Материалдар / Vocabulary: Gadgets Ехсеl-9

Vocabulary: Gadgets Ехсеl-9

Материал туралы қысқаша түсінік
Learners will be able to: - introduce the topic - present new vocabulary
ЖИ арқылы жасау
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады


Short term plan

Unit: 9 Science and technology


lesson 91

School

№120 B. Momyshuly

Teacher name

Yesbolganova G.A

Date:

29.04.2025y

Grade: 9 Б, В

Number present:

absent:

Lesson title

Vocabulary: Gadgets

Learning objectives

9.1.7.1 develop and sustain a consistent argument when speaking or writing

9.3.1.1 provide basic information about themselves and others at sentence level on an increasing range of general topics

Lesson objectives

(assessment criteria)

Learners will be able to:

- introduce the topic

- present new vocabulary


Stages/

Time

Teachers actions

Students actions

Assessment

Resources

Beginning

5 min

Greeting. (Whole class, Individually)

T tells the class to make groups of 2.

Warm up:

Teacher asks Ss how their lives would be different if they didn’t have social media to communicate with friends. Would they talk to their friends less or more?

Students discuss the questions in pairs before opening the discussion to the class

Teacher tells values of this month. The teacher emphasizes the importance of respecting others' opinions and emotions during collaborative activities and interactions.

Checking the home task




Learners read the given sentences on the board and guess the topic and share with their ideas.





Learners do the home task


The teacher to assess learners for their ability.

Good job!

Well done!”

Formative Assessment

Descriptor:

-do the home task-1

Assessment sheet

Shape1


Middle

35 min

Task. I (Wh, I)

Ex:1a P:99

Teacher asks Ss brainstorm with the class for as many gadgets as Ss can think of and write them on the board.

Ask Ss to copy them down into their notebooks.







Learners in one minute, say as many gadgets as you can think of

ANSWERS

smartphone, MP3 player, GPS, digital camera, e-book reader, tablet, games console, fitness tracker, smart watch, etc



Descriptor:

A learner

- brainstorm with the class-1

- say as many gadgets -2

Point-3



Pictures




Task. II (Wh, I)

Ex: 1b P: 99

Teacher asks Ss go through the list of features and explain/elicit the meanings of any unknown words and then read out the example sentence.

Elicit which gadgets have/haven't got the features in the list from Ss around the class.


Differentiation:

Learners will be supported by teacher and by helpers from his class.

Learners which of these gadgets have/haven't got:

ANSWERS

1 A smartphone has got a touch screen. It hasn't got a keypad.

2 A games console has got a controller. It hasn't got a mouse.

4 A robotic vacuum cleaner has got buttons and a remote control. It hasn't got a wire.

5 An MP3 player has got buttons, a (touch) screen and headphones. It hasn't got a remote control.

Descriptor:

A learner

- complete the sentences 2

- identify the gadgets-1

Point -3



Stickers




Task. III (Task for understanding)

Ex: 2 P: 99

Teacher asks Ss go through the phrases and explain/elicit the meanings of any unknown words.

Then elicit how we use the gadgets in the pictures.


Learners use these phrases to say how we use the gadgets in the pictures: download music, play mes, call friends, send

ANSWERS

2 We use a games console to play games.

3 We use a tablet to download music, play games, upload photos, watch films and go online.

4 We use a robotic vacuum cleaner to clean the carpets.

5 We use an MP3 player to listen to music.

Descriptor:

A learner

- read these phrases-1

- say how we use the gadgets in the pictures-2

Point -3


Total points 10











End

5 min

Learners provide feedback on what they have learned at the lesson and draw it on the face of students prototype.

Ex:

Home task:

Ss evaluate each other and encourage classmate with phrases like:

Well done! Brilliant! Good job! I like it!

The teacher to assess learners for their ability.

Good job!

Well done!”


Poster












ЖИ арқылы жасау
17 Сәуір 2025
318
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі