Vocabulary: Global issues

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Vocabulary: Global issues

Материал туралы қысқаша түсінік
warming up,greetings,brainstorming,introduction
Материалдың қысқаша нұсқасы


Short term plan


Unit 1: Our world lesson 1

School: 89 – school- lyceum

Date:03.09.24

Teacher name: Duisenbaeva .A.S

Grade: 8 «ӘАБВ»

Number present:

absent:

Lesson title

Vocabulary: Global issues

Learning objectives

8.1.9.1 use imagination to express thoughts, ideas, experiences and feelings

8.3.7.1 use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a range of general topics, and some curricular topics

Learning objectives

(assessment criteria)

Learners will be able to:

- talk about solutions to global issues,

- get an overview of the module

Levels of thinking skills

Knowledge and comprehension


Stages/

Time

Teachers actions

Students actions

Assessment

Resources

Beginning

5 min

Greeting. (Whale class, Individually)

T tells the class to make groups of 2. 

Warm up:

With books closed, ask individual students questions such as What’s your favourite TV programme / animal / food? Ask them to describe the item they have chosen. Write any adjectives they use on the board and elicit that they are adjectives.

Elicit and write up other adjectives that students know

T: What do you think about today’s theme?

Setting the aim of the lesson.




Learners read the given sentences on the board and guess the topic and share with their ideas.









Remember and recognize the main vocabulary.


Teacher controles the process, gives feedback and asks additional questions if it’s nessasery.



Teacher evaluate pupils with phrases like:

Good job!

Well done!”


Formative Assessment







Sheets of peppers

Pictures of to be






https://images.app.goo.gl/sgD8E5vURFsHUqfn6


Middle

30 min

Task. I (Wh, I) (pair dicsussion)

Ex: 1 P:5

Direct students to the pictures.

Play the recording. Students listen and repeat chorally and/or individually



Learners look at the pictures. Listen and repeat.

ANSWERS :

Students’ own answer


T’s feedback

Descriptor:

- look at the pictures

- listen and repeat

Total: 2 point



Student’s book


Task. II (Wh, I) (Task for location)

Ex: 2 P:5

Read the ideas in the list and elicit/explain any unknown words.

Invite one of the students to read out the example.

Ask various students to suggest solutions to the global issues using the ideas in the list as well as ideas of their own.

Differentiation:

This task differentiated by the learners abilities. More able learners understand and use the ideas from the list



Learners use the ideas below as well as your own to suggest solutions to some of the problems in the pictures.

ANSWERS :

A Protecting wildlife habitats helps fight species extinction

B Opening more homeless shelters and providing free public housing help fight homelessness.

C Walking instead of driving and using public transport help fight air pollution.

D Recycling helps fight excess waste.

Feedback:

Thumbs up, thumbs down”

After correct answer teacher shows thumbs up, if there are some mistakes thumbs down with comments


Descriptor:

- read the ideas in the list

- use the ideas in the list

Total: 2 point

Worksheets

Stickers

End

5 min

Finger” method is used to find out was the lesson clear or not.

5 fingers- I understood

4 fingers -I have some questions

2 fingers-I need a help

Ex: P: ex 2 p 5 SB

Home task






Ss show their knowledge according to the lesson

Ss evaluate each other and encourage classmate with phrases like:

W ell done! Brilliant! Good job! I like it!

Poster Success Ladder


Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
04.01.2025
162
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі