Use of English

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Use of English

Материал туралы қысқаша түсінік
Сабақ жоспары
Материалдың қысқаша нұсқасы

Unit: 8 Our neighbourhood

Lesson 84

Trainee’s name:

Sailauova Anel

Date:

10.04.2025

Grade:

Number present:

absent:

Lesson title

Use of English: a/an some/any


Learning objectives

6.1.1.1 use speaking and listening skills to solve problems creatively and cooperatively in groups

6.2.1.1 understand a sequence of supported classroom instructions

6.3.1.1 provide basic information about themselves and others at sentence level on an increasing range of general topics

Lesson objectives

Learners will be able to:

  • present a/an, and some/any/every/no and their compounds

  • practise a/an and some/any/no

  • practise some/every/any and their compounds


Value links

Patriotism: The formation of civil society institutions is impossible without the development of a patriotism shared by the entire Kazakhstan, and with deep roots in the culture, psychology, and historical past of the Kazakhs.

Plan


Stages / Time

Teachers actions

Students actions

Assessment criteria

Resources

Beginning of the lesson

5 min

























Middle of the lesson

30 min



















































End of the lesson

5 min




Organization moment :

1.Greeting.

Good afternoon children?

How are you?

I'm glad to see you, thank you sit down.

Talking to duty

Who is on duty today?

-What day is it today?

-What date is it today?

Checking – up of the home task: What was your homework for today?


1.Brainstorming activity

Questions on the topic:

1.What do you have in your bag? (a pen, an apple, some books, any pencils?)

2. What do you know about a/an some/any?




2.Grammar

Explain A/an some/any/every/no & compounds



3.Ex 2 p 90

Use some, every, any and

their compounds to complete the postcard.







4.Ex 3 p 90

Choose the correct word






5. Game: True or false

1. There is a apple on the table.

2. I have some friends.

3. We don’t have every milk.

4. Nobody is in the room. )

5. She has an orange.

6. Is there some cheese?

7. Somebody is calling you.

8. We have no homework today.


6.Ex 7 p 59 WB


Choose the correct item.














Home task : Open your diaries and write down your homework. Ex 6 p 59 WB


Reflection : I gave you the cards write your opinion about the lesson


Objective: To develop students' speaking skills, create a friendly atmosphere

Students' attention is focused on the lesson.


-Today is Monday

-Today is 9th of December







1.Students answer the questions







2.Students listen and write





3.ANSWERS

1.everything

2.something

3.every

4.everyone

5.anything




4.ANSWERS

1.that

2.any

3.we; I

4.those

5.some



5.ANSWERS

1.False (an apple)

2.True

3.False (any milk)

4.True

5.True

6.False (any cheese)

7.True

8.True





6. ANSWERS

1. B — some

2. C — nobody

3. C — an

4. A — by

5. C — with

6. A — something

7. B — are

8. A — fed

9. C — Someone

10. B — written

11. A — is

12. B — was






Students write homework in his diaries.


Students write their opinion about the lesson


The teacher to assess learners for their ability.

Good job!

Well done!”

Formative Assessment

Good job!

Assessment criteria

Evaluate students’ understanding and application of A/an some/any/every based on accuracy, context, and clarity.




Descriptor:

- Students listen and write




Descriptor

-Students use some,every,any and their compounds to fill out postcards

Total:3 points



Descriptor

-Students choose the correct words

Total:2 points





Descriptor

The teacher reads a sentence aloud.

If the sentence is correct — students clap their hands.

If the sentence is incorrect — students stay quiet or say “No!”

Total:2 points



Descriptor

Complete the test correctly

Total:3 points







































Ap1








Excel 6 grade

P 90




Excel 6 grade

P 90





















Excel 6 grade WB

P 59

















Ap2





Methodologist: ________Salimbekova N. Sh.

School teacher: ________Salimbekova N. Sh.

Trainees:_______ Sailauova A.K.

Mark: ________




Ap1








Ap2




Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
07.06.2025
136
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі