Сабақтың тақырыбы: Ұрпақ
тәрбиесі -ұлт
болашағы
Сабақтың
мақсаты: Қазақтың ұлттық тәрбиесін
дәріптеу. Қазақы ырым тиымдардың мән-мағынасын
түсіндіру.
Сабақтың
барысы:
-
Ұйымдастыру
кезеңі
Қазақ ырымшыл халық. Қазақта
сандарды қасиетті санаған. Қасиетті саналатын сандар қатарына «үш»
, «төрт», «жеті» , «қырық» сандары жататынын білеміз. Халық
ұғымында дүниені құраушы төрт түрлі тек бар олар: жер, су, жел, от.
Осы төрт затты малдың күйі деп түсінген. Мал күйлі болса,
ырыс-береке болады деп түсінген. Ал жеті санына байланысты не
білеміз, үш санына байланысты ше? Мына ұяшықтарды таңдай отырып,
білімдеріңді тексеріп көрелік.
-
«Сандарға
саяхат»
Бес
қару
-
Садақ
-
Мылтық
-
Найза
-
Қылыш
-
Айбалта
Жеті
қазына
-
Ер
жігіт
-
Сұлу
әйел
-
Жүйрік
ат
-
Қыран
бүркіт
-
Берен
мылтық
-
Құмай
тазы
-
Өткір
кездік
Жеті
ата
-
Бала
-
Әке
-
Ата
-
Арғы ата
-
Тек ата
-
Түп ата
-
Баба
Үш
арсыз
Бес
өсиет
-
Жаманмен дос
болма
-
Арыңды
сатпа
-
Намысыңды
жіберме
-
Арсыздан бата
алма
-
Жаман әдетке
жолама
Үш
даусыз
Келесі
кезең «Ойлан
-тап» деп аталады. Бұл кезеңде
суреттерге қарап мақал- мәтелді табады.
Жігітке -жеті өнер де аз Бес
саусақ бірдей емес
Асық ойнаған азар, Ұяда не
көрсең, ұшқанда соны ілерсің
Доп ойнаған
тозар,
Қой бағып, құйрық жеген-
озар
Келесі кезең «Ой толғау»
деп аталады. Берілген сұрақтарға оқушылар жауап
береді
-
Сен үшін басты құндылық
не?
-
Сен үшін отбасың несімен
қымбат?
-
Анаңды не үшін жақсы
көресің?
-
Сенің әкең қандай
адам?
-
Жақындарың үшін не істей
аласың?
-
Ұлтжанды дегенді қалай
түсінесің?
Келесі кезең ата аналар үшін
ой толғау. А. Байтұрсыновтың мынадай сөзі бар «Ұлыңды ұлша
тәрбиелесең- ұл болмақшы, құлша тәрбиелесең –құл болмақшы» осы
сөздің мағынасын қалай түсінер едіңіз?
Жалпы жақсы ұлт болу үшін біз
ата- аналар балаға қалай тәрбие беруіміз
керек? Ұлтжанды дегенді қалай түсінесіз Ата-аналармен пікір алмасу.
Сөз соңы...