Материалдар / Ұлы адамдардың достығы
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

Ұлы адамдардың достығы

Материал туралы қысқаша түсінік
проблемалық сұрақтарға тыңдалған мәтіннен деректер келтіре отырып, дәлелді жауап беру, өз жауабын өзгенің жауабымен салыстыру, талқылыу.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
27 Қараша 2024
136
0 рет жүктелген
450 ₸
Бүгін алсаңыз
+23 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +23 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады



6-бөлім: Сүйіспеншілік пен достық

МЕКТЕП: «Қазақстан жалпы білім беретін мектеп»

КҮНІ: 26.11.2024ж

Мұғалім: Тоқтасынова Ұ.М.

СЫНЫП: 7Б

Қатысқандар :

Қатыспағандар:

Сабақтың тақырыбы:

Ұлы адамдардың достығы

Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары

7.5.5.1.проблемалық сұрақтарға тыңдалған мәтіннен деректер келтіре отырып, дәлелді жауап беру, өз жауабын өзгенің жауабымен салыстыру, талқылыу.

7.4.4.1. етістіктің есімше, көсемше түрлерін, тұйық етістікті тілдесім барысында қолдану

Сабақ мақсаты

Барлық оқушылар: проблемалық сұрақтарға тыңдалған мәтіннен деректер келтіреді, дәлелді жауап береді, , өз жауабын өзгенің жауабымен салыстырады , талқылайды.

Етістіктің есімше, көсемше түрлерін, тұйық етістікті тілдесім барысында қолдана біледі.

Құндылыққа баулу

Әділдік пен жауапкершілікке тәрбиелеу. Әр адамның еңбегі мен қадір-қасиетін әділ бағалауға, оның жеке басына құрмет көрсетуге және қарым-қатынаста сыпайылық таныту қағидаттарын басшылыққа ала білуге үйрету.

Жоспар:

Сабақтың кезеңі/ уақыт

Педагогтің әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы
























Сабақтың ортасы









































Сабақтың барысы:

І. Ұйымдастыру кезеңі

Сынып оқушылары түгенделеді.

Жағымды психологиялық ахуал.

«Мен сағансенемін... » әдісі

Топқа бірігу. 3 түрлі тәттілер арқылы топқа біріктіру.

1- топ

2-топ

3-топ


Үйтапсырмасынсұрау

а)«Ғажайып алаң» әдісі.

1. Етістікдегеніміз не?

2. Есімшедегеніміз не?

3. Есімшеніңжұрнақтарынатаңдар.

4. Есімшеніңесімдершетүрленуі.

5. Есімшеніңжіктелуі.

6.Көсемше дегеніміз не?

7.Көсемшенің түрленуі.

9. Тұйықетістікдегеніміз не?

10. Тұйық етістіктің түрленуі.

ә) 9-тапсырма. «Достық –таусылмас қазына» тақырыбына эссе жазу.


ТЫҢДАЛЫМ АЛДЫ. Ой қозғау.


Ұлы адамдардың достығы дегенді қалай түсінесіңдер?


Біріңді , қазақ , бірің дос

Көрмесең істің бәрі бос.

Абай

Қай кезде де шын достықтың парқы ұлы,

Тиіс оған әркім басын июге.

Бірадамды шексіз сүю арқылы

Болады екен бүкіл ұлттыс үюге.

Мұхтар Шаханов


- Балалар, ұлылардың достығы – нағыз достық. Алыптардың достығы деп айтсақ да болады. Қиын шақта бір-біріне сүйеу, ортақ іске қолдаушы болған жандар.  Олардың қызығушылығы мен шығармашылығы да, өмірлік көзқарасы мен істеген істері де – бір. Осындай адамдардың достығына қарап, нағыз достық қандай болу керек дегенге жауап табамыз. Әрі қандай адамдар бір-бірімен дос бола алады, достықтың заңы қандай екен – оны да түсінеміз.


1-тапсырма . Топтық жұмыс. «Ойлан, топтас, бірік» әдісі

Мәтінді тыңдаңдар,сұрақтарға мәтіннен деректер келтіре отырып, дәлелді жауап беріңдер.

1-топ.

Мәтіннің кейіпкерлері сендерге таныс па?


Екеуі қалай кездесті?


Ұлы ақын Абай Құнанбайұлы мен қазақ даласына жер аударылған өлкетанушы Евгений Петрович Михаэлистің арасындағы достық неден өрбіді?


Ұлы тұлғалардың достығынан қандай үлгі алуға болады?


Басқа қандай ұлы адамдардың достығын білесің?


Үзіндіге қандай ат қояр едіңдер?



2- топ.

3- тапсырма. Мәтінді оқыңдар. Тыңдалым мәтінімен салыстыра талдаңдар .


Тыңдалым мәтіні

Оқылым мәтіні

Тақырыбы



Құрылымы



Мақсатты аудиториясы



Тілдік ерекшелігі





3-топ.

4- тапсырма. Мәтінде аттары аталған тұлғалар туралы білетін мәліметтеріңді ортаға салып, топта талқылаңдар.


Дескриптор :

- сұрақтарға мәтіннен деректер келтіреді;

- тыңдалым мәтінімен салыстыра талдайды;.

- мәліметтерді ортаға салып, топта талқылайды .

ҚБ.


ӘТН.

Тұйық етістіктің емлесі


Етістіктің формасы

Мысал

Жұрнақ

Жазылуы

И дыбысына біткен етістік

ки, жи, қи

Кию, жию, қию

й дыбысына біткен етістік

Сүй, күй, тый

Сүю, күю,тыю

Тұйық етістік тұлғасындағы кейбір сөздер заттанып ,зат есімге ауысады

Көсеуұзынболса, қолкүймейді.

Егеументемірдіегейді.

Бояу,егеу,қашау,көсеу

Дауысты ы,і дыбыстарына біткен етістіктерге тұйық етістіктің –у жұрнағы жалғанғанда,тү-бірдің соңындағы ы ,і дыбыстары жазылмай,у дыбысының қүрамына еніп кетеді де у дауысты дыбыс болып есептеледі.


Оқу+у,тасы+у,кемі+у,ері+у

Оқу,тасу,

кему,еру

Қатаң п ,к,қ дыбыстарына біткен етістіктерге түйық етістіктердің +у жұрнағы жалғанғанда ,түбір соңындағы л,к,қ дыбыстары б, г, ғ дыбыстарына айналады

Ақ+у,тап+у,ық+у

Ағу, табу,ығу


2-тапсырма. Жұптық жүмыс. «Жұмыртқа аршу» әдісі.

Тұйық етістік тұлғасындағы сөздерді тауып, емле ерекшеліктерін түсіндіріңдер.


1-жұп. Менің тілегім – қалайда пайдалы адам болып шығу.

2- жұп. Көрмегенге көсеу таң.

3- жұп. Бояудың түрі сан алуан.

4- жұп. Сабау - жүнді сабайтын таяқ.

5- жұп. Сабақ оқу- әрбір оқушының міндеті

6- жұп. Арықтан су ағу үшін құлақты ашу керек.

7- жұп.  Екі аяғын бір етікке тығу.

8- жұп. Адам өзіне жарасымды киім кию керек.

9- жұп.Туған жерді сүю – парыз.

.


Дескриптор :

  • Тұйық етістік тұлғасындағы сөздерді табады;

  • Емле ерекшеліктерін түсіндіреді.

ҚБ

3- тапсырма. Жеке жұмыс. «Буриме» әдісі.

Берілген ұйқастарға өлең құрастырыңдар және өлең жолдарындағы етістіктерді тұйық етістікке айналдырыңдар.


------------------------ ойнайсың,

----------------------- тоймайсың.

------------------------ досыңнан

----------------------- таппайсың.


Доспен бірге ойнайсың,

Доспен ойнап тоймайсың.

Өзіңнен жақын досыңнан

Артық досты таппайсың.


Дескриптор:


  • Берілген ұйқастарға өлең құрастырады;

  • етістіктерді тұйық етістікке айналдырады.


ҚБ.


Бекіту. « Кім жылдам?» әдісі.


1. Тұйық етістік дегеніміз не?

А). Етістіктің есім сөздерге ұқсас белгілері бар түрі.

В). Жай сөйлемдегі негізгі етістіктің әр қилы амалдарын сипаттайды.

С).  Іс-әрекеттің атын білдіретіндіктен , зат есімдерше түрленеді.

Д).Іс-әрекет орындаушымен, уақытпен байланысты болып, жаққа, шаққа түрленуі .


2. Тұйық етістіктің жұрнағын тап.

А). –у

В). - ию

С).- й

Д). –ю


3. Тұйық етістік тұлғасындағы бояу,егеу, қашау, көсеу сөздері қалай жасалып тұрғанын көрсет.

А). Түбірдің соңындағы ы ,і дыбыстары жазылмай тұр.

В). Сөздер заттанып , зат есімге айналған.

С). И дыбысына біткен етістік.

Д). Й дыбысына біткен етістік.


4. Тұйық етістіктің жұрнағы жалғанғанда, соңғы дыбыс өзгеріске ұшырайтын сөзді көрсетіңдер.

А). Ақ

В). Ілес

С). Жу

Д). Қайт


5. Қай сөйлемде тұйық етістік бар?

А). Оның әкесі қан майданда қаза тапқан

В). Оқу- инемен құдық қазғандай

С). Жақсыдан үйрен, жаманнан жирен

Д). Қабағына қар жауып тұр.


6. Тұйық етістіктің и дыбысына біткен етістікке жалғанған түрін табыңдар.

А). Сүю

В). Кию

С). Қайт

Д). Ығу

Оқушылар назары сабаққа аударылады.


Мен саған сенемін , өйткені сен адал доссың...


3 топқа бірігеді






Оқушылар етістіктен өткен тақырыптарды қайталайды.
































Мәтінді тыңдайды, сұрақтарға мәтіннен деректер келтіреді, дәлелді жауап береді.





.







Мәтінді оқып, тыңдалым мәтінімен салыстыра талдайды .













Мәтінде аттары аталған тұлғалар туралы білетін мәліметтерді ортаға салады, топта талқылайды .







.





.









Грамматикалық тақырыпты меңгереді.





























Тұйық етістік тұлғасындағы сөздерді табады, емле ерекшеліктерін түсіндіреді .

















Берілген ұйқастарға өлең жолдарын құрастырады.

Өлең жолдарындағы етістіктерді тұйық етістікке айналдырады.


















Тест сұрақтары арқылы жаңа сабақтан алған білімдерін тексереді.






ҚБ. Өзін-өзі бағалау























ҚБ. Өзін-өзі бағалау













ҚБ. Өзін-өзі бағалау







ҚБ

Өзін-өзі бағалау














































ҚБ. Өзін-өзі бағалау










ҚБ. Өзін-өзі бағалау



















ҚБ. Өзін-өзі бағалау












ҚБ. Өзін-өзі бағалау







8-сынып «Қазақ тілі»

оқулығы


Слайд №1




АКТ-ны қолдану



Слайд №2












8-сынып «Қазақ тілі»

оқулығы


Слайд №3








Плакат

«Ұлылардың достығы»








8-сынып «Қазақ тілі»

оқулығы

плакат, маркер


Слайд №4










АКТ

Плакат,

маркер




























Слайд №5








































Слайд №6




















Слайд №7



















Слайд №8


АКТ









































Сабақтың соңы




Бағалау.

Кері байланыс

«Білім почтасы » әдісі


Үй тапсырмасы: 6-тапсырма




Слайд №9




Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!