Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Short term plan



    Lesson plan




    Unit of a long term plan: Hobbies and Leisure

    School: №12 T. Rustemov

    Date:

    Teacher name: Alimbekova Dildora

    CLASS: 7

    Number present:

    absent:

    Lesson title

    Discussion about hobbies and leisure activities

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to (link to the Subject programme)

    7. L4 Understand with little support some of the implied meaning in extended talk on a limited range of general and curricular topics.

    7. S3 Give an opinion at discourse level on a growing range of general and curricular topics

    7.S1.Use formal and informal registers in their talk on a limited range of general topics and some curricular topics

    Level of thinking skills

    Knowledge, Understanding, Application, analyses

    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    -listen and make up sentences using hobby activities

    -complete the sheets sheet by asking questions

    -talk over the hobbies and leisure activities in groups and in pairs with some support

    Most learners will be able to:

    --express their opinion using more expressions

    Some learners will be able to :

    -prove their opinion with some details while they are acting and discussing

    Assessment criteria

    . Provide a point of view in conversations and discussions

    . Apply the difference between formal and informal speech in a talk

    Values links

    When a habit begins to cost money, it is called a hobby

    Cross-curricular links

    Self study, Kazakh

    Previous learning

    Students know names of different kinds of hobbies.

    Plan

    Planned timings

    Planned activities (replace the notes below with your planned activities)

    Resources

    Start

    7 min

    GPicture 6 reeting the ss. Setting the lesson objectives to the class

    (G)Drilling activity (Individually work) LPicture 2 Picture 3 earners listen to “new hobby activities” and repeat them.

    ( Picture 1 Picture 4 Picture 7 Picture 8 Picture 10 I) Next task is: Tell the class two reasons why you like\don’t like any of these hobbies. With “Spin the Bottle” activity students sit in a circle with a bottle in the middle.  The teacher spins the bottle.  When it stops spinning the student it is pointing to has to answer a question.  If the answer is correct then that student can spin the bottle.  This is a good class warm up activity and can also be used to review vocabulary.

    Differentiation: Teacher gives examples: I like golf because it is exciting and fun.

    AFL: Orally. Those who can use more adjectives will get a praise.







    7p Excel student’s book
































    Middle

    5-min









    10-min























    5-min













    8-min













    6-min

    PShape1 air work. Task 1: Which hobbies in Ex 6 are: related to sport\ adventure? Decide in pairs.

    To sport

    To adventure






    AFL: orally

    G: Task 2: “Forced debate” in this task students sit in two columns and say their own opinion in one sentence in term according to the task. Why do people need to have a hobby? (for first column) Why do people needn’t to have a hobby? (for second column) A student should prove his\ her opinion and speak one by one.

    Shape4 Shape5 Shape3 Shape2

    Shape9 Shape8 Shape7 Shape6

    Shape10 Shape11



    Descriptor: A leaner

    -Sits in two columns;

    -Talks to the learner opposite to him or her.

    Differentiation for more able learners: can prove their opinion widely using more expressions and using “Because” to answer the questions.

    Differentiation for less able learners: Some can explain their speech in native language

    AFL: Group expert;

    Name

    Full sentences

    Prove opinion

    B….



    S….



    I. Task3. Listen to Petra talking about her hobby and complete notes

    Hobby:


    Place:


    How often:


    Equipment:


    Cost:


    Differentiation for more able learners: Check their partner’s work .

    AFL: Peer assessment

    Task 3.

    “Shape12 Guess your friend” activity. Teacher chooses partners sticking stickers backside of their seats without m aking notes. It gives opportunity to communicate more able students with less able ones.

    Bring your photo showing your favorite hobby. (At Pervious lesson students were told to bring their photos) Show your partner. Ask questions about each other’s hobbies, act out the dialogue.

    Differentiation by ability: More able students help their partners to answer the questions

    1. (A) Gather information about your partner and complete the sheet.

    Hobby:


    Place:


    How often:


    Equipment:


    Additional information.


    Differentiation: Less able learners complete the sheet.

    More able learners add additional information.

    Descriptor A learner:

    Brings his\her photo;

    Finds his\her partner;

    Guesses partner’s hobby;

    Acts out the dialogue:

    Gathers more information:

    Completes the sheet;

    AFL: Gallery. All students gather the sheets and look through who could get more information

    Excel Student’s book p7















































    Marking sheet





    Excel. Student’s book p 8 CD

















    Stickers

























    Sheet paper



























    End


    4-min

    F
    eedback
    : Blob tree –

    A student should mark the man according to his or her level of understanding the theme of the lesson and give a reason.

    Feedback paper

    Additional information

    Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners?

    Assessment – how are you planning to check learners’ learning?

    Health and safety check



    Differentiation by support: Teacher gives examples: I like golf because it is exciting and fun

    Task2.

    Differentiation for more able learners:

    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Әбдіханиева Мәдина Нұрғалиқызы
    02 Қараша 2021
    289
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    Unit of a long term plan: Holidays and leisure School: Shypan

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    Unit of a long term plan: Holidays and leisure School: Shypan

    Материал туралы қысқаша түсінік
    Unit of a long term plan: Holidays and leisure School: ShypanUnit of a long term plan: Holidays and leisure School: Shypan
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Short term plan



    Lesson plan




    Unit of a long term plan: Hobbies and Leisure

    School: №12 T. Rustemov

    Date:

    Teacher name: Alimbekova Dildora

    CLASS: 7

    Number present:

    absent:

    Lesson title

    Discussion about hobbies and leisure activities

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to (link to the Subject programme)

    7. L4 Understand with little support some of the implied meaning in extended talk on a limited range of general and curricular topics.

    7. S3 Give an opinion at discourse level on a growing range of general and curricular topics

    7.S1.Use formal and informal registers in their talk on a limited range of general topics and some curricular topics

    Level of thinking skills

    Knowledge, Understanding, Application, analyses

    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    -listen and make up sentences using hobby activities

    -complete the sheets sheet by asking questions

    -talk over the hobbies and leisure activities in groups and in pairs with some support

    Most learners will be able to:

    --express their opinion using more expressions

    Some learners will be able to :

    -prove their opinion with some details while they are acting and discussing

    Assessment criteria

    . Provide a point of view in conversations and discussions

    . Apply the difference between formal and informal speech in a talk

    Values links

    When a habit begins to cost money, it is called a hobby

    Cross-curricular links

    Self study, Kazakh

    Previous learning

    Students know names of different kinds of hobbies.

    Plan

    Planned timings

    Planned activities (replace the notes below with your planned activities)

    Resources

    Start

    7 min

    GPicture 6 reeting the ss. Setting the lesson objectives to the class

    (G)Drilling activity (Individually work) LPicture 2 Picture 3 earners listen to “new hobby activities” and repeat them.

    ( Picture 1 Picture 4 Picture 7 Picture 8 Picture 10 I) Next task is: Tell the class two reasons why you like\don’t like any of these hobbies. With “Spin the Bottle” activity students sit in a circle with a bottle in the middle.  The teacher spins the bottle.  When it stops spinning the student it is pointing to has to answer a question.  If the answer is correct then that student can spin the bottle.  This is a good class warm up activity and can also be used to review vocabulary.

    Differentiation: Teacher gives examples: I like golf because it is exciting and fun.

    AFL: Orally. Those who can use more adjectives will get a praise.







    7p Excel student’s book
































    Middle

    5-min









    10-min























    5-min













    8-min













    6-min

    PShape1 air work. Task 1: Which hobbies in Ex 6 are: related to sport\ adventure? Decide in pairs.

    To sport

    To adventure






    AFL: orally

    G: Task 2: “Forced debate” in this task students sit in two columns and say their own opinion in one sentence in term according to the task. Why do people need to have a hobby? (for first column) Why do people needn’t to have a hobby? (for second column) A student should prove his\ her opinion and speak one by one.

    Shape4 Shape5 Shape3 Shape2

    Shape9 Shape8 Shape7 Shape6

    Shape10 Shape11



    Descriptor: A leaner

    -Sits in two columns;

    -Talks to the learner opposite to him or her.

    Differentiation for more able learners: can prove their opinion widely using more expressions and using “Because” to answer the questions.

    Differentiation for less able learners: Some can explain their speech in native language

    AFL: Group expert;

    Name

    Full sentences

    Prove opinion

    B….



    S….



    I. Task3. Listen to Petra talking about her hobby and complete notes

    Hobby:


    Place:


    How often:


    Equipment:


    Cost:


    Differentiation for more able learners: Check their partner’s work .

    AFL: Peer assessment

    Task 3.

    “Shape12 Guess your friend” activity. Teacher chooses partners sticking stickers backside of their seats without m aking notes. It gives opportunity to communicate more able students with less able ones.

    Bring your photo showing your favorite hobby. (At Pervious lesson students were told to bring their photos) Show your partner. Ask questions about each other’s hobbies, act out the dialogue.

    Differentiation by ability: More able students help their partners to answer the questions

    1. (A) Gather information about your partner and complete the sheet.

    Hobby:


    Place:


    How often:


    Equipment:


    Additional information.


    Differentiation: Less able learners complete the sheet.

    More able learners add additional information.

    Descriptor A learner:

    Brings his\her photo;

    Finds his\her partner;

    Guesses partner’s hobby;

    Acts out the dialogue:

    Gathers more information:

    Completes the sheet;

    AFL: Gallery. All students gather the sheets and look through who could get more information

    Excel Student’s book p7















































    Marking sheet





    Excel. Student’s book p 8 CD

















    Stickers

























    Sheet paper



























    End


    4-min

    F
    eedback
    : Blob tree –

    A student should mark the man according to his or her level of understanding the theme of the lesson and give a reason.

    Feedback paper

    Additional information

    Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners?

    Assessment – how are you planning to check learners’ learning?

    Health and safety check



    Differentiation by support: Teacher gives examples: I like golf because it is exciting and fun

    Task2.

    Differentiation for more able learners:

    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Шет тілі Ашық сабақ Барлық сыныптар
    02.11.2021
    289
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Әбдіханиева Мәдина Нұрғалиқызы
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации