Unit: 2:Values in Myths and Legends

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Unit: 2:Values in Myths and Legends

Материал туралы қысқаша түсінік
Library Theatre Swimming pool Shopping center Café Museum
Материалдың қысқаша нұсқасы

Unit: 2:Values in Myths and Legends

Lesson 1

School:Ulkenshygan Secondary School

Date: 10.10.2024ж

Teacher name: Sagatzhanova.A

Grade: 4B

Number present:

absent:

Lesson title

People and places

Learning objectives


4.​3.​5.​1 understand the main points of short simple texts on a growing range general and some curricular topics by using contextual clues;

4.5.3.1 use adjectives, including possessive adjectives, on a growing range of general and some curricular topics to describe things; use simple one-syllable and some two syllable adjectives [comparative and superlative] to make comparisons

Lesson objectives

Learners will be able to

-to talk about places

-to learn possessive adjectives., to – infinitive, - ing form

Value links

Patience – A person who has patience as a core personal value is going to prioritize giving their time to others. They will sit down and be calm while waiting for others. This is a great trait for a teacher.

Plan


Stages / Time

Teacher’s actions

Students’ actions

Marks

Resources


Start














Organization moment :

1.Greeting.

Ask about the weather.

The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.

Warm-up

Creating a positive psychological environment

Lead – In

Ask pairs of pupils to come to the front of the classroom and act out the dialogue from the previous lesson. Repeat with as many pairs as you feel necessary.


Activity1

Learn new words

Library

Theatre

Swimming pool

Shopping center

Café

Museum


The aim: To develop pupils speaking skills and create friendly atmosphere

Efficiency: By wishing each other they feel better and feel the support of others


Students' attention is drawn to the lesson.







Students say different words from the picture



At the organization moment T tries to award active pupils.

«The praise» method is used to evaluate pupils with phrases like:

Good job!

Well done!”









Pictures






worksheet








Student’s book.

Flashcards

Main part













Activity2

Read translate and point. Individual work. Matching.

Put the flashcards up on the board. Point to them one at a time and name them. The pupils repeat chorally or individually. Repeat the procedure with the remaining flashcards. Ask individual pupils to name them.

Activity3.

Read and write. Pair work. Pop corn strategy.

Explain the activity and read the example aloud. Explain that sentences are clues to find the correct answer. Allow the pupils some time to complete the activity.





Activity4 Teacher explains the new grammar material.

Study spot.

Grammar

I want to go to the market to buy some fresh fruit.

I like/ enjoy eating fruit

Activity5

Read and Choose. Team work. Pizza strategy

  1. I want to go/going to the theatre tonight.

  2. I enjoy to listen / listening to music.

  3. We hope to visit/visiting Almaty next week.

  4. I’m starting to feel/feeling tired.

  5. I hate to juggle/jugging.

  6. I’d like to read/reading this magazine/

Conclusion during the lesson some tasks differentiated by outcomes of the students and by their abilities.

Ss listen, point and repeat. Then match.

- Ss read, point and talk

ANSWERS

2 d

3 b

4 f

5 a

6 g

7 c



Ss read and write. Where are they?

- read and write

ANSWERS

2 at the library

3 at the shopping centre

4 at the funfair

5 at the café

6 at the theatre

Ss learn new grammar.






Ss read and choose.

- read and choose

ANSWERS

2 listening

3 to visit

4 to feel

5 jugging

6 to read




Descriptor:

A learner:

Matches the words with pictures

3point










reads and finds the words

3 point










reads and chooses

4 point

Total 10 point












Cards

Worksheets




Students book









Cards













Whiteboard.

Worksheets.

End of the lesson

FEEDBACK. Traffic light strategy.

Learners provide feedback on what they have learned at the lesson.


Home task:

Learn new words.

Ex;16 p25


Poster Success


Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
05.03.2025
108
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі