Unit Review

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Unit Review

Материал туралы қысқаша түсінік
Lesson study
Материалдың қысқаша нұсқасы

Бекітемін: М.Аманғалиев

Unit: 5 Reading for pleasure

Lesson

School

Akkystau secondary school

Teacher name:

Ussiyeva D

Date:

31.01

Grade: 8

Number present:

absent:

Lesson title

Unit Review 5

Learning objectives


8. 3. 4. 1 to respond in sentences with some flexibility to unexpected comments within the framework of general and educational topics;

8.6.17.1 use if / unless/ if only in second conditional clauses and wish [that] clauses [present reference] use a growing variety of relative clauses including why clauses on a range of familiar general and curricular topics

Lesson objectives

Learners will be able to:

- practise about Second Conditional

- use modal verbs for the task

-reviews about books and films: genres

Value links

Environmental Awareness

Taking action to protect natural resources, you understand the importance of environmental awareness as a duty to sustain life on Earth for future generations.

Plan

Stages / Time

Teachers’ actions

Students’ actions

Assessment criteria

Resources

Beginning of the lesson

5 min














Middle of the lesson

Presentation part.

5 min






5 min

Organization moment

1.Greeting.

Ask about the weather.

Warm-up


We will give students assignments from the panel board in the wordwall and work on today’s topic.

Divide 4 groups





Pair work “Wordwall”



Ask students what films they have seen recently. Ask if they enjoyed the film and why, or why not. Encourage students to express their opinions.

Ask students what kinds of films and books they enjoy the most, and try to elicit some genres.


Work with groups

Match the sentences with the words in the box

Teacher explains the task to focus students on the books and films pictured. Then, in pairs, students match them with the words.

While checking answers, model and drill the pronunciation if necessary


Students of the class are listed.

Students' attention is drawn to the lesson.


Students analyze the given pictures in pairs.


Determines the topic and purpose of the lesson














Students match the sentences with words in the box


ANSWERS :

1 comedy

2 fantasy

3 horror

4 adventure

5 science fiction

6 musical

At the organization moment T tries to award active Ss. «The praise» method is used to evaluate Ss with phrases like:

Good job!

Well done!”Formative Assessment

Good job!



Descriptor:

- match the sentences

- find the words on the picture

Point: 2








Descriptor:

- match the sentences

- use words in the box

Point: 2













Wordwall









10 min












10min







5 min

Personal work.

Second Conditional Cards

Teacher explains the task students complete the cards with the words in the box. students use the words about second conditional








Work with groups “JeopardyLabs”

Teacher explains the task students complete the Work with JeopardyLabs



Teacher explains the task to ask Ss to complete the modal verbs sentences with the correct form of the verbs in brackets.

Students complete the task with words in the box

ANSWERS :


1.had/would tidy

2.didn’t learn/ would try

3.had/would visit

4.needed/ wouldn’t refuse

5.would scream/found

5.couldn’t stand/would never tell



Students complete the task with the board


ANSWERS: on the board


Students complete the modal verbs sentences with the correct form of the verbs in brackets

ANSWERS:

1. can’t 2. Could 3. could

4. will be able to 5.can

6.will be able to 7.can

8. could 9. Can 10.can

11. could 12.can

13.will be able to 14. Can

15. can 16. Couldn’t

17. can 18. Could 19.Can’t

20.can 21.will be able to

22.could 23.will be able to 24.could 25. could


Descriptor:

- complete the task

- find words in the cards

Point: 2







Descriptor:

- complete the task

Point: 2









Descriptor:

- complete the sentences

- use the modal verbs

Point: 2











https://jeopardylabs.com/edit/books-and-films-9















End of the lesson

5 min


Ss use their stickers to show their knowledge according to the lesson

Green- I understood

Yellow-I have some questions

Red-I need a help.

Home task:

Ss evaluate each other and encourage classmate with phrases like:

Well done! Brilliant! Good job! I like it!





Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
06.03.2025
238
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі