сабақта диалог/жазу үшін пайдаланылатын тіл. Талқылау: |
|||||
Фигура қанша тең бөлікке бөлінген? Қанша бөлігі боялған? Қай бөлігі боялмаған? Қай бөлігі үлкен (кіші)? Бөлшектің алымы нені көрсетеді? Бөлшектің бөлімі нені көрсетеді? |
|||||
Жазу: |
|||||
Бөлшектерді жазыңдар. Бөлшектерді салыстырыңдар. |
|||||
Тірек білім, білік, дағдылар |
Бөлшектер, бөлшектерді жазу және салыстыру. |
||||
Жоспар |
|||||
Жоспарланған уақыт |
Жоспарланған іс-әрекет |
Ресурстар |
|||
0–3
|
Ынталандыру. «БӨЛШЕК» сөзі қандай сөзден шыққанын білесіздер ме? «Бөлшек» сөзі «бөлу» етістігінен шыққан – бөлу, бөліктерге бөлу деген мағына береді. Бүгін біз бөлшектермен жұмыс жасауды жалғастырамыз, бөліктерге бөліп, оларды атаймыз. |
|
|||
4–6 |
Өзектендіру. Практикалық жұмыс. (Оқушылардың үстелінің үстінде түрлі түсті қағаздан қиылған геометриялық фигуралар (дөңгелек, шаршы) және қайшы бар. Мұғалім барлық тәсілдерді балалармен бір мезгілде орындайды ). – Дөңгелекті екі бөлікке кесеміз. – Бір бөлігін көрсетіңіз, оның атын жазыңыздар. – Шеңбердің екінші бөлігін басқаша қалай атайды? (Жарты) – Шаршыны алыңыздар. Оны 4 бөлікке бөліңіздер. – Екі ширек бөлігін көрсетіңіздер. Жазыңыздар. – Шаршыда неше ширек бөлік бар? (4.) Оқулықтағы №1 тапсырманы орындауды тапсырады – жұппен уақытқа орындау. |
|
|||
7–11 |
Мақсат қою (мәселелі жағдаят) Оқулықтан №2-3 тапсырманы орындауды ұсынады – жұппен уақыт бойынша орындау. Мұғалім тексеруді ұйымдастырады (сол жерде түсінік береді). – Барлығы тапсырманы дұрыс және жылдам орындай алды ма? – Сабақтың мақсаты неде? (Қиындықтарды тауып, оны шешу). |
Дәптер, оқулық |
|||
12–29 |
Өзіндік жұмыс. №2 тапсырманы балалар жұппен орындайды. Әр бала бірнеше фишканы алып, күнтізбеде бірнеше қатарды жабады. Екінші оқушы бөлшекті атайды, мысалы 3/12, 5/12. Алдымен жабылған күндерді, содан кейін ашық тұрған күндерді бөлшекпен атауды келісіп алуға болады. Қиындықтарға түсінік беру. Алдыңғы тапсырманы сәтті орындаған балалар 4–6 жаттығулармен жұмыс жасайды. №4 тапсырманы орындағаннан кейін, мұғалім бөлшектердің шығу тарихы туралы айтуына болады. Бөлшектердің қазіргі мағынасы өз бастауын Ежелгі Үндістерден алады; оны арабтар да қолдана бастады, ал оларды XII–XIV ғасырларда еуропалықтар қолданысқа енгізді. Бөлшектерді алғаш пайдалана бастаған кезде бөлшек сызығы қолданылған жоқ. Тек 300 жылдай бұрын уақыттан кейін ғана бөлшек сызығы жиі қолданыла бастады. Ең алғаш бөлшектің қазіргі түрін қолданып, оны 1202 жылы тарата бастаған еуропалық ғалым, италияндық саудагер және саяхатшы, қалалық хатшы Фибоначчидің баласы – Леонардо Пизанский. Ол «бөлшек» сөзін енгізді. «Алым» мен «бөлім» атауларын XIII ғасырда грек монахы, оқымысты-математик – Максим Плануд енгізді. |
Дәптер, оқулық |
|||
30–40 |
Өткенмен жұмыс. № 5–7тапсырма өткенді қайталауға арналған. Өзіндік жұмыс. Бағалау критерийлері бар дәптерден тапсырма береді. Мен: – жай бөлшектерді оқып, жаза аламын; – көрнекіліктерді пайдаланып, бөлімдері бірдей бөлшектерді салыстыра аламын; – екі натурал санның ширегін бөлшек ретінде жазуды; бүтіннің бір не бірнеше бөлігін жазуды білемін. |
||||
41–45 |
Рефлексия. Рефлексия жүргізу үшін балалардың өз біліктіліктерін мақсаттарымен үйлестіреді: сабақ үстінде қолынан не келетінін кім түсінді; көрнекіліктерді пайдаланып, бірдей бөлімдері бар бөлшектерді салыстыру. |
Жетістік сызғышы. |
44-сабақ. Санның бөлігін табу және бөлігі арқылы санды табу
Тақырып: Егін жинау уақыты |
Мектеп: |
||||
Күні: |
Мұғалімнің аты-жөні: |
||||
Сынып: |
Қатысқандар саны: |
Қатыспағандар саны: |
|||
Оқу мақсаттары |
3.1.2.14 санның/шаманың бөлігін табу және бөлігібойынша санды/шаманы табу: 100 көлеміндегі сандар мен жүздіктердің жартысын, үштен бір, төрттен бір, оннан бір бөлігін табу 3.5.1.3 санның және шаманың үлесін табуға берілген есептерді талдау және шығару; кері есеп құрастыру және шығару |
||||
Сабақтың мақсаттары |
Барлық оқушылар үшін: |
||||
шаманың бөлігін табу және бөлігі бойынша шаманы табу; жартысын, үштен бір, төрттен бір, оннан бір бөлігін табу |
|||||
Бірқатар оқушылар үшін: |
|||||
100 көлеміндегі сандар мен жүздіктер санының бөлігін табу және бөлігі бойынша сандытабу. Санның және шаманың үлесін табуға есеп шығару және зерттеу; кері есептерді құрастыру және шешу |
|||||
Кейбір оқушылар үшін: санның және шаманың үлесін табуға есеп шығару және зерттеу; кері есептерді құрастыру және шешу |
|||||
Тілдік мақсаттар |
Оқушылар: Санның бөлігін қалай табу керек және бөлік бойынша санды табуды түсіндіру. Пәндік лексика және терминология: Бөлшек, алым, бөлім |
||||
Сабақта диалог/жазу үшін пайдаланылатын тіл. Талқылау: |
|||||
Санның бөлігін қалай табуға болады? Бөлік бойынша санды қалай табуға болады? Бөлшектің алымы нені көрсетеді? Бөлшектің бөлімі нені көрсетеді? |
|||||
Жазу: |
|||||
Бөлшектерді жазу. |
|||||
Тірек білім, білік, дағдылар |
Екі таңбалы сандардың нөмірленуі. |
||||
Жоспар |
|||||
Жоспарланған уақыт |
Жоспарланған іс-әрекет |
Ресурстар |
|||
0–3
|
Ынталандыру. Бөлшексіз адамдарға Қиын болар еді. Шақыр, кәне, достарды, Торт кесеміз біз енді. Кесу үшін бұл тортты Дос қылайық бөлшекті. Есеппенен болсақ дос, Жеңіл өмір сүрерміз, Сөзіме, досым, сенші! |
0-ден 9-ға дейінгі сандар жазылған қима қағаздар. |
|||
4–6 |
Өзектендіру. Мұғалім фигуралардың боялған (боялмаған) бөліктерін атауды ұсынады. Бөлшектерді салыстырумен жұмысты ұйымдастырады. |
Тақта, үлестірмелі материал. |
|||
7–11 |
Мақсат қою (мәселелі жағдаят) Тәжірибелік жұмыс жүргізіледі. Мұғалім ұзындығы 10 см жолақ қағаздар таратып, оны 2, 3, 4, 5 тең бөліктерге бөліп, әр бөлікті және шыққан бөліктердің ұзындығын есептеп шығаруды тапсырады. Біз бұрын осыған ұқсас тапсырма орындадық па? (Жоқ) |
|
|||
12–29 |
Жаңаны ашу. Мұғалім № 1 тапсырмадағыдай жолақ қағаздармен тәжірибелік жұмыс жүргізеді. Жолақтың ұзындығы бір жыл ішіндегі айдың санына сәйкес –12 см. Балалар жолақты теңдей етіп бүктейді. Осыдан шыққан бір бөліктің атауын нақтылау керек. Және әр бөліктің ұзындығын қалай табуға болады? Бір бөліктің (үлестің) ұзындығын білсең, бүтіннің ұзындығын қалай табатынымызды білесің. – Жолақты 2 бөлікке бөлеміз. Оның ұзындығын қалай білуге болады? Мына бөлік қалай аталады? – Жолақты 4 бөлікке бөлеміз. Оның ұзындығын қалай білуге болады? Мына бөлік қалай аталады? – Ал енді кері амал орындаймыз. Жолақтың бір ширегінің ұзындығы 3 см. Жалпы жолақтың ұзындығы қандай? Түсіндіре отырып алғашқы бекіту. Оқулықтағы №2 тапсырманы түсіндіре отырып орындау. №4 тапсырманы орындау – тура және кері есептің қысқаша үлгісін көрсетеді. Өзіндік жұмыс. Оқулықтағы немесе дәптердегі ұқсас №3 тапсырманы орындау. |
|
|||
30–40 |
Жаңаны қолдану. Есеп шығару шеберлігін шыңдау үшін төмендегідей есептерді шығаруға болады: • Қауынның массасы 2 кг. Қауын неше килограмм тартады? • Кесіндінің 1/3 бөлігі 6 см-ге тең. Кесіндінің ұзындығы қанша? • Тәуліктің 1/3 бөлігі қанша сағат? • Бір сағатта қанша минут бар? Оқулықпен әрі қарайғы жұмыс сынып қажеттілігіне қарай құрылады. Өзін-өзі бағалау жүргізуді ұсынамыз. Әрі қарай дәптерден өзін-өзі бағалау критерийі бар тапсырманы орындау ұсынылады. Мен: – санның/шаманың бөлігін сан бойынша таба аламын: – 100-ге дейінгі сандардың жартысын, төрттен бірін, үштен бірін, оннан бірін таба аламын. Өткенмен жұмыс. №5 тапсырма немесе дәптердегі тапсырма. № 6 мен 7-тапсырманы орындау барысында мұғалім есептің дұрыс шығарылуын және жылдамдығын анықтайды. |
Оқулық. |
|||
41–45 |
Рефлексия. |
Жетістік сызғышы. |
45-сабақ. Санның бөлігін табу және бөлігі арқылы санды табу
Тақырып: Жолдағы уақыт |
Мектеп: |
||||||||||||||||
Күні: |
Мұғалімнің аты-жөні: |
||||||||||||||||
Сынып: |
Қатысқандар саны: |
Қатыспағандар саны: |
|||||||||||||||
Оқу мақсаттары |
3.1.2.14 санның/шаманың бөлігін табу және бөлігібойынша санды/шаманы табу: 100 көлеміндегі сандар мен жүздіктердің жартысын, үштен бір, төрттен бір, оннан бір бөлігін табу 3.5.1.3 санның және шаманың үлесін табуға берілген есептерді талдау және шығару; кері есеп құрастыру және шығару |
||||||||||||||||
Сабақтың мақсаттары |
Барлық оқушылар үшін: |
||||||||||||||||
Шаманың бөлігін және бөлік бойынша шаманы табу: жартысын, үштен бір, төрттен бір, оннан бір бөлігін табу. |
|||||||||||||||||
Бірқатар оқушылар үшін: |
|||||||||||||||||
100-ге дейінгі және жүздіктен санның бөлігін және бөлік бойынша санды табу. Санның және шаманың үлесін табуға есеп шығару және зерттеу; кері есептерді құрастыру және шешу |
|||||||||||||||||
Кейбір оқушылар үшін: Санның және шаманың үлесін табуға есеп шығару және зерттеу; кері есептерді құрастыру және шешу |
|||||||||||||||||
Тілдік мақсаттар |
Оқушылар: Санның бөлігін қалай табу керек және бөлік бойынша санды табуды түсіндіру. Пәндік лексика және терминология: Бөлшек,алым, бөлім |
||||||||||||||||
Сабақта диалог/жазу үшін пайдаланылатын тіл. Талқылау: |
|||||||||||||||||
Санның бөлігін қалай табуға болады? Бөлік бойынша санды қалай табуға болады? Бөлшектің алымы нені көрсетеді? Бөлшектің бөлімі нені көрсетеді? |
|||||||||||||||||
Жазу: |
|||||||||||||||||
Есептерді шығарғанын жазу. |
|||||||||||||||||
Тірек білім, білік, дағдылар |
Бөлшек пен үлес туралы түсінік. Бөлшек пен үлесті жазу. |
||||||||||||||||
Жоспар |
|||||||||||||||||
Жоспарланған уақыт |
Жоспарланған іс-әрекет |
Ресурстар |
|||||||||||||||
0–3 |
Ынталандыру. Мұғалім саяхат, жолдағы уақыт жайында әңгімелеседі. Жолға кететін уақыттың ұзақтығы неге байланысты? (Жолға кететін уақыт, көрікті орындарды аралау, іс-шараларға қатысу, т.б.) Жолда уақытты есептеп, оны бөліп қою қажет пе? Бұл не үшін қажет? |
|
|||||||||||||||
4–6 |
Өзектендіру. Балаларға бөлшек туралы түсінікті түсінуге арналған қосымша тапсырманы ұсыну. Тіктөртбұрыштың 3/5 бөлігін жасыл түспен бояп қой. Фигураның 2/7 бөлігін сарымен және 5/7 бөлігін қызылмен бояп қой. Фигураның 6/15 бөлігін қызғылт түспен боя. Фигураның қандай бөлігі боялмай қалғанын жаз. Немесе оқулықтағы ұқсас №1 тапсырманы орындау. – «Бүтінді бөлікке бөлу» деген нені білдіреді?(Тең бөліктерге бөлу). – Бөлшектің бөлімі нені білдіреді? (Бөлім бүтінді неше бөлікке бөлгенін көрсетеді). – Бөлшектің алымы нені білдіреді? (Алым неше тең бөлікті алғанын көрсетеді). |
|
|||||||||||||||
7–11 |
Мақсат қою (мәселелі жағдаят) №2 (а) тапсырманы оқыңыз. Оны шығара аламыз ба? Бүгінгі сабақтың мақсаты қандай? (Жаңа есеп түрлерін шығарып үйрену). |
|
|||||||||||||||
12–29 |
Жаңаны ашу. Есепті оқыңыз: «Жолаушылар 24 сағат жол жүрді. Олар уақыттың 1/4 бөлігін пойызда өткізді. Жолаушылар пойызда қанша уақыт болды?» Есепте, біз бүтінді табуымыз керек пе, әлде бөлікті табуымыз керек пе? (Мына сұраққа жауап табу керек: егер бүтін белгілі болса, бөлікті табуды есептеу керек). – Алдымен жауапты өз беттеріңізбен тауып көріңіздер, сосын шешіміңізді ортаға салыңыз. Өз ойыңызды сызба немесе сурет түрінде дәлелдеңіз (қажетті сурет оқулықта). Есепті тексеру барысында оқушылар шешім шығарады: санның бір бөлігін табу үшін, осы санды бөліміне бөлу керек (шаманың бір бөлігінің неге тең екенін білу үшін). Екінші есеп бойынша осыған ұқсас жұмыс жүргізіліп, қорытынды жасалады. Түсіндіре отырып алғашқы бекіту. №3 тапсырманы түсіндіре отырып орындауды ұсынады. Кесте құрастыруға болады.
Өзіндік жұмыс. №4 тапсырманы тексере отырып орындауды ұсынады. |
Оқулық, дәптер.
|
|||||||||||||||
30–40 |
Жаңаны қолдану. Мұғалім оқулықтағы №5 тапсырманы орындауды ұсынады.Өзін-өзі бағалауды сұрайды. Дәптерден бағалау критерийлері бар тапсырманы орындау. Мен: – санның және шаманың бөліктерін табуға арналған есептерді шығарып, зерттеуді санды/шаманы бөлігі бойынша табуды; – кері есепті құрастыру және шығаруды; – санның/шаманың бөлігін сан бойынша табуды білемін. Өткенмен жұмыс. № 6 және 7 тапсырманы орындау барысында мұғалім тапсырманың орындалуының дұрыстығын және орындау жылдамдығын тексереді. |
Оқулық. |
|||||||||||||||
41–45 |
Рефлексия. Сабақ туралы айтыңыз. Қандай жаңа нәрсе білдіңіз? Нені үйрендіңіз? Қандай ережені білу керек? Айтып беріңіз. Мысал келтіріңіз. Берілген ережені жақсы түсіндік деп ойлайсыңдар ма? Өзіңізді жетістік сызғышында бағалаңыз. |
Жетістік сызғышы. |
46-сабақ. Санның бөлігін табу және бөлігі арқылы санды табу
Тақырып: Қайырымды істер уақыты |
Мектеп: |
||||
Күні: |
Мұғалімнің аты-жөні: |
||||
Сынып: |
Қатысқандар саны: |
Қатыспағандар саны: |
|||
Оқу мақсаттары |
3.5.1.3 санның және шаманың үлесін табуға берілген есептерді талдау және шығару; кері есеп құрастыру және шығару 3.5.1.4 шамалар арасындағы тәуелділікке; пропорцияның белгісіз мүшесін табуға берілген есептерді талдау және шығару |
||||
Сабақтың мақсаттары |
Барлық оқушылар үшін: |
||||
Шаманың бөлігін және бөлік бойынша шаманы табу: жартысын, үштен бір, төрттен бір, оннан бір бөлігін табу. |
|||||
Бірқатар оқушылар үшін: |
|||||
100-ге дейінгі және жүздіктен санның бөлігін және бөлік бойынша санды табу. Санның және шаманың үлесін табуға есеп шығару және зерттеу; кері есептерді құрастыру және шешу |
|||||
Кейбір оқушылар үшін: Санның және шаманың үлесін табуға есеп шығару және зерттеу; кері есептерді құрастыру және шешу |
|||||
Тілдік мақсаттар |
Оқушылар: Санның бөлігін қалай табу керек және бөлік бойынша санды табуды түсіндіру. Пәндік лексика және терминология: Бөлшек, алым, бөлім. |
||||
Сабақта диалог/жазу үшін пайдаланылатын тіл. Талқылау: |
|||||
Санның бөлігін қалай табуға болады? Бөлік бойынша санды қалай табуға болады? Бөлшектің алымы нені көрсетеді? Бөлшектің бөлімі нені көрсетеді? |
|||||
Жазу: |
|||||
Бөлшектерді жазыңдар. Есептің шығарылуын жазу. |
|||||
Тірек білім, білік, дағдылар |
Үлес және бөлшек туралы түсінік. Үлестер мен бөлшектерді жазу. |
||||
Жоспар |
|||||
Жоспарланған уақыт |
Жоспарланған іс-әрекет |
Ресурстар |
|||
0–3 |
Ынталандыру. |
|
|||
4–6 |
Өзектендіру. Жауаптарды ғана жазыңыздар: а) Үйде 56 тұрғын бар. Оның 1/8 бөлігі – оқушылар. Үйде қанша оқушы бар? ә) Жарысқа 24 спортшы қатысады. Оның 1/6 бөлігі – мектепке дейінгі балалар. Жарысқа қанша мектепке дейінгі бала қатысады? б) Шарбақтың 5 метрін бояды. Бұл – бүкіл шарбақтың үштен бірі. Шарбақтың жалпы ұзындығы қанша? |
|
|||
7–11 |
Мақсат қою (мәселелі жағдаят) Біз бүгін өз білімімізді кеңейтеміз; әрқайсыңызда қандай қиындықтар барын анықтаймыз, қателерді жөндеу. |
|
|||
12–29 |
Өзіндік жұмыс. Оқушылар 2-ші және 3-тапсырмаларды орындап, шығару нәтижесін осы эталонмен салыстыру. Қиындықтарды түсіндіру. Мұғалім тапсырманың дұрыс орындалуын тексереді. – Кімде қиындық туындады? – Қай жерден қате жібердіңіз? – Жіберілген қатенің себебін анықтаңыз? – Егер Өзіндік жұмыста ешқандай қиындық туындамаған болса, өз мақсатыңызды нақтылаңыз. (Қосымша тапсырма орындау). – Қиындық туындаған оқушылардың әрі қарайғы мақсаты? (Қателерді түзеу). – қателерді түзеу алгоритмін қолданамыз. – әркім өз оқу тапсырмасын айтады: Мұғалім дәптерден бағалау критерийі бар тапсырманы ұсынады. Мен: – санды не шаманы табуға арналған есептер шығарамын және зерттеймін; – санның/шаманың бөлігін сан бойынша табамын. кері есеп құрастырамын және оны шығарамын. – бөлігі бойынша санды/шаманы табамын. |
Дәптер, оқулық, |
|||
30–40 |
Өткенмен жұмыс. Баланың даму қабілетіне қарай мұғалім әр оқушыға жеке тапсырма береді. Өзіндік жұмыс. Логикалық есеп шығару, балалар негізгі шарттарға мән беруі керек. Бір қызды әңгімелеуші екі рет көрді, ол қыз – Малика және ол тоғызда. Бұл есепті шығарудың негізгі кілті болып табылады. |
Дәптер, оқулық |
|||
41–45 |
Рефлексия. – Сабақтың басында біз алдымызға қандай мақсаттар қойдық? – Осы мақсаттарыңызға жете алдыңыздар ма? – Қиындық туындады ма? – Сол қиындықтарды жеңе алдыңыз ба? – Бүгінгі сабақ несімен қызықты болды? Өз жұмысын жетістік сызғышымен бағалауды ұсынады. |
Жетістік сызғышы. |