«Шамалған станциясындағы қазақ орта мектебі мектепке дейінгі шағын орталықпен» коммуналдық мемлекеттік мекемесі Бекітемін:Мектеп директоры А.А.Наимбаева
Тәрбие сағаты
Тақырыбы: «Үлкенге құрмет,кішіге ізет»
8 «А» сыныбы Сынып жетекшісі: Ерманова Гаухар
2016-2017 оқу жылы
Тақырыбы: «Үлкенге - құрмет, кішіге – ізет»Мақсаты: Оқушыларды жаман әдеттен аулақ болуға, үлкенді сыйлауға, кішіге қамқор болуға үйрету.Міндеттері:- Өзара сыйластық қарым - қатынастарының адам өміріндегі мәнін түсіндіру;- жағымды қарым - қатынас жасау іскерліктерін дамыту;- жақсылыққа, имандылыққа, адамгершілікке, шыншылдыққа, қамқорлыққа тәрбиелеу.Дамытушылық: Балаларды кішіпейілділікке, үлкендерді сыйлауға, көмектесуге үйрету, жақсы қасиеттерді бойына сіңіріп, жаман қасиеттерден жирену сезімін дамыту;Көрнекі құралдар: Өнегелі сөздер, мақал-мәтел, суреттер.Мұғалім: Бүгінгі өткелі тұрған тәрбие сағатымызды топтық сайыс түрінде өткіземіз.Жақсылықтан үйреніп,Боламыз біз жақсы адам.Жамандықтан жиреніпҮлгі аламыз жақсыдан-дей отыра ортаға оқушыларымызды шақырамыз. Кәне, балалар бәріміз бір - бірімізге жақсы тілек тілеп бастайық! (Жүректен-жүрекке)1. Әдепті бол!2. Мейірімді бол!3. Кішіпейіл бол!4. Қамқоршы бол!5. Тәртіпті бол!6. Инабатты бол!7. Қайырымды бол!Барлығы: Біз үлкенді құрметтеген, кішіге ізет көрсеткен жалынды ұрпақтармыз!Мұғалім: Топқа бөлу: Тақырып бойынша (сөйлем құрау)І топ: Үлкенге құрмет көрсетушілерІІ топ: Кішіге ізет көрсетушілерБүгінгі ашық тәрбие сағатымыз 4 кезеңнен тұрады:1. Екі топқа талдау2. Мақал - мәтелдер сайысы3.Тыйым сөздер сайысы4. Ойын «Саяхатқа шығу»5. Қорытынды.1. Екі топқа талдауМұғалім: Үлкенге құрмет, кішіге ізет дегенді қалай түсінесіңдер?Бірінші топқа үлкенге құрмет дегенді қалай түсінесің?Екінші топқа кішіге ізет дегенді қалай түсінесің? (Екі топқа плакат, фламастерлер, стикерлер тарату.)І. Адам баласы өзгелермен қарым - қатынас жасағанда оның таныс, таныс еместігіне, алыс - жақындығына, үлкен - кішілігіне, қызмет дәрежесіне қарамай кішіпейіл, әдепті болуы керек бұл адамгершілік борыш.ІІ. Ұлы істердің қандайы болмасын кішіпейілділіктен басталады. Сондықтан әркім өзінен кішілердің мінезі кішкентайынан дұрыс қалыптасуына қамқорлық жасап, оларға жол көрсете білуі керек.2. Мақал - мәтелдер сайысыКішіпейілділік, сыпайыгершілікке байланысты мақалдар айту. Кішіпейілділік дегеніміз — өзімшілдік пен менмендіктің болмауы. Кішіпейіл адам басқаларды өзінен төмен санамайды. 1. Кішілік пен кісілік – ұлылықтың белгісі.2. Жасанды кішіпейілділік – жақсы қасиет емес.3. Кішіпейілдің абыройы асады,Тәкәппардың құты қашады4. ...кішіпейілділік талаптылыққа тура пропорционал.3. Тыйым сөздер сайысыМұғалім: Қазақ халқының тәрбие құралдарының бірі - тыйым сөздер. Бұл сөздер есі кірген балаларды жаман әдет, жат пиғыл, орынсыз қылық, теріс мінездерден сақтандырып отырған. Үлкеннің жолын кесу – әдепсіздіктің белгісі екенін білеміз, осындай ерсі істерге қатаң тыйым салынған.- Ата-анаңа қарсы келме.- Үлкеннен бұрын сөйлеме.- Әдепсіз сөзді айтпа, өтірік айтпа.- Жаман әдетті үйренбе.- Мақтаншақ болма, тәкәппар болма.4. Ойын «Саяхатқа шығу» Мұғалім: «Үлкенге – құрмет, кішіге- ізет» көрсету үшін біз саяхатқа шығу ойынын ойнайық. Елімізде 4 үлкен қала бар:1. Үлкен, 2. Құрмет, 3. Кіші, 4. ІзетАл, балалар, өздеріңе қай қалалар ұнайды? Ұнаған қала аты жазылған қағазда сұрақ бар. Соған жауап беру керек.1. Мектептен үйге қарай жүгіріп келе жатқанда, алдыңнан бір үлкен кісі шықты. Сен не істер едің? – Үлкен кісімен амандасып жол беремін.2. Өзіңнен үлкен кісілер әңгімелесіп отырған кезде сен не істеуің керек?– Үлкендердің әңгімесін бөліп, сөзге араласуға болмайды.– Егер тығыз шаруам болса, «кешіріңдер» деп айтар едім.3. Көшеде біреу жөн немесе