vegetables 2 grade

Тақырып бойынша 11 материал табылды

vegetables 2 grade

Материал туралы қысқаша түсінік
L2 to identify vegetables, to develop the listening comprehension S1 to recognize the names of the vegetables
Материалдың қысқаша нұсқасы

LESSON: 37. Vegetables

School: 10

Date:

Teacher name Nauryzova Zhadyra

CLASS: 12

Number present:

absent:

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

L2 to identify vegetables, to develop the listening comprehension

S1 to recognize the names of the vegetables

Lesson objectives

All learners will be able to:

  • Name the vegetables

  • Recognize vegetables

Most learners will be able to:

  • To talk about the vegetables

Some learners will be able to:




  • To describe the vegetables

Previous learning

Fruits

Plan

Planned timings

Planned activities (replace the notes below with your planned activities)

Resources

10

minutes









ORGANISATION MOMENT:

Set the scene by asking the pupils questions about what they can see in the pictures.

e.g. Teacher: (pointing to picture 1) What's in Adam's basket? Grapes










20

minutes



















PRE-LEARNING:

Explain the activity. The pupils look at the pictures, read the dialogue silently, find the items and colour them accordingly. Check their answers.

Play the CD again pausing for the pupils to repeat, chorally and/or individually. Assign roles and ask individual pupils to read the dialogue out loud.



Select a short exchange from the dialogue for the pupils to act out in pairs. Allow them some time to rehearse their exchanges. Encourage them to come to the front and perform their exchanges. Alternatively, assign roles and have the pupils come to the front and act out the whole dialogue.




5

minutes



ENDING THE LESSON:

Sing a song and learn by heart new words.

What's in your basket?

Your basket, your basket?

What's in your basket?

Apples for you!






Additional information

Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners?

Assessment – how are you planning to check learners’ learning?

Cross-curricular links
Health and safety check
ICT links
Values links

  • Create mixed ability pairs for speaking activity.

  • through questioning and the redirecting of questioning in feedback activities

  • through observation in pair work




  • Art

Reflection

Were the lesson objectives/learning objectives realistic?

What did the learners learn today?

What was the learning atmosphere like?

Did I stick to timings? What changes did I make from my plan and why?

Use the space below to reflect on your lesson. Answer the most relevant questions from the box on the left about your lesson.



Yes, they were.



They could make sentences, e.g.



There are ten apples in the basket. There are very tasteful.



The atmosphere was good.



Yes, I did.

I didn’t change my plan.





Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
22.12.2018
476
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі