Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Theme of the lesson:

    Unit:9


    Teacher’s name:

    Abiltayeva Gulkhat Imukhanovna

    Date:


    Grade:9

    Number present: absent:

    Theme of the lesson:

    Verbs and prepositions

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to:

    9.S3 give an opinion at sentence level on a limited range of general and curricular topics


    Lesson objectives:

    All learners will be able to: understand the main idea of the text on a limited range of general and curricular topics.

    Most learners will be able to: speak about their morning online Some learners will be able to: make a dialogue using complex question on general and curricular topics


    Value link:

    Be friendly, respect each other.

    Plan:

    Part of the lesson/Time

    Teacher’s activity

    Student’s activity

    Assessment

    Resources

    Beginning of the lesson

    Warming-up

    4 min.


    Organization moment:

    1.Greeting.

    Ask about their morning day


    The aim: To develop students’ speaking skills and create friendly atmosphere

    Efficiency: By telling the day life they show their appreciations .

    At the organization moment teacher tries to award active students.

    «The praise» method is used to evaluate students with phrases like:

    “Good job!

    Well done!”

    Active board

    Video

    picture

    Pre-learning

    «Brainstorming» method



    6 min.


    T eacher brings “ magic box”

    Who has a phone?

    How often do you use your phone?

    Do you often spend your time scrolling through the Instagram or tik-tok?

    W hich apps do you often use?







    After that teacher introduces the aim and theme of the lesson.

    Students answer the questions.

    Aim: Find out how much do they sit online with phone and with other apps.

    Efficiency: Students refresh their mind before starting new theme.

    Descriptor:

    - can give information





    Total: 1point



    Praise Ss who has more cards and could name the cards.

    Whiteboard

    box

    pictures

    video

    Middle of the lesson

    Presentation part.





    5 min.













    5 min.

    Team work













    10 min.











    Group work

    «Read the text»

    Teacher asks students to look at the text read and translate the new words.

    Check these words meaning.



    Aim: work with text

    Efficiency:

    To develop students’ critical thinking skills and reading skills, speaking skills



    Teacher divides students for 3 groups T gives exercise 2 at page 105 Match the verbs


    Students speak about the video according to the things that they can see on it

    Identify the aim of the story.











    Students match the verbs with prepositions.

    Students answer to the questions

    Ss match the new words

    Descriptor:

    - Read the text correctly- 1 point

    Translate the text -1 point

    T otal-2 points











    Match them 1

    Translate them 1

    Total - 2

    Whiteboard

    Student’s book Flashcards













    Whiteboard

    Student’s book


    Differentiation


    • 1st group make a dialogue according to the text.

    2nd group make an interview about apps.

    3rd group complete the sentences with your own ideas

    Picture 5

    • . 1st group make a dialogue according to the text.

    2nd group make an interview about apps.

    3rd group complete the sentences with your own ideas


    Read the text 1 p

    Translate the new words 1 p

    Make dialogue 1 p

    working with a team-1 Good pronunciation 1

    Total -4 p

    Text book

    Whiteboard

    Student’s book

    Active board

    cards




    5 min.

    Quiz show

    Wheel of names

    Ss answer for the questions individually.


    Descriptor:

    Right answer 1

    Read correctly 1



    Total: 2 point


    Whiteboard

    Student’s book


    End of the lesson.



    Feedback





    5 min.

    T he Ladder method was used as a reflection. Teacher asks students to stick their stickers to the “Success Ladder”.


    Ss use their stickers to show their knowledge according to the lesson

    Green- I understood

    Yellow-I have some questions

    Red-I need a help.

    Aim: To know how many Ss got the theme.

    Efficiency:

    Ss can use colors to show how much do they remember.

    Differentiation: «Conclusion» method is used to finish the lesson.



    Well done! Brilliant! Good job! I like it!


    Whiteboard

    Student’s book Poster: Success Ladder.

    DIFFERENTIATION – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners?

    ASSESSMENT – how are you planning to check learners’ learning?

    Health and safety rules


    During the lesson some tasks differentiated by outcomes of the students and by their abilities.

    All learners memorize the opinion of the speaker of curricular topics.

    Most learners improve interaction between students through discussion.

    Some learners describe basic information about themselves and others.

    Reflection at the end of the lesson and teacher summary provides support for progress and achievement, and challenge to thinking and setting future objectives.

    During the activity teacher after each right answer gives feedback with the method: “The Praise”.

    “You are right”

    “Great!”

    “Good”.

    “Sandwich”

    Well done, you can say the topical words correctly, at home repeat words again and learn by heart.

    Provide some physical exercises for learners


    Reflection

    Were the lesson objectives/learning objectives realistic?

    Did all learners achieve the LO?

    If not, why?

    Did my planned differentiation work well?

    Did I stick to timings?

    What changes did I make from my plan and why?


    Summary evaluation

    What two things went really well (consider both teaching and learning)?

    1:

    2:

    What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)?

    1:

    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Абилтаева Гулхат Имухановна
    19 Желтоқсан 2023
    489
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    Verbs and prepositions

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    Verbs and prepositions

    Материал туралы қысқаша түсінік
    9-сыныпқа арналған сабақ жоспары. Verbs and prepositions
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Theme of the lesson:

    Unit:9


    Teacher’s name:

    Abiltayeva Gulkhat Imukhanovna

    Date:


    Grade:9

    Number present: absent:

    Theme of the lesson:

    Verbs and prepositions

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to:

    9.S3 give an opinion at sentence level on a limited range of general and curricular topics


    Lesson objectives:

    All learners will be able to: understand the main idea of the text on a limited range of general and curricular topics.

    Most learners will be able to: speak about their morning online Some learners will be able to: make a dialogue using complex question on general and curricular topics


    Value link:

    Be friendly, respect each other.

    Plan:

    Part of the lesson/Time

    Teacher’s activity

    Student’s activity

    Assessment

    Resources

    Beginning of the lesson

    Warming-up

    4 min.


    Organization moment:

    1.Greeting.

    Ask about their morning day


    The aim: To develop students’ speaking skills and create friendly atmosphere

    Efficiency: By telling the day life they show their appreciations .

    At the organization moment teacher tries to award active students.

    «The praise» method is used to evaluate students with phrases like:

    “Good job!

    Well done!”

    Active board

    Video

    picture

    Pre-learning

    «Brainstorming» method



    6 min.


    T eacher brings “ magic box”

    Who has a phone?

    How often do you use your phone?

    Do you often spend your time scrolling through the Instagram or tik-tok?

    W hich apps do you often use?







    After that teacher introduces the aim and theme of the lesson.

    Students answer the questions.

    Aim: Find out how much do they sit online with phone and with other apps.

    Efficiency: Students refresh their mind before starting new theme.

    Descriptor:

    - can give information





    Total: 1point



    Praise Ss who has more cards and could name the cards.

    Whiteboard

    box

    pictures

    video

    Middle of the lesson

    Presentation part.





    5 min.













    5 min.

    Team work













    10 min.











    Group work

    «Read the text»

    Teacher asks students to look at the text read and translate the new words.

    Check these words meaning.



    Aim: work with text

    Efficiency:

    To develop students’ critical thinking skills and reading skills, speaking skills



    Teacher divides students for 3 groups T gives exercise 2 at page 105 Match the verbs


    Students speak about the video according to the things that they can see on it

    Identify the aim of the story.











    Students match the verbs with prepositions.

    Students answer to the questions

    Ss match the new words

    Descriptor:

    - Read the text correctly- 1 point

    Translate the text -1 point

    T otal-2 points











    Match them 1

    Translate them 1

    Total - 2

    Whiteboard

    Student’s book Flashcards













    Whiteboard

    Student’s book


    Differentiation


    • 1st group make a dialogue according to the text.

    2nd group make an interview about apps.

    3rd group complete the sentences with your own ideas

    Picture 5

    • . 1st group make a dialogue according to the text.

    2nd group make an interview about apps.

    3rd group complete the sentences with your own ideas


    Read the text 1 p

    Translate the new words 1 p

    Make dialogue 1 p

    working with a team-1 Good pronunciation 1

    Total -4 p

    Text book

    Whiteboard

    Student’s book

    Active board

    cards




    5 min.

    Quiz show

    Wheel of names

    Ss answer for the questions individually.


    Descriptor:

    Right answer 1

    Read correctly 1



    Total: 2 point


    Whiteboard

    Student’s book


    End of the lesson.



    Feedback





    5 min.

    T he Ladder method was used as a reflection. Teacher asks students to stick their stickers to the “Success Ladder”.


    Ss use their stickers to show their knowledge according to the lesson

    Green- I understood

    Yellow-I have some questions

    Red-I need a help.

    Aim: To know how many Ss got the theme.

    Efficiency:

    Ss can use colors to show how much do they remember.

    Differentiation: «Conclusion» method is used to finish the lesson.



    Well done! Brilliant! Good job! I like it!


    Whiteboard

    Student’s book Poster: Success Ladder.

    DIFFERENTIATION – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners?

    ASSESSMENT – how are you planning to check learners’ learning?

    Health and safety rules


    During the lesson some tasks differentiated by outcomes of the students and by their abilities.

    All learners memorize the opinion of the speaker of curricular topics.

    Most learners improve interaction between students through discussion.

    Some learners describe basic information about themselves and others.

    Reflection at the end of the lesson and teacher summary provides support for progress and achievement, and challenge to thinking and setting future objectives.

    During the activity teacher after each right answer gives feedback with the method: “The Praise”.

    “You are right”

    “Great!”

    “Good”.

    “Sandwich”

    Well done, you can say the topical words correctly, at home repeat words again and learn by heart.

    Provide some physical exercises for learners


    Reflection

    Were the lesson objectives/learning objectives realistic?

    Did all learners achieve the LO?

    If not, why?

    Did my planned differentiation work well?

    Did I stick to timings?

    What changes did I make from my plan and why?


    Summary evaluation

    What two things went really well (consider both teaching and learning)?

    1:

    2:

    What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)?

    1:

    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Шет тілі Ашық сабақ 9 сынып
    19.12.2023
    489
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Абилтаева Гулхат Имухановна
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации