Материалдар / Use of English: present tense forms and past tense forms
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Use of English: present tense forms and past tense forms

Материал туралы қысқаша түсінік
Сабақ жоспарының тақырыбы Use of English: present tense forms and past tense forms. Бұл тақырыпты шет тілі сабағында өтеміз. Өте қызықты тақырып.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
16 Қазан 2021
590
0 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Unit 1

School: 23

Date: 16.09.21

Trainee name: Salimova Ainur

Grade 9

Number present:

Number absent:

Theme of the lesson:

Use of English:

present tense forms and past tense forms

Lesson objectives

All learners will be able to:

  • understand Present, Past and Future tense forms;

  • read and do tasks with support.

Most learners will be able to:

  • understand and speak about Present, Past and Future tense forms with minimal support;

  • read and do tasks with minimal support.

Some learners will be able to:

  • understand and speak about Present, Past and Future tense forms without support;

  • read and do tasks without support.

Language objective:

Students recognize and understand the meaning of targeted grammatical structures in written and spoken form.

Useful classroom language: Very good! Excellent! You are right!

Level of thinking.

Understanding, comprehension, analysis

Value links

Patience, respect

Cross curricular links

Languages

ICT skills

Cards, computer, worksheets, pictures, textbook.

Previous learning

Shark attack

Plan

Planned timings

Planned activities

Resources

Starter








5 min

Organizational moment:

- Good morning, students?

- How are you?

- Sit down please.

- Who is on duty today?

- What date is it today?

- What day is it today?

- Thank you, take your sit. Before we begin, let's get to know each other.


Warm up:

Phonetic drill

















cards

Middle





5 min






















15 min

I. Repetition of theme. Match the examples (1-10) to the uses (a-j) below. Make sentences using these tenses:

Answer:

1 d 6 g

2 h 7 b

3 I 8 e

4 a 9 c

5 f 10 j


II. Explain the new topic.

-Today our topic is Present, Past and Future tense forms. Read the theory and make sentences.


Answer:

2) She bought a new camera.

3) They won first place.

4) We haven’t heard from Bob yet.




III.Task for practice about Future Tense

Answer:

1. an on the spot decision

2. a fixed arrangement in the near future

3. a future prediction based on what we see

4. a gradually developing situation

5. a future plan or intention

6. a future prediction based on what we think will happen

7. a timetable

8. a promise


IV. Approval task:


Answer:

1) I’ll join

2) will be

3) you’re going to trip

4) I’ll turn



Descriptor:

A Learner

-Work individual

-understand about Present, Past and Future Tenses

-complete the sentences

F.A: Teacher assess orally and give feedback









student’s book






















student’s book
















student’s book













student’s book




End






5 min

Reflection:

Let’s make a conclusion. What have you learnt today?

Was the lesson interesting for you?

Let's use “Emotions” to determine what happened in the lesson.


Home task: Page 9 Ex 5( read the theory and put the verbs in brackets into the correct tense)


Feed-back (question box)

After lesson learners express their thoughts ideas about the lesson and put in the box question.

Teacher asks learners what task was difficult to them and which pair worked well.









picture







student’s book



Methodist: Koigeldina B.Zh. ____________

Teacher’s name: Karinova A.E. ____________

Trainee’s name: Salimova A.M. ____________

Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!